Moro
Mulla on SuurScyllassa 10 mm happosesta hitsattu laipio, joka on pultattu steeviin 6:lla 10 mm täkkipultilla ja toisesta päästään se on pultattu 4:llä 8 mm läpipultilla vahvistettuun kansikaaren. Tähän laipioon on tunkin kiinnitys laippa pultattu 4:lla 10 mm läpipultilla.
Laipio on noin 200 x 500 mm ja siinä on 90 ast kulmaan hitsattu pitkittäinen jäykiste. Laipion kiinnityslaipat on vahvistettu polvioin.
Suunitelmat on ihan omien korvien välistä.
PeräSteevihän Scyllassa on melko kallellaan ja siten myös kuvitteellinen peräsinakseli on vinossa. Hydraulitunkki on asennettu 90 asteen kulmaan kuvitteellisen akseliin nähden ja sen työntövarsi menee perästä läpi steevin vierestä ovaalin muotoisesta reiaästä. Kvadrantti on pultattu läpi peräsimen 6:lla 8 mm pultilla. Molemmin puolin peräsintä on 8 mm paksu 400x100 mm laippa. Työntöpiste on 192 mm kääntymisakselista sivulle Capillanon specsien mukaan. Hydrauli pumput ja tunkki ovat ns Heavy Duty luokkaa eli samanlaisia käytetään troolareissa. Siltala käyttää mm 42:ssa pienempiä samanmerkkisiä pumppuja. Syy miksi Scylla vaatii noin rajut systeemit on se että peräsin on suuri ja se on saranoitu kölin takareunaan ja on kokonaan tasapainoittamaton. Vene on 12,5 m kokonaispituudeltaan, massaa n 7 tn, peruspurjepinta-ala on n 65 m2.
Tässä kuvassa näkyy peräsimen kylkeen pultattu kvadrantti ja tunkin työntövarren pää. (nykyään tunkin varren runkoon tiivistää haitarikumilaippa, jotta aallot ei roiski tunkin reiästä sisään)
Nortti