Lueskelin uusinta Woodenboat-lehteä no 190(sitä haukuttua amerikkalaista), kansikuvan Uusseelantilaisen tekemässä moottoriveneessä on toiotan marinoitu 2-litrainen tiisseli ja ZF- merikytkin(hurtti). Kone ja kytin on asennettu siten, että kytkin on "jäykästi" asennettu petiin ja kuminivel-kardaani on kytkimen ja kumityynyillä olevan koneen välissä!!! volaa monet asiat ratkeavat ko asennuksella helposti= kardani voi olla heikompi (=halvempi-)kuin kytkimen jälkeen asennettu, eikä näinollen tarvita painelaakeria, koska kytkin ottaa vastaan potkurin työnnön.
Samoin jää pois kytkimen ja koneen välinen koppa ja kallis vetolevy. Kaikenkaikkiaan "rakentelija" selviää em asennuksesta halvemmalla kuin perinteisestä. Oivallustahan se vaan vaatii.
Matti
Kun sen näkee, niin on yksinkertaista
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ehdottomasti täysin tuomittava asennustapa!
Tuossakin tapauksesa meni leivänpala jonkun yrittäjäraukan lasten suusta
Tuossakin tapauksesa meni leivänpala jonkun yrittäjäraukan lasten suusta

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."