Pakosarjat maksaa törkeän paljon vanhoihin merivesikoneisiin, mistä tuli mieleen, että voisko niitä korjata samalla aineella kuin nykyään tehdään putkiremontteja pinnoittamalla putkia.
Ei vois tulla kalliiksi ja luulis kestävän.
bisnesidea??
-
Ei välttämättä kestä sitä lämpöä mikä on pakosarjan kuumien putkie pinnassa. Nuo pinnoitteet on kaiketi jotakin epoksia, joka tunnetusti kestää kovin huonosti kuumaa vettä! Etenkin jos pakosarjan vesitila jäisi vähänkin kuiville, niin pinnoite palaisi saman tien kun pakoputki kuumenee.
Viemäreissä harvemmin kulkee pelkkää kuumaa vettä, niin siellä ne pinnoitteekin kestävät hyvin.
Viemäreissä harvemmin kulkee pelkkää kuumaa vettä, niin siellä ne pinnoitteekin kestävät hyvin.
Mile
-
Kokeilkaa ihmeessä hitsaamista. Jos ei mömmöt ja pinnoitteet auta, niin puikko voisi olla vielä pelastus ennen romukasaa.
Uskoisin että osaava hitsari korjaa pakosarjan käden käänteessä, tuskin ehtii montaa tuntipalkkaa nostattaa.
(Sen voi tehdä myös itse, mutta sitten tarttee hankkia vähän työkaluja ja harjoitella riittävästi. Ammattilaisella ns. nyrkkipajassa voi mennä murto-osalla hintaa.)
Uskoisin että osaava hitsari korjaa pakosarjan käden käänteessä, tuskin ehtii montaa tuntipalkkaa nostattaa.
(Sen voi tehdä myös itse, mutta sitten tarttee hankkia vähän työkaluja ja harjoitella riittävästi. Ammattilaisella ns. nyrkkipajassa voi mennä murto-osalla hintaa.)
-
Minulla on työni puolesta mahdollisuus tehdä edullisesti valumalleja ja valaa rautaa, messinkiä ja alumiinia. Aikaa vaan menee, että on tuo putsattu valu kädessä. Jos jollain on tarvetta tuollaiseen yksinkertaiseen valuun, niin ottakaa yhteyttä hyvissä ajoin...tämä koskee vain siis puuveneilijöitä, täytyy kuitenkin johonkin se raja vetää ;)