Volvo-Penta MD47A
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 01 Heinä 2008 20:32
Volvo-Penta MD47A
Nyt on sitten ilmeisesti tulossa meidän perheeseen isohko puuvene ja moottorina on otsikon mukainen moottori.Vaihteensiirto oli toteutettu niin,että komentosillalla julman pitkä vaihdekeppi tulee lattian läpi.Kiinnostaisi hieman sirompi systeemi ja siksi kysynkin onko jollain tietoa,miten sen saisi toteutettua siististi.Muutenkin kaikki mahdolliset tiedot ja linkit liittyen kyseiseen moottoriin ovat tervetulleita.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Nuo mekaaniset kytkimet on hieman hankalia käyttää, kun nykyään on melkein kaikissa (isommissa)paateissa yksivipuinen kaukosäätölaite. Jos se on raskas käyttää(pitkä vipu), en tiedä onko sille mitään helpotusta. Jos moottorissa on hydrauliikkaa(esim. erillisellä hydraulipumpulla), silloin olisi mahdollista"keksiä" hydraulinen vaihteensiirto, mutta vartavasten hydraulisen systeemin rakentaminen voi tulla liian arvokkaaksi. Riippuu vähän paljonko on halukas sijoittamaan lisää nappulaa. Mekaanisen kytkimen etuja on kytkimen "liirauttaminen"esim. rantautuessa, nestekytkimessä vaihde on jokotai, päällä tai pois. Kytkimen vaihto tietysti on mahdollista, mutta sitä seuraa hommia ja rahanmenoa, seurauksena käyttömukavuus. Saattaa sopia suoraan vanhan tilalle. http://www.drevia.se/datadiesel.htm ja http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/83D2E ... 957_en.pdf , nämä linkit löysin aiemmista jutuista.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 17 Helmi 2007 09:00
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 01 Heinä 2008 20:32