Riittävä teho, ja kestokannentiiviste?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
jstrang
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Tammi 2006 10:36
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Riittävä teho, ja kestokannentiiviste?

Viesti Kirjoittaja jstrang » 15 Elo 2006 10:37

Terve

Koko kesä on mennyt moottorin kanssa tapellessa. Ajotunteja n. 5kpl... Vettä on tullut pyttyyn useammastakin reijästä. Kyseessä siis BUKH DV20 kansi, joka olikin aika puhkiruostunut, vaikka ensimmäisessä korjauspaikassa todettiin muka ok kuntoiseksi!

Nyt kansi on hitsattu toiseen kertaan ja vielä on arvoitus kuinka hyvä siitä tuli. Vaihtoehtoina on toisen koneen laittaminen ja semmoinen olisikin tarjolla. BUKHDV10 jossa on myös alkuperäinen makeavesisysteemi.

Kysymys kuuluukin riittääkö tämä teho (puolet vanhasta) viemään 7.5m fiskaria runkonopeutta eteenpäin. Nopeus vanhalla koneella "puolella kaasulla" n. 11km/h. Kaasu pohjassa n. 12.8km/h.

Kannentiiviste maksaa hunajaa. Niitä on nyt mennyt 2kpl. Onko kokemusta kuparista tehdystä tiivisteestä? Olisi mahdollisuus tehdä CAD-jyrsimellä kuparilevystä ns. kestotiiviste. Hehkuttamalla levy pehmeäksi, voisi toimia tiivisteenä? Onnistuuko?

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 16 Elo 2006 21:10

Uskosin että kuparista tehty hehkutettu tiiviste pitää kun vaikka kummallekkin puolelle vielä vetää hylomaari tahnaa.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 16 Elo 2006 23:09

toiimi ainakin volvo mb 10 a pensa koneessa. oon tehny useempia happivapaasta kuparista ja hehkuttanu. omassa koneessa on toiminu 2 kesää.

Vastaa Viestiin