Volvo Penta MD 47 vm -49
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Joo ja paineilmaakaan ei välttämättä tarvitse.
Mäntä yläasentoon , niin venttiili johon vaihtaa varren tiivisteen ei juurikaan suorasuihkutuskoneessa pääse painumaan-mahd jotain 2mm jolla ei ole merkitystä(on varmistettava, että mäntä on yläkuolokohdassa).
Olen näin vaihtanut Volvoon (aguad 40) venttilinvarren tiivisteet jotka olivat aivan loppu.
Vielä toinen varmistus- kannattaa tuketa työntötankojen reijät ja mahd muut syvät kolot kannessa vaikka paperitolloilla, ettei mahdollisesti kädestä/pihdeistä luiskahtava lukkokiila putoa sinne-voi olla tosi hankala onkia pois. (ei kokemusta) ;)
Matti
Mäntä yläasentoon , niin venttiili johon vaihtaa varren tiivisteen ei juurikaan suorasuihkutuskoneessa pääse painumaan-mahd jotain 2mm jolla ei ole merkitystä(on varmistettava, että mäntä on yläkuolokohdassa).
Olen näin vaihtanut Volvoon (aguad 40) venttilinvarren tiivisteet jotka olivat aivan loppu.
Vielä toinen varmistus- kannattaa tuketa työntötankojen reijät ja mahd muut syvät kolot kannessa vaikka paperitolloilla, ettei mahdollisesti kädestä/pihdeistä luiskahtava lukkokiila putoa sinne-voi olla tosi hankala onkia pois. (ei kokemusta) ;)
Matti
- Mikko Lehtikanto
- Viestit: 171
- Liittynyt: 24 Heinä 2007 11:33
- Paikkakunta: Joensuu
A on 1955-1961 valmistettu ja B on 1961-1965 valmistettu. Olisiko ilmanmattijko kirjoitti:Tutulta kone näyttää. Minun myllyssä ei vaan ole turboa, eikä tyyppimerkissä A:ta eikä B:tä perässä mitä lie tarkoittaakaan.
kirjainta oleva sitten ennen vuotta 1955 valmistettuja.
http://www.drevia.se/datadiesel.htm
Laita kuiva putki. :)mattijko kirjoitti: Kiitos neuvoista, täytyy yrittää etsi venttiilinvarren tiivistimiä jostain.
Tuossa videolla olevassa aluksessa on MD47 koneena. Siellä on myös kylmästarttipätkä.
http://youtube.com/watch?v=AW_Un3UY4ns
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13 Heinä 2006 01:34
- Paikkakunta: Helsinki
A on varhempi malli ja B on uudempi. En muista tarkalleen, mutta toisessa voi olla kuivat sylinteriputket ja toisessa märät. Mitä se nyt sitten meinaakaan? Sen saa selville, mutten nyt jaksa. Mitä tulee tuohon kuvan koneeseen, niin se on mulle tuttu, kun se on mun entinen kone, ja voin kyllä kertoa kaikille halukkaille kaiken sen, mitä tiedän koneesta.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10 Heinä 2007 14:52
Tuosta kuivaputkiehdotuksesta tuli mieleen, että jossain paateissa taitaa olla hana, jolla voi ohjata jäähdytysveden menemään pakoputkesta tai sitten ei. Jos laittaisin sellaisen hanan ja sulksin pakoputken jäähdytyksen ennen laituriin tuloa ja jarrutuksia, niin silloin ylimääräiset löpöt varmaan palaisi savuna ilmaan pakoputkesta?
Isompia huoltoja koneelle tuskin kannattaa tehdä, kun ei varaosiakaan saa mistään. Varmaan joudun ostamaan uuden jossain vaiheessa, mutta tarkoitus olisi ajaa vanha loppuun asti, käyttövuosia kun saataa hyvällä tuurilla olla vielä paljonkin.
Onko teillä kokemuksia tuollaisesta hanasta?
Mihin väliin se pitäisi laittaa? Koko jäähdytystä ei ilmeisesti pumpun siiven takia voi katkaista? Pitäisikö hana laittaa ennen konetaa vai koneen jälkeen? Ei varmaan ole olemassa pumppuja joissa olisi jokin systeemi tällaiseen valmiina?
Isompia huoltoja koneelle tuskin kannattaa tehdä, kun ei varaosiakaan saa mistään. Varmaan joudun ostamaan uuden jossain vaiheessa, mutta tarkoitus olisi ajaa vanha loppuun asti, käyttövuosia kun saataa hyvällä tuurilla olla vielä paljonkin.
Onko teillä kokemuksia tuollaisesta hanasta?
Mihin väliin se pitäisi laittaa? Koko jäähdytystä ei ilmeisesti pumpun siiven takia voi katkaista? Pitäisikö hana laittaa ennen konetaa vai koneen jälkeen? Ei varmaan ole olemassa pumppuja joissa olisi jokin systeemi tällaiseen valmiina?
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
En vaihtais tapetteja olohuoneeseen jos kylppärissä on vesivuoto! ;(
Ei ne venttilinvarren tiivisteet maltaita maksa, esim diesel patrolin tiivisteet on 1,5 -2,5€ /kpl vuosimallista riippuen.
Onhan se mahdollista, että pakoventtilit ovat kuluneet varsiltaan niin paljon ettei uudet tiivisteet(kään) auta.
Matti
Ei ne venttilinvarren tiivisteet maltaita maksa, esim diesel patrolin tiivisteet on 1,5 -2,5€ /kpl vuosimallista riippuen.
Onhan se mahdollista, että pakoventtilit ovat kuluneet varsiltaan niin paljon ettei uudet tiivisteet(kään) auta.
Matti
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Tuoda, tuoda, ei se sulkuhana siellä pakoputken vedenkierrossa ole sitä varten että ajeltaisiin pakari kuivana vaan sitä varten että veden meno pakoputkeen voidaan tilapäisesti sulkea vaikkapa käynnistysongelmien tai huoltotoimien takia. Jos hanaa ei ole niin startilla konetta pyöritettäessä pakarin koosta riippuen siellä voi olla kymmeniä litroja vettä ja joskus voi käydä niin että kone potkaisee takasin ja vesi onkin äkkiä sylinterissä.
Useimmissa "moderneissa" koneissa ei enää hanoja ole sillä eihän niitä tarvitse huoltaa eikä niissä ole käynnistysongelmia...
Useimmissa "moderneissa" koneissa ei enää hanoja ole sillä eihän niitä tarvitse huoltaa eikä niissä ole käynnistysongelmia...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."