3,7 mercuiser

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
larioman
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Heinä 2006 21:32

3,7 mercuiser

Viesti Kirjoittaja larioman » 27 Elo 2006 20:09

3,7 mercuiser sisäperä 2-kurkkuisella kaasarilla toimii kylmänä hyvin, mutta lämpimänä miten sattuu. Välillä käy joutokäyntiä, välillä ei. Välillä käynnistyy ilman kaasua, välillä pitää olla kaasua. Välillä lähtee liikkelle, välillä sammuu samantien, kun vaihde on päällä. Välillä lähtee liikkeelle, mutta kaasua lisättäessä sammuu heti. Välillä kiertää puhtaasti koko kierrosluku-alueen, mutta välillä rykii ja jurisee2500rpm, eikä suostu ottamaan enempää kierroksia. (monta "välillä" sanaa...).
Vekotin on vasta tullut perheeseen, joten huoltohistoria ei ole tiedossa. Sen tiedän, että tänä kesänä sillä ei ole ajettu kuin tänä viikonloppuna. Mitään suodattimia ja tai vedenerottimia ei ole puhdistettu (laitoin Masinolia tankkiin).
Konehuone käy ajon aikana aika kuumana 50C>. Onko mahdollista, että polttoaine alkaisi kiehumaan / höyrystymään? Vesi vanhin voitehista kaasuttimessa tuli myös maallikolle ensimmäisenä mieleen. Kävin sitä vielä äsken kokeilemassa, niin 5min lenkki sujui ongelmitta. Pitempään lenkkiin ei ollut mahdollisuutta.

Kysymys kuuluu: Mistä lähteä vikaa etsimään ja ketä osoittaa sormella?
HeavyMetal pelasti minut urheilulta

markoaa
Viestit: 42
Liittynyt: 05 Huhti 2004 20:43
Paikkakunta: iittala

Viesti Kirjoittaja markoaa » 28 Elo 2006 23:02

mahdollinen alipaine vuoto kaasuttimessa--korjaus sarja esim.us-parts.
tai roskia--sakkaa...
sytytys pielessä ...mahdollisesti.
m.a.

Vastaa Viestiin