mikä polttoaine w2

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Elo 2006 21:29

Mullapa ei ole koskaan ollut, eikä 99,99 % todennäköisyydellä tulekkaan olemaan, niin modernia tekniikkaa veneen perässä että siinä olisi tuoreöljyvoitelu...
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan?
Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 03 Elo 2006 22:02

Veli-Matti kirjoitti:Mullapa ei ole koskaan ollut, eikä 99,99 % todennäköisyydellä tulekkaan olemaan, niin modernia tekniikkaa veneen perässä että siinä olisi tuoreöljyvoitelu...
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan? Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta ;-)
Ei nyt ruveta hermostumaan. Kyseessä oli 30hp 2t jammu jolla ajettiin noin 1000t vuodessa kesät talvet. Hyyty n.2000t jälkeen. Ja vielä parempi kauhutarina tulee 90hp 4t Hondasta. Samassa käytössä lohko puhki 2500t jälkeen. Ei kestä civicin ploki vettä. Ja kaikki levittelevät käsiä "ei ne takuut ammattikäytössä".

skarvonen
Viestit: 36
Liittynyt: 31 Elo 2003 00:39
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja skarvonen » 03 Elo 2006 22:20

Tuli just sama juttu mieleen kun tuossa naapurissa (ruotsissa) myyvät sitä etanolia (E85) hintaan 8,99 kr /litra että mahtaskos mun volvo penta mb20b käydä sillä ilman mitään suurempia muutoksi. Sehän on ollut petrooli kone ilmeisesti alunpitäen.

Jos muuten käy niin ei tarvi Veli-Matin miettiä sitä konetta siihen pirtuveneeseen. :)

-sami-

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Elo 2006 22:47

Kyllä viinalla on entisaikaan ajettu petroolikoneilla mutta tehtaantakuu taitaa kuitenkin raueta. Minä ainakin laittaisin 2T-öljyä ripauksen joukkoon - jos ei muuten niin hajun takia. Viinasta kun lähtee kuulemma vaan vesihöyryjä...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

koivisto
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Heinä 2006 10:59
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja koivisto » 22 Elo 2006 10:50

jo lakkas paukkumasta kaasarissa ja kone käy nätisti.tehojakin löyty kummasti lisää.tappelin tulppien sytkän lämpöjen ja polttoaineen kans.ja lopuksi vika löyty ventiileistä mitkä kanto.ei tarvinnut kun säätää oikeat välykset!!!!

Vastaa Viestiin