Painelaakerin vaseliinit

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
puhuri
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Tammi 2008 22:00

Painelaakerin vaseliinit

Viesti Kirjoittaja puhuri » 02 Marras 2008 20:48

Painelaakeri metrisen vannasputken päässä ( kaksi stefaa painelaakerin päissä,sisällä n.10cm laakeri) ja siitä jakuu ristinivelellä koneeseen. Tähän asti laakeri on toiminut hyvin mutta viime kesänä rupesi vuotamaan desi/tunti.Stefat on ehjät.Olen ennen pitänyt tavallista yleisvaseliinia joka siis vaahtoutuu kun saa vettä ja nyt siinä oli oikein kalliit vedenkestävät vaseliinit.Voiko vika olla siinä että "huonompi" vaseliini toimii paremmin kun se täyttää koko pesän tiiviisti ja vedenkestävä antaa mennä veden läpi jos sitä ei ole riittävästi.Mitä vaseliinia laitan ensi kesäksi?

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 04 Marras 2008 16:33

Sitä vaseliinia pitää laittaa sinne kunnolla niin tiivistyy. Vai onko rasvatila niin suuri ettei inhimillisellä rasvamäärällä saa täyteen?

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 04 Marras 2008 16:39

Tulipahan vielä mieleen että munkin veneessä oli käytetty tavallista vaseliinia, ja kun avasin poksin ,ei rasvasta ollut tietoakaan,eikä sen puoleen laakeripinnoistakaan,Oli kai se laakerimetalli siellä kumminkin sen 45 vuotta kestänyt...Nyt uusi laakeripinta ja vesivaseliini. Tiivisteenä on tosin talinauha joka ei vuoda vaikkei rasvaa olisikaan.

Vastaa Viestiin