Onkohan joku törmännyt halvatun Hondan (G65 240 cc) kanssa kantavan venttiiliohjaimen ongelmaan. Konetta on kannettu puolen kesää veneen ja tallin väliä ja kantta avattu.
Eka kerralla ohjainputkea kevyesti säädettiin alaspäin puupalalla ja vasaralla ja päästiin yksi reissu satamaan asti. Seuraavalle reissulle ei päästykään, kun Honda otti loman ja päästi turhat paineet imuventtiilistä pihalle. Toka kerralla ohjainputki vedettiin irti ja vedettiin lukiteliimaa väliin. Homma pelasi kolme reissua. Että mikä sitä oikein risoo ja nostaa??? Mokomasta alumiinikasasta ei ole edes kunnon verkonpainoksi.
Taitaa olla koneen vaihto edessä, kun tuohon veneilyyn haluaisi hieman varmemman vaihtoehdon ja myös hiljaisemman.
Honda G65 venttiiliongelma
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 20 Loka 2004 20:47
Korteni kekoon...
Jos kyseessä on venttiilinohjuri niin eipä taida lukitteella pysyä. Johtuu oikeastaan siitä että lukiteaine ei siedä lämpöä eli antaa periksi. Tuollainen ohjuri tulisi lämpsovittaa paikalle ja koska kuullostaa siltä
että sinulla on ohjurin pesä horo niin mahdollisuudeksi jää teettää sopivasta materiaalista uusi ohjuri jossain koneistamossa. Nuo alu-kannet ovat siitä ikäviä että kaikki ns. "korkkaa" suhteellisen helposti. Ohjuripesälle riittää että ohjuri on joskus otettu väärin pois tai asennettu takaisin väärin niin lirissä on.
Jos kyseessä on venttiilinohjuri niin eipä taida lukitteella pysyä. Johtuu oikeastaan siitä että lukiteaine ei siedä lämpöä eli antaa periksi. Tuollainen ohjuri tulisi lämpsovittaa paikalle ja koska kuullostaa siltä
että sinulla on ohjurin pesä horo niin mahdollisuudeksi jää teettää sopivasta materiaalista uusi ohjuri jossain koneistamossa. Nuo alu-kannet ovat siitä ikäviä että kaikki ns. "korkkaa" suhteellisen helposti. Ohjuripesälle riittää että ohjuri on joskus otettu väärin pois tai asennettu takaisin väärin niin lirissä on.