Polttoainetankki(t)

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Viesti Kirjoittaja matti » 26 Huhti 2009 19:52

Naku kirjoitti:ei taida kuitenkaan mennä "lappoamalla" wickströmin kaasuttimeen,
jos imuputki yläkautta.

Mahtaisko tosiaan tuollaista 15 litraista muovitankkia alapuolisella liittimellä löytyä?
Mten niin ei lappoa??? Minun käsityksen mukaan lappo toimii vaikka aineen menopaikka olisikin Wiken kaasari.
Ei se neste tiedä minne se on menossa , lappo toimii painovoiman vuoksi-kunhan saa letkusta ilman pois, niin letkun päiden korkeusero määrää millä "paineella" sieltä alapäästä sitä nestettä tulee. Muistelen, sitä miten kotiviini tulee suorastaan paineella suuhun kun laittaa pöntön pöydälle ja imasee alut. ;)
Jos laittaa tavallisen perämoottorin tankin jossa letkussa on se pallukka, niin lapon saa aikaiseksi sitä pallukkaa puristelemalla ja kunhan se tankki on sitä kaasutinta ylempänä niin toimii.


Matti

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 26 Huhti 2009 19:56

Onko niin, että Wickrömmissä ei ole "pensapumppua" ollenkaan?
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Huhti 2009 20:40

Mitä se pensapumpulla - ihan turhanpäiväinen ja ylimääräinen osa ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 26 Huhti 2009 22:14

Veli-Matti kirjoitti:Mitä se pensapumpulla - ihan turhanpäiväinen ja ylimääräinen osa ;-)
Perustuuko se Wickrömmin tärinään että bensa hölskyessään kehittää
sen verran painetta:-)
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Huhti 2009 22:34

Tankki on kohokammion yläpuolella - olikos minimi ero tankin pohjan ja neulaventtiilin välillä 5cm tai jotain semmoista.

Joskus näkee että noihin vanhoihin koneisiin on asennettu sähköisiä pumppuja ja niistä saa aikaan kyllä mitä melkoisimpia pommeja jotka odottaa vaan sitä että kipinä iskee jossain muualla kuin sylinterinkannen alla...
Neulaventtiilit tahtoo falskata ja kaasuttimen kannet ovat lähes poikkeuksetta vääntyneet liiallisen kiristämisen vuoksi.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin