Buffalo Gasolene Motor
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19
Buffalo Gasolene Motor
Ostin tällaisen moottorin.
http://www.oldmarineengine.com/history/ ... cture.html
Onko kellään tietoa onko näitä useampia suomessa?
Käsittääkseni aika harvinainen kone myös kotimaassaan.
Moottori on osina ja puutteita on 3kpl männän renkaita. Sylinteri on jäätynyt muutamasta kohtaa, niitä paikkasin kemiellisella metallilla. Männänrenkaat on tarkoitus tehdä Fiat850 renkaista ja laittamalla niistä öljyrenkaan, sekä puristus renkaan päällekkäin.
Kun saan männänrenkaat siihen alkaa olemaan kasausta vaille valmis kone. Tässä malissa männät menee samaa tahtia, mutta uudemmassa 3hv malissa eri tahtiin.
http://www.oldmarineengine.com/history/ ... cture.html
Onko kellään tietoa onko näitä useampia suomessa?
Käsittääkseni aika harvinainen kone myös kotimaassaan.
Moottori on osina ja puutteita on 3kpl männän renkaita. Sylinteri on jäätynyt muutamasta kohtaa, niitä paikkasin kemiellisella metallilla. Männänrenkaat on tarkoitus tehdä Fiat850 renkaista ja laittamalla niistä öljyrenkaan, sekä puristus renkaan päällekkäin.
Kun saan männänrenkaat siihen alkaa olemaan kasausta vaille valmis kone. Tässä malissa männät menee samaa tahtia, mutta uudemmassa 3hv malissa eri tahtiin.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19
tässä huono kuva sylinteristä, ulos päin oli halki:
http://kuvablogi.com/nayta/1564398/
http://kuvablogi.com/nayta/1564399/
Eli ovat vähän mihin sattuu halki, jolloin mielestäni turvallisin tapa oli tuo kemiallinen metalli. Tuo sylinterin kuori näyttääolevan tuossa todella ohut monista kohdista mistä on halki jolloin hitsaaminen ei välttämättä parantaisi tuota yhtään ja tuntuu olevan todella pehmeää/haurasta jolloin hiiltä on varmasti paljon. Ja enkä varmasti vie tuota ammattikouluun!
Mihinkään veneeseen tuo ei ole tulossa ja käyttö tulee olemaan näytös luonteista. On tuo kemiallinen metalli paikkaus toiminut ainakin maamoottoreissa joten miksi se ei toimi veneen moottorissa
http://kuvablogi.com/nayta/1564398/
http://kuvablogi.com/nayta/1564399/
Eli ovat vähän mihin sattuu halki, jolloin mielestäni turvallisin tapa oli tuo kemiallinen metalli. Tuo sylinterin kuori näyttääolevan tuossa todella ohut monista kohdista mistä on halki jolloin hitsaaminen ei välttämättä parantaisi tuota yhtään ja tuntuu olevan todella pehmeää/haurasta jolloin hiiltä on varmasti paljon. Ja enkä varmasti vie tuota ammattikouluun!
Mihinkään veneeseen tuo ei ole tulossa ja käyttö tulee olemaan näytös luonteista. On tuo kemiallinen metalli paikkaus toiminut ainakin maamoottoreissa joten miksi se ei toimi veneen moottorissa
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
No aika monesta paikkaa se on halki mennytkin, ja jos tosiaan on paljon seinämät ohentunu, niin voi olla kyllä aika vaikeaa hitsailla. Jos vaan putsaa pinnat kunnolla ennenkuin laittaa töhnät koloon niin voi pitää ihan hyvinkin. Toivottavasti saat sen kuntoon. Onko tekniikka muuten kunnossa? Itselläni on vm- 35 Wickström entisöitynä käytössä. Ja entisöintiin seuraavaksi tulee Hundested 2-tahti diesel -74.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19
Tuskinpa enään menee takuuseen, kun ikääkin on aika varmasti 100 ja voi olla ylikin.
Tekniikka on ihan ok. Laakerit kiristelin ja runkolaakereissa on vielä varaakin kiristää, mutta kiertokangen laakereissa ei enään ole kiristysvaraa ja niihin vähän jäi väljää mutta jos pelaavat noin niin saavat olla.
Magneetoksi laitan Bosch magneeton kun tuntuu sopivan siihen suht hyvin, mukana tullut magneetto on 4-syl koneen.
Männät ja sylinterit eivät ole juurikaan kuluneet, johtuu varmaan erikoisesta voitelu tavasta:
Sylinterien kyljessä lubrikaattorit, sylinterin läpi reikä josta öljy menee männän uraa pitkin männäntapin reiästä sisään ja valuu sieltä kiertokankea pitkin alapään laakerille. Kiertokangen alalaakerin päällä kaksi reikää josta öljy toivon mukaan löytää laakeriin. Runkolaakerit on varustettu öljy "kupeilla" joihin osa sylintereistä tippuvasta öljystä menee. Kaikki laakerit täytyy öljytä kunnolla ennen käynnistystä. Eli kampikammioon ei tule öljyä vaan, kaikki pelaa tuon sylintereistä valuvan öljyn varassa.
Tällaisen vastauksen sain voitelun toiminnasta oldmarineengine sivustolta kun asiaa sieltä kyselin.
Tuntuu olevan aika harvinainen moottori, 3hv mallia onkin vähän enemmän mikä tuli valmistukseen tämän 2hv mallin jälkeen, tätä 2hv mallia on alettu ilmeisesti valmistamaan jo 1890 lopussa kun tehdas on perustettu 1897.
Valmiste numero tässä on 167 joten aika alkupäätä on.
Ja kyllä tämä ennen kesää jo käy, kun se alkaa olemaan kohta siinä vaiheessa.
Onhan noita muutakin projekteja, 3 maamoottoria on vähän työn alla (umpipää wikke, sarin, ja B.M.W) ja kaksi on kunnostettuna (OTE ja B.M.V). Muita vanhoja koneita löytyy: 2kpl olympia PA, Wikström 1,5HV ilmajäähdytteinen ja vire103bv.
Tekniikka on ihan ok. Laakerit kiristelin ja runkolaakereissa on vielä varaakin kiristää, mutta kiertokangen laakereissa ei enään ole kiristysvaraa ja niihin vähän jäi väljää mutta jos pelaavat noin niin saavat olla.
Magneetoksi laitan Bosch magneeton kun tuntuu sopivan siihen suht hyvin, mukana tullut magneetto on 4-syl koneen.
Männät ja sylinterit eivät ole juurikaan kuluneet, johtuu varmaan erikoisesta voitelu tavasta:
Sylinterien kyljessä lubrikaattorit, sylinterin läpi reikä josta öljy menee männän uraa pitkin männäntapin reiästä sisään ja valuu sieltä kiertokankea pitkin alapään laakerille. Kiertokangen alalaakerin päällä kaksi reikää josta öljy toivon mukaan löytää laakeriin. Runkolaakerit on varustettu öljy "kupeilla" joihin osa sylintereistä tippuvasta öljystä menee. Kaikki laakerit täytyy öljytä kunnolla ennen käynnistystä. Eli kampikammioon ei tule öljyä vaan, kaikki pelaa tuon sylintereistä valuvan öljyn varassa.
Tällaisen vastauksen sain voitelun toiminnasta oldmarineengine sivustolta kun asiaa sieltä kyselin.
Tuntuu olevan aika harvinainen moottori, 3hv mallia onkin vähän enemmän mikä tuli valmistukseen tämän 2hv mallin jälkeen, tätä 2hv mallia on alettu ilmeisesti valmistamaan jo 1890 lopussa kun tehdas on perustettu 1897.
Valmiste numero tässä on 167 joten aika alkupäätä on.
Ja kyllä tämä ennen kesää jo käy, kun se alkaa olemaan kohta siinä vaiheessa.
Onhan noita muutakin projekteja, 3 maamoottoria on vähän työn alla (umpipää wikke, sarin, ja B.M.W) ja kaksi on kunnostettuna (OTE ja B.M.V). Muita vanhoja koneita löytyy: 2kpl olympia PA, Wikström 1,5HV ilmajäähdytteinen ja vire103bv.
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
ihan hyvä alku kokoelmaa joku sata kpl lisää niin kyllä se siitä…
toi on hieno tuo buffalo…muulle tarjottiin joskus Puumalan suunnalta samanlaista mutta yksi sylinteristä. en kerinyt hakea ja Puh-numero katosi.
kanataa hankia kirjalisuuta esim. American marine engines 1885-1950 ISBN 978-1-928862-13-0 ja paavo Pero Maatalous-polttomoottorit ja traktorit, A.I.Walli moottorivene
toi on hieno tuo buffalo…muulle tarjottiin joskus Puumalan suunnalta samanlaista mutta yksi sylinteristä. en kerinyt hakea ja Puh-numero katosi.
kanataa hankia kirjalisuuta esim. American marine engines 1885-1950 ISBN 978-1-928862-13-0 ja paavo Pero Maatalous-polttomoottorit ja traktorit, A.I.Walli moottorivene
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 03 Tammi 2009 20:19
American marine engines, ilmeisesti samantapainen kirja kuin Rohilan maamoottorit kirja? Onko tuossa kirjassa tietoa Buffaloista minkä verran?
Paavo peron kirja on lainassa. Lainasin äskettäin mielenkiintoisen kirjan:
OIL ENGINES A.H.Goldingham, Desing and Construction
Löytyi koulun kirjastosta, vuodelta 1914 neljäs painos ja ensimmäinen ilmestynyt painos 1900.
Paavo peron kirja on lainassa. Lainasin äskettäin mielenkiintoisen kirjan:
OIL ENGINES A.H.Goldingham, Desing and Construction
Löytyi koulun kirjastosta, vuodelta 1914 neljäs painos ja ensimmäinen ilmestynyt painos 1900.
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
pari sivua. historia ym.. 248 sivua sekalaista . myynti mainoksia ja historiaa.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!