Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
arttuprkl
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Marras 2007 18:50
- Paikkakunta: kaakkois-suomi
Viesti
Kirjoittaja arttuprkl » 11 Kesä 2008 20:49
moron

mulle jäi käsiin ikivanha velvetin 71c 2.57/1 välityksillä..
paljohan mahtaa olla kyseisen poxin öljytilavuus....laitoin 2.8 litraa ja tuntuu olevan vitusti yli ylärajan...oisko varmaa tietoo tilavuudesta kellään??
-kalastus on mukava laji, vierestä katsellessa-
-
Kapu III
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
Viesti
Kirjoittaja Kapu III » 11 Kesä 2008 21:33
Jos vaide on vaakatasossa niin oikea öljymäärä on 2,4l ja jos vaihde on 15 asteen kulmassa niin silloin öljyä 2,6l ja laatuhan on ATF tyypi A tai Dexron Fluid'ia
Osta sinäkin vene, niin ei tarvi katua.
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 12 Kesä 2008 00:56
Pelkässä öljynvaihdossa se alennusvaihteen puoli ei tyhjene, joten vaihtuva
määrä on pienempi kuin kokonaistäyttö.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
JussiK
- Viestit: 318
- Liittynyt: 20 Tammi 2006 13:24
- Paikkakunta: Kotka
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JussiK » 12 Kesä 2008 17:39
hmm jos 2.8 litraa näyttää olevan naisen sukupuolielimen verran ,, yli rajojen ,niin kannattaa muistaa että varsinainen öljymäärän tarkistushan suoritetaan HETI koneen sammuttamisen jälkeen ,jolloin voidaan todelta kuinka paljon kytkimessä on öljyä silloin kun vielä jäähdytin ja ne letkut ovat täynnä .
on käynyt niinkin että laitetaan kytkin rajaan asti oikein täyteen öljyä ja sitten kun pumppu tuuppaa öljyn letkuihin ja jäähdyttimeen ,onkin jäänyt itse kytkin liian vähille öljyille ?? eli tästä voisi päätellä että varsinkin jos on enemmänkin niitä letkuja ja reilun kokoinen jäähdytin ,niin kylmänä seis ollessa ,se öljy määrä tuleekin olla reilusti yli "rajan"
http://kuvablogi.com/blog/13437/
Jussi K
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 12 Kesä 2008 22:14
Velvetin öljymäärä tarkistetaan koneen käydessä..
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 12 Kesä 2008 23:41
Elwood, katopas lampulla siitä tikun reiästä kun kone käy.
Ota varuilta suojalasit...
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 13 Kesä 2008 16:28
Sorry CC kun tyrkytin väärää tietoa (tosin omasta olen onnistunut tarkistamaan öljytason).
Tämmöistä tämä sitten on, kun ei kieliä osaa.. "Oil level (reikä kopiossa)ould be checked with engine running" Mitenhän tämäkin lainaus ohjekirjasta sitten pitäisi tulkita?
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 13 Kesä 2008 17:15
Enpäs tiedä tuota, minulla ei ole omistani ohjekirjaa. Mutta jos kone on
käynnissä, käy siellä sellainen sutina sisällä ja öljyä liikkuu ilmassa, ettei
noista ainakaan voi käynnissä sanoa pinnan tasosta mitään.
Itse asiassa luulin jossain vaiheessa laittaneeni liikaa öljyä, mutta ei muutu
vaikka on vähemmänkin.
Autojen hydraulikytkimet eli automaatit kyllä katsotaan käynnissä, mutta
niissä onkin turbiini, joka vetää reilusti öljyä ja päästää sen taas sammuksissa
valumaan öljypohjaan.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.