Wikströn AC-M (2-3HP) onkelma..

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
RistoA
Viestit: 270
Liittynyt: 04 Touko 2007 19:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Wikströn AC-M (2-3HP) onkelma..

Viesti Kirjoittaja RistoA » 13 Elo 2009 23:48

Tjoo, elikkä juurikin näin 8-|

Käynnistys ongelmien ongelma piilee siinä, että se vaatii kehittyäkseen sen 15-30 min huiltauon.
Kylmänä käyntiinlähtö on 99.5% varma 3 heitolla. Ekalla hengittää, tokalla sanoo sssttztzsss ja kolmannella lähtee, kunhan muistaa pitää kuristinläppää kiinni, eli ryypyttää.
Kuumana lähtee tokalla ilman kuristinta.
Huilimisen jälkeen ei lähde (v!ttu) millään, vaan paikkuu kaasariin. Paukkumisen laatu vaihtelee rikkaan pehmoisesta, laihan kiukkuiseen.
Juurisyy mytii siinä, että kipinä ei sytytä ekalla starttiheitolla. 8\
Siis zsaatana!!
Käsittelyssä on varmaan ~100 vuotta vanha vaiva, eikä ratkaisua löydy vieläkään..

Risto

TapsaR
Viestit: 60
Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19

Re: Wikströn AC-M (2-3HP) onkelma..

Viesti Kirjoittaja TapsaR » 14 Elo 2009 00:31

Kuka "kunnosti" magnetot?
Ite käytin yhtä magneettoa someron ukolla ja on nyt yhtä huono kuin mennessä ja rahaa meni koneen verran! Takuu näyttää olevan se perus perävalo takuu :P
Toimi 10h ja soittelin että kun ei toimi ja selitteli kaikenlaista p*****
Että silleesti :-(
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.

RistoA
Viestit: 270
Liittynyt: 04 Touko 2007 19:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Wikströn AC-M (2-3HP) onkelma..

Viesti Kirjoittaja RistoA » 14 Elo 2009 11:22

Magneettomies on Imatralainen, löytyy ihan toiminimihakemistosta.

Näissä on laakeroinnit laitettu kuntoon ja risat käämit uusittu. Toinen on kuulemma "Varaosa", eli kierrätyskamaa ja toinen on uudelleenkäämitty. (Tää on uskottavaa, koska kumpikin antaa kipinää, toisin kuin ennen korjausta) Molemmat on myös magnetoitu, kun potkua löytyy.
Kyselin kärjistä ja konkista puhelimessa ja äijä sanoi niitten kestävän maailman tappiin ja lupasi puleerata kärjet kiiltäviksi.
No, ei ollu puleerattu kumpaisiakaan ja molemmat kärjet on ihan finaalissa.
Nyt on uudet kärjet etsinnässä.
Vanha automies vilkaisi mallikärkiä ja sanoi niitten olevan ihan standardi oikeakätiset Boschin kärjet. Ennenmuinoin kaikilla oli niitä hyllyssä. Tälläkin tyypillä on kuulemma mailla ripakopallinen, utta kun siellä ei tule niin usen käytyä..
No, ensiviikolla pitäisi olla rojut pengottu ja jos hyvin menee, niin uudet kärjet saatavilla.

Risto

Vastaa Viestiin