Kun täsä jonkulaista vanerivenettä oon rakennellu ja sain siihen moottoriksi tuollasen Transitin (2.4?) moottorin jonka vuosimallistakkaan oo tarkkaa tietua, jostain 90-luvun vaihteesta. Ainut vika oli että moottori ei pyöriny

Purkiin sen sitten osiksi ja oli Kiertokangen ja kampiakselin väliset liukulaakerit aika pahasti kulunu yhen sylinterin kohalta, oli saanut sinne sen verran välystä että oli hakannu toisen puolen laakerin vähän väärään muotoon.
Mittailin sitten tuota kampiakselia siitä kiertokangen kiinnityskohasta ja se oli n. 0.3mm "soikia" siitä palaneen sylinterin kohalta. Asiasta tietämättömänä kysyn että misä menis suunnilleen se raja josa kannattaa vaihtaa kampiakseli. Onko tuo jo liian soikia, vai riittääkö laakerien vaihto?
Voi olla tyhymä kysymys mutta kun ei oo ihan mittään hajuakkaan nuista moottorin toleransseista

, että onko ne tarkkoja vai vielä tarkempia.