Honda gx160
-
Honda gx160
Elikkäs olen ajatellut kyseiseen koneeseen äänenvaimennusta ja on herännyt mielenkiintoa tehdä ns."joutsenkaula". Mitenkäs sellanen toimii tollasessa ilmajäähyssä vai toimiiko ollenkaan, käykö koneen päälle? Jos jollain kuvia yms. niin kaikki on tervetullutta.
-
Mulla oli joku vuosi sitten pikkuvene jossa oli Honda G400..muistaakseni... mutta kuitenkin 10hv kone.Siinä oli tehty pakoputken äänenvaimennus/jäähdytys näin.
8mm ruostumaton putki oli porattu pohjan läpi ja taitettu pää alla menosuuntaan jolloin ajovirtaus pukkas vettä "sopivasti" putkeen jonka toinen pää oli hitsattu pakoputken kylkeen n.10cm vesilinjan yläpuolella.(pikku pätkä letkua väliin joustoksi)
Nykyään mulla on yks pikkuvene jossa Bernardin 5hv kone ja siihen matkin edellistä systeemiä ja hitsasin pillin muutaman sentin putken sisään pakokaasun menosuuntaan jolloin siihen tulee vielä pieni imu ......Ei ole oikutellut ja vaimentaa ihan hyvin eikä putki polta paikkoja.Pieni käsiventtiili tietysti juuressa varmuuden vuoksi alapäähän jonka sulkee kun ei aja.
En tiedä oliko tässä mitään sun kysymykseen mutta tulipa naputeltua:-)
8mm ruostumaton putki oli porattu pohjan läpi ja taitettu pää alla menosuuntaan jolloin ajovirtaus pukkas vettä "sopivasti" putkeen jonka toinen pää oli hitsattu pakoputken kylkeen n.10cm vesilinjan yläpuolella.(pikku pätkä letkua väliin joustoksi)
Nykyään mulla on yks pikkuvene jossa Bernardin 5hv kone ja siihen matkin edellistä systeemiä ja hitsasin pillin muutaman sentin putken sisään pakokaasun menosuuntaan jolloin siihen tulee vielä pieni imu ......Ei ole oikutellut ja vaimentaa ihan hyvin eikä putki polta paikkoja.Pieni käsiventtiili tietysti juuressa varmuuden vuoksi alapäähän jonka sulkee kun ei aja.
En tiedä oliko tässä mitään sun kysymykseen mutta tulipa naputeltua:-)
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..