VIRE7

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Vastaa Viestiin
seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

VIRE7

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 24 Heinä 2006 20:57

Mikähän mahtaa olla vikana kun vire käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin, mutta kun vähänkin antaa kaasua niin sammuu välittömästi. kaasari putsattu, pensaa saa, kipinää antaa. sytytyksen pitäs olla kohdallaan. kaasari paukkuu ajoittain. tulppa vaihdettu sataan kertaan.

viittiskö joku jakaa tietoa kun ei oikein noi moottorit oo mun alaa..
peukalo keskellä kämmentä

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 24 Heinä 2006 21:31

onkohan pensapumppu kunnossa? siinähän muistaakseni oli alipainepumppu, letku tulee kampikammiosta kaasarin kylkeen.tai ainakin tuo letku ehjä, ettei ole murtumia.

seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 24 Heinä 2006 22:08

kyllä se letku ehjä on. se rupes tekeen tota ihan yhtäkkiä järvellä.

nyt selvis että sytytystä ei pysty säätään ohjekirjan neuvomalla tavalla. vauhtipyörässä olevien merkkien pitäis olla kiinnityskorvakkeen kohalla kun kärjet on kiinni ja merkit jää parin kolmen sentin päähän kiinnityskorvakkeesta. toi varmaan vaikuttaa siihen käymisongelmaan. vai??
miten on mahdollista toi sytytys kun ei pysty säätään??
peukalo keskellä kämmentä

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 24 Heinä 2006 23:09

eihän ole vauhtipyörä päässyt pyörähtämään? kiila pettänyt?

seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 24 Heinä 2006 23:37

kiila oli pettänyt. tuskinpa mistään löytää uutta kiilaa joten täytyy ite väsätä.
katotaan huomenna pysyykö kone käynnissä.
peukalo keskellä kämmentä

seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 25 Heinä 2006 13:02

kiila on vaihdettu ja sama ongelma jatkuu, mutta siltikään sytytystä ei pysty säätään ohjekirjan mukaan. koko kesän se on hyvin pelannu ja nyt tämmönen??
peukalo keskellä kämmentä

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 25 Heinä 2006 15:10

siis kärkien pitäisi AUETA, kun merkki on oikeanpuoleisen kiinnytyskorvakkeen alapuolella. Ja kärkien väli pitäisi olla 0.45mm. Kuullostaapa oudolta, jollei saa säätölevystä laitettua kohdalleen ja vauhtipyörä on varmasti oikessa kohdassa(kiila pudonnyt asentaessa,tms)

seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 25 Heinä 2006 15:39

kirjotin väärin eli pitää aueta mutta siltikin merkki jää pari-kolme senttiä korvakkeesta ja vauhtipyörä on kohdallaan. kokeillaan vielä jos jotain keksis. vauhtipyörä on oikeella kohtaa.
peukalo keskellä kämmentä

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 25 Heinä 2006 22:32

Onhan konetta pyöritetty pyörimissuunnassa, kun haetaan säätöä? On tietysti.vaikee oikeestaan muuta keksiä näkemättä konetta, mikä olisi voinut muuttua.

seppo39
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2006 20:43
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seppo39 » 26 Heinä 2006 01:34

saatiin kone käyntiin ja ottaa nyt kierroksia ja käy hyvin vaikka sytytys on perseellään. ruvettiin ettiin sähköpuolelta vikaa ja sieltähän se löytyi, vaikka oli uusi dynastartti niin silti se ei latanut akkua eikä tietänkään antanut virtaa puolalle. starttia pyörittäessä puola sai virtansa ja kone kävi, suoraan akulta puolalle niin käy kun unelma. kondensaattorihan varaa vähän virtaa ja siksi kone kävikin hetken aikaa ja tietysti yhdistimme vian kärkiin emmekä puolaan koska se oli uusi.
aina kun tunnin verran ajaa niin kone sammuu ja lähtee taas käymään kun on odotellut 10 min, missä vika?? kuumeneeko puola? vai tulppa? pitäs olla oikeet tulpat.
pääasia että vanha vire toimii taas vaikka vika olikin noin yksinkertanen. edellisten omistajien johtoviidakko vähän vaikeutti vian paikantamista.
jos löytyy jostain hyvää dynastarttia niin ostetaan pois.
peukalo keskellä kämmentä

Vastaa Viestiin