Joskus tullut noita(kin)vihreitä p... huollettua-pariasennus/5000h =10000 käyttötuntia pikkuvikoja, esim. pakoventt. ohjurit loppui yms. Vrt kun tuli "uusi" venho jossa keltainen "kissa", niin kampiakseli poikki 200 h, käytetyssä vaihtokoneessa puuttui syöttöpumpusta yksi nokka- pelkkä pumppu maksaa melkein vihreän verran. Keltaisia koneita auki kolmekin kertaa kesässä. Näin Kotkassa Veleiron pihassa vihreän veneen johon oli vaihdettu vihreitten koneitten tilalle mustat, oli ylhäällä ennen juhannusta, kone oli kestänyt alkukesän. Niitä taita olla kaikenvärisiä p...oja, pienellä kokemuksella olisin sitä mieltä, että kuitenkin ne vanhat lastuttomat vihreät on melko hyviä, keltaista en laittais omaan veneeseen vaikka saisin.
Matti
"Kaikenvärisistä" löytyy vikoja ja vaurioita,pitää paikkansa.Kyllä käyttäjästäkin on paljon kiinni kestävyys.Kaikki eivät tosiaankaan ole "tekniikan ihmelapsia",puhtain käsin pullealla lompakolla ja kravatillakin pärjää.
Pienellä koneen litramäärällä nykyään otetaan aina vaan suuremmat tehot ulos.Ajetaan lähes kaasu pohjassa,eikä ajatella esim.sitä,että onko yksin vai 12 henkeä + kamat kyytillä,siinä joutuu turbo ahtohommiin! Ajetaan tunteja täysillä ja sitte täydestä vauhdista heti rannassa kone seis ennen kun lämmöt tasaantuneet yms.Ei ole ihme jos hajoavat.
70-80-luvun vihreätkin ovat varmasti kestävämpiä,kun nykyiset.Heppoja olikin puolta vähemmän samalla litramäärällä.Itse ainakin uskoisin vanhanajan pataraudasta tehtyjen koneiden kestävän paremmin,eikä ole väristä kiinni,mutta ilman "lastuja" ja ainoalla mustalla boxilla,joka on sulakerasia.
Moottorin on nyt purettu, mitä uusia osia pitäisi laittaa?
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 14 Helmi 2006 18:41
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Maalis 2004 23:36
- Paikkakunta: Kuopio
Piretään vaan lastupuukot tupees pojjaat :)
Kyllä se minun vanha hiacen kone kuitenkin menee aikanaan vain vesilinjan alapuolelle pilssin koristeeksi.
Tuo lastu oli, anteeksi vain, kevyt piriste mutta toivottavasti kuitenkin sallituissa rajoissa. Sytytellään niillä oikeilla vain saunan kiukaita.
Sähköjä olen koneeseen ajatellut sijoittaa vain pakolliset.
Kyselin jopa laituriparlamentilta, että jospa vois poistaa ruiskutuspumpun päästä sähköisen solenoidin niin kävisi kone sitten vaikka maailman tappiin vaikka sähköt loppuisi koneen käydessä.
Suosittelivat kuitenkin jättämään pumpun silleen ja pitänee uskoa niitäkin.
Sain juuri kannen koneistamolta ja vanhoihin ruiskusuuttimiin uudet sisuskalut. Nyt taas syödään meidän perheessä jokin aikaa näkkileipää.
PS Ostin samalla reisulla purkillisen punaista "venemoottoripuolueetonta" maalia, konee kylkeen aikanaan levitettäväksi.
Ja putkiliikkeestä mustia käyriä pakosarjan rakennukseen ja kupariputkia/kulmia jäähdytysrakennelmaa varten.
Tuo lastu oli, anteeksi vain, kevyt piriste mutta toivottavasti kuitenkin sallituissa rajoissa. Sytytellään niillä oikeilla vain saunan kiukaita.
Sähköjä olen koneeseen ajatellut sijoittaa vain pakolliset.
Kyselin jopa laituriparlamentilta, että jospa vois poistaa ruiskutuspumpun päästä sähköisen solenoidin niin kävisi kone sitten vaikka maailman tappiin vaikka sähköt loppuisi koneen käydessä.
Suosittelivat kuitenkin jättämään pumpun silleen ja pitänee uskoa niitäkin.
Sain juuri kannen koneistamolta ja vanhoihin ruiskusuuttimiin uudet sisuskalut. Nyt taas syödään meidän perheessä jokin aikaa näkkileipää.
PS Ostin samalla reisulla purkillisen punaista "venemoottoripuolueetonta" maalia, konee kylkeen aikanaan levitettäväksi.
Ja putkiliikkeestä mustia käyriä pakosarjan rakennukseen ja kupariputkia/kulmia jäähdytysrakennelmaa varten.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 14 Helmi 2006 18:41
- Paikkakunta: Rauma
Re: Piretään vaan lastupuukot tupees pojjaat :)
Sittenkin menee veneeseen ja lastut pesään,hyvä niin.Näkkärikin on hyvää.Hemppa kirjoitti:
PS Ostin samalla reisulla purkillisen punaista "venemoottoripuolueetonta" maalia, konee kylkeen aikanaan levitettäväksi.
Ja putkiliikkeestä mustia käyriä pakosarjan rakennukseen ja kupariputkia/kulmia jäähdytysrakennelmaa varten.
Jos punainen väri miellyttää,sitä sitten vaan,sitä väriä ei pahemmin ole käsiteltykään.Siihen saisi valmiina marinointisarjojakin,taitavat vaan olla aika hintavia.Ainakin "Piikkiönvenevastustaja" vissin kauppaa niitä.Jos teet itse,pistä koneen jäähdytysneste kiertämään pakosarjassa,niin ei tule lämmönvaihteluita,eikä ruostu.Tee runko RHS:stä,on helpompi tehdä kun putkesta.Sarjan päähän tupla putki,jonne vasta meri/järvivesi

oikea vene on puuta,eikä juurikaan muuta!