bensapumppu
-
bensapumppu
Kysyisin neuvoa bensapumppu ongelmaan.
Veneeni moottorissa Vire 7 hp. vm-69 Bensapumppu päätti lakata toimimasta ja avasin pumpun.
Pumpun kalvo oli ehjä, mutta pumpun moottori ei käynyt.
Kasasin pumpun ja moottori alkoikin toimia yllättäen, mutta toiminta tuntuu vähän epävarmalta
Kysymykseni on
-voiko pumpun vaihtaa toisenlaiseen esim. auton pumppuun
-voiko vanhalle pumpulle tehdä jotain huollontapaista
pumpun merkki on Hardi ja ikää taitaa jo olla reilusti
Veneeni moottorissa Vire 7 hp. vm-69 Bensapumppu päätti lakata toimimasta ja avasin pumpun.
Pumpun kalvo oli ehjä, mutta pumpun moottori ei käynyt.
Kasasin pumpun ja moottori alkoikin toimia yllättäen, mutta toiminta tuntuu vähän epävarmalta
Kysymykseni on
-voiko pumpun vaihtaa toisenlaiseen esim. auton pumppuun
-voiko vanhalle pumpulle tehdä jotain huollontapaista
pumpun merkki on Hardi ja ikää taitaa jo olla reilusti
Vire veneessä, vene vireessä
-
Käsittääkseni vireessä on bensapumppu siinä kampikammion kupeessa. Ja se toimii kampikammion paineen vaihtelulla. Kampikammiosta tulee parin-kolmen millin halkaisijaltaan oleva reikä, jota myöden paine heiluttelee kalvoa, ja näin ollen lykkää bensaa.
Tälläisessä pumpussa ei ole mitään moottoria, joten luulen pumppusi olevan jokin jälkiasennusviritys. Onko alkuperäinen vielä paikallaan? Korjaa se, niin toimii. Siitä ei oikein voi hajota muuta kuin kalvo.
Tuolla aiemmassa vire-keskustelussa on linkki huoltokirjaan, jossa purkukuvat koko moottorista.
Tälläisessä pumpussa ei ole mitään moottoria, joten luulen pumppusi olevan jokin jälkiasennusviritys. Onko alkuperäinen vielä paikallaan? Korjaa se, niin toimii. Siitä ei oikein voi hajota muuta kuin kalvo.
Tuolla aiemmassa vire-keskustelussa on linkki huoltokirjaan, jossa purkukuvat koko moottorista.
-
bensapumppu
Ei ollut kampikammion kyljessä bensapumppua ja pientä reikääkään en löytänyt, mutta koneen ohjekirjassa oli kuva kaasarin yhteydessä olevasta pumpusta.
Mulla on kyllä erilainen kaasari kuin ohjekirjassa ja siksi ehkä erillinen bensapumppu lähellä tankkia.
Kiitos kuitenkin vastauksesta
Mulla on kyllä erilainen kaasari kuin ohjekirjassa ja siksi ehkä erillinen bensapumppu lähellä tankkia.
Kiitos kuitenkin vastauksesta
-
bensapumppu
Vire on vuosimallia 1969 ja 7 hp. Kaasutin on Japanilainen ja merkiltään MIKUNI
bensatankki on noin puolimetriä alempana kuin kaasari ja voi olla, että sen takia asennettu sähkötoiminen pumppu (arvaus)
bensatankki on noin puolimetriä alempana kuin kaasari ja voi olla, että sen takia asennettu sähkötoiminen pumppu (arvaus)
-