vannasputkesta...

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 30 Kesä 2006 11:39

Veli-Matti kirjoitti: tyydy tähän hätään pelkästään talinauhan vaihtoon.
Poksi pakataan sitten nauhakerroksiin eikä kierroksiin...
Häh, nyt tipuin kärryiltä(tai veneestä).
miten talinauhan voi vaihtaa ilman noihin ruosteisiin pultteihin kajoamatta???
tuosta pakkauksesta en tiedä mitään koska en ole aiemmin ollut tekemisissä noiden kanssa, eli en hiffaa tuota kierros/kerros juttua.......
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

teekoo
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Kesä 2006 12:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teekoo » 30 Kesä 2006 11:55

No ei mun mielestä voi vaihtaa ilman avaamatta noita pultteja. Kerros/kierros juttu tarkottaa sitä, että et kierrä sitä (neliskulmasta) talinauhaa niinkun teippiä sen akselin ympäri vaan leikkaat terävälllä veitsellä siitä nauhasta tavallaan renkaan joka kiertää akseli ympäri. Eli vähän niinkun O-rengas, mutta poikki tietysti yhdestä kohdasta. Näitä renkaita niin monta sitten kun tohon pakkaan mahtuu, ehkäpä parikolme.

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 30 Kesä 2006 12:47

Nyt menee jakeluun :)
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Viesti Kirjoittaja matti » 01 Heinä 2006 15:24

EI oo tullu seurattua pariin päivään;
Olen lähes varma et noi pultit avautuu katkeamatta- lähtee koko pinnapultti kiertymään siitä pronssisesta runkokpleesta.
Ja "huoletta" voit uusia talinauhat vedessä, kun siellä vannasputkessa on vaseliinia(laita vähän lisää ennen avausta), niin ei sitä vettä tule kuin tippumalla veneeseen. V-M jo neuvoikin pitämään tongeilla vastaan, ettei se kummiletku repeydy. Laita nylocit tai tuplamutterit. ÄLÄ KIRISTÄ UUSIA TALINAUHOJA LIIAN TIUKALLE-mutterit "sormikireyteen"
Ja sit ne talinauharenkaat vähän ylipitkiksi, ettei jää rakoa päitten väliin.

Matti

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 01 Heinä 2006 15:30

pitääpä hommata uudet hapokkaat pinnapultit ja mutterit.
osaako joku sanoa lonkalta että onko tuumaset vai milliset kierteet ?
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

Vastaa Viestiin