wiku w3 ei ota täysiä kierroksia

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
janih
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Touko 2008 20:24
Paikkakunta: UUSIKAUPUNKI

wiku w3 ei ota täysiä kierroksia

Viesti Kirjoittaja janih » 23 Kesä 2008 16:54

eli ongelma on:viime kaksi kautta wiku on pelittänyt kuin käkikello,mutta nyt temppuilee:keväällä kun laskin paatin niin toimi hienosti.kahden tunnin ajon jälkeen rupesi paukuttelemaan kaasarissa niin pahasti että ei meinattu päästä laituriin,jaksoi käydä ainoastaan tyhjäkäynnillä.syyksi paljastui tulpat :ngk a6 ei toimi ,onneksi oli paatissa iänikuisen ruosteiset boschit,niillä hävisi paukut kaasarista.nyt toimii muuten mutta ei jaksa kiertää kunnolla ajossa ,vapaalla kuitenkin kiertää.potkuri ei ahista kun kiersi ngk.llä kivasti sen aikaa mitä ne toimis,kun kaasun kääntää täysin auki niin jotenkin "mooaa"...... imu ääni kasvaa mutta kone meinaa tupehtua,puoli kaasulla kiertää sen mitä kiertää...kaasaria on säädetty suuntaan jos toiseen ja käy tosi nätisti tyhjäkäynnilla ja vaihde päällä myös......keväällä putsasin kaikki vesikanavat joten lämpö ei ole ongelma,myös kaikki uudet tiivisteet vaihdoin

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 23 Kesä 2008 18:30

Kuulostaa siltä että ei saa bensaa riittävästi.Tarkista hajotinsuutin ainakin ja että bensaa tulee kunnolla kaasarille (suodatin tukossa)Niin ja ettei ole imuvuotoja;silloin se kyllä ryntäisi tyhjäkäynnillä jne...( Ei toimi mullakaan A6 tulpat montaa tuntia;bossilaisia saa kyllä joistain liikkeistä Elektroparts ainakin)

janih
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Touko 2008 20:24
Paikkakunta: UUSIKAUPUNKI

Viesti Kirjoittaja janih » 23 Kesä 2008 19:56

joo suodatin siellä kyllä saattaa olla juntturassa hieman,kaasarin tyhjennysruuvista tulee kyllä ainetta reippaasti mutta voisiko tankissa piilevä vesi tehdä sellaista,pitäis varmaan laittaa perinteinen lasikuppi,mutta ei löytyny paikallisesta lvi-liikkeestä

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 23 Kesä 2008 22:53

Käytän aina polttoaineen jäänestoa ettei ongelmia veden kanssa tule.
Kerroit että kaasaria on säädetty ja käy hyvin tyhjäkäyntiä. Siis onko säädetty sekä tyhjäkäynnin seosta että pääsuuttimen seosta? Kuulostaisi siltä että pääsuuttimen säätö olisi liian vähän auki tai vettä/roskia pääsuutin piirissä.

janih
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Touko 2008 20:24
Paikkakunta: UUSIKAUPUNKI

Viesti Kirjoittaja janih » 24 Kesä 2008 21:19

eilen illalla sain koneen kiertämään kunnolla"paalukokeessa" ja käymään hyvin,tosin tyhjäkäynti on aika "romplottelevan"kuuloista,tulpat nokeentuu aika paljon joten laihalla ei ainakaaan käy ,tulpat on nokeentunut aina vaikka säätää laihemmalle,kertaakaan en ole löytäny wikustani ruskeaa tulppaa...:-)

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 24 Kesä 2008 22:22

Tulpat on itselläkin tummat pienillä kierroksilla vaikka tyhjäkäynnin seos on kyllä kohdallaan. Isommilla kierroksilla tulpat kyllä pysyy ruskeina vaikka pääsuutin ei ole pienelle ruuvattukkaan.
Säädin sytytystä paljon aikaisemmalle ja kierroksia ja voimaa tuli reippaasti lisää ja myös tulppien väri vaaleni.

janih
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Touko 2008 20:24
Paikkakunta: UUSIKAUPUNKI

Viesti Kirjoittaja janih » 25 Kesä 2008 23:41

noniin tulppien nokeentumisen syy rupes selviämään kun purin kannet ja sylinterit pois vuotavan pakosarjan takia,luulen ainakin....kaikissa palotiloissa oli semmonen parin millin tahmea nokikerros vaikka en ole ajanut kuin n.6h puhdistuksen jälkeen:kone käy liian kylmänä kun poistin termarit keväällä huollon yhteydessä täälläkin palstalla vaikuttaneen henkilön suosituksesta.... laitoin wahlerin 60 c termarit takaisin ja vkl pöräytän wikun käymään.... hain myös bossin uudet kipinät ..luulen että lakkaa tulpat nokeentumasta

janih
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Touko 2008 20:24
Paikkakunta: UUSIKAUPUNKI

Viesti Kirjoittaja janih » 29 Kesä 2008 21:09

noniin wiku on kasassa ja toimii taas,tosin rupesi toimimaan kunnolla vasta kun putsasin katkojan kärjet jotka olivat hieman palaneet ja virranjakajan kannen nastat ja pyörijän,tosin kannen natsat oli aika kuluneet joten minkä vehkeen kansi + pyörijä mahtaa sopia w3:seen

Vastaa Viestiin