Onko tietoo :
A: mitenpäin moottorin pitää velvetille pyöriä (Takaa katsottuna)
B: Kumman kätisen potkurin velvetti tarvitsee.
Velvetin viat onko, jotain tyyppi vikoja?
Velvet Drive 71/ Vaihdan laatikon
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 27 Helmi 2005 15:31
Re: Velvet Drive 71/ Vaihdan laatikon
A:Kytkimen sisääntuloakselin ympärillä on öljypumppu johon on merkittyjankar kirjoitti:Onko tietoo :
A: mitenpäin moottorin pitää velvetille pyöriä (Takaa katsottuna)
B: Kumman kätisen potkurin velvetti tarvitsee.
Velvetin viat onko, jotain tyyppi vikoja?
pyörimissuunta, eli moottorin on pyörittävä samaan suuntaan.
Jossain malleissa pumpun voi kääntää, mutta ei kaikissa.
B:Yleensä potkuri pyörii samaan suuntaan kun moottori, mutta osa
kytkimistä on sellaisia joissa pyörimissuunta vaihtuu, eli tarvitaan
toisenkätinen potkuri.
Esim. as3-71c pyörii samaan suuntaan.
as7-71c päinvastoin.
Tyyppivioista en tiedä, mutta oikein käytettynä ja huollettuna
lujia vehkeitä, jopa ammattikäytössä.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 20 Tammi 2006 13:24
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
sanoisinpa että
suora ( 1:1) = ei vaihda pyörimis suuntaa
ja alennusvaihde ( alennus mikä tahansa) ja pyörimissuunta vaihtuu ,voiman ulos tullessa :-)
eli toisin sanoen jos on velvetissäsi alennus vaihde niin pyörimis suunta vaihtuu ,muutoin pyörii samaan suuntaan kuin pyörittävä kone,
ja varsin totta mitä "maakrapu" kirjoitti eli jos siellä koneenpuoleisessa päässä on muutamalla pultilla kiinni "pumppu" niin kotelossa olevan nuolen on täsmättävä moottorin pyörimis suunnan kanssa muuten ei hyvä heilu..suunnan vaihto on helppoa ,, pultit auki ja pyöritys sen toisen nuolen kohdalle)
ja luonnollisesti potkurin kätisyyden ( R vai L) määrää ,se ,mihin suuntaan todetaan kytkimen pyörivän..
suora ( 1:1) = ei vaihda pyörimis suuntaa
ja alennusvaihde ( alennus mikä tahansa) ja pyörimissuunta vaihtuu ,voiman ulos tullessa :-)
eli toisin sanoen jos on velvetissäsi alennus vaihde niin pyörimis suunta vaihtuu ,muutoin pyörii samaan suuntaan kuin pyörittävä kone,
ja varsin totta mitä "maakrapu" kirjoitti eli jos siellä koneenpuoleisessa päässä on muutamalla pultilla kiinni "pumppu" niin kotelossa olevan nuolen on täsmättävä moottorin pyörimis suunnan kanssa muuten ei hyvä heilu..suunnan vaihto on helppoa ,, pultit auki ja pyöritys sen toisen nuolen kohdalle)
ja luonnollisesti potkurin kätisyyden ( R vai L) määrää ,se ,mihin suuntaan todetaan kytkimen pyörivän..
Jussi K
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
Näissä malleissa pyörimissuunta vaihtuu muissa sama :
Tyyppi Välitys
AS7-70 C&CR 1,909:1
AS7-71 C&CR 1,909:1
AS17-72 C&CR 1,909:1
AS7-73 C&CR 2,0:1
Eli tämä koskee vain vakiomallisia alennusvaihteita, ei v-vaihdetta.
Tyyppikilvessä C = laite on tarkoitettu liitettäväksi moottorin edestä katsoen vasemalle pyörivään moottoriin ja CR = laite on tarkoitettu liitettäväksi moottorin edestä katsoen oikealle pyörivään moottoriin.
Vaihteistossa, jossa alennus on 2,10:1 tyypit AS3 ja AS13 pumppua ei saa kääntää, muissa saa. Edellämainitut tarvitsee myös muita osia.
Kun vaihteisto on irti moottorista niin öljypumppu näkyy (moottorin päässä) ja jos ylhäällä on texti TOP-LH = C vaihteisto jos taas ylhäällä lukee TOP-RH = CR vaihteisto.
Tässä nyt alkuun Velvet tietoutta.
Tyyppi Välitys
AS7-70 C&CR 1,909:1
AS7-71 C&CR 1,909:1
AS17-72 C&CR 1,909:1
AS7-73 C&CR 2,0:1
Eli tämä koskee vain vakiomallisia alennusvaihteita, ei v-vaihdetta.
Tyyppikilvessä C = laite on tarkoitettu liitettäväksi moottorin edestä katsoen vasemalle pyörivään moottoriin ja CR = laite on tarkoitettu liitettäväksi moottorin edestä katsoen oikealle pyörivään moottoriin.
Vaihteistossa, jossa alennus on 2,10:1 tyypit AS3 ja AS13 pumppua ei saa kääntää, muissa saa. Edellämainitut tarvitsee myös muita osia.
Kun vaihteisto on irti moottorista niin öljypumppu näkyy (moottorin päässä) ja jos ylhäällä on texti TOP-LH = C vaihteisto jos taas ylhäällä lukee TOP-RH = CR vaihteisto.
Tässä nyt alkuun Velvet tietoutta.
Osta sinäkin vene, niin ei tarvi katua.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Huhti 2008 18:00
Top ja nuoli
Hieman niiden tarkoitusta mietin ,mutta oli mielestäni liian helppo tapa ratkaista koneen pyörimissuunta ongelma.
Kiitos vastanneille, nyt sitten vaan hommiin .
Palaan taas tyhmien kysymysten kera....
Kiitos vastanneille, nyt sitten vaan hommiin .
Palaan taas tyhmien kysymysten kera....