Valmet Vire 12 hv
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30 Maalis 2005 22:38
Valmet Vire 12 hv
Ongelmia Vireen kanssa. Mulla peukalo keskellä kämmentä. Oliskohan kuulolla ihmistä, joka kohtuukorvauksella vois tutkia, missä vika?
Kari Tuhkanen
040-584 8828
kari.tuhkanen@edu.vantaa.fi
Kari Tuhkanen
040-584 8828
kari.tuhkanen@edu.vantaa.fi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30 Maalis 2005 22:38
Otettiin talvella kone auki ja vaihdettiin runkolaakerit (vanhat aivan päreinä), männänrenkaat (kaksi oli poikki), stefat, vesipumpun siipipyörä ja tiivisteet.
Dynastart temppuili jo viime kesänä (ei ladannut, eikä starttikaan oikein jaksanut pyörittää). Nyt starttilaturi ei jaksa pyörittää konetta ollenkaan.
Kun tulppa on irti, silloin kyllä pyörii, mutta kun tulppa on kiinni ei mitään, vaikka käynnistysnarulla yrittää avittaa.
Että tällaista.
Kari
Dynastart temppuili jo viime kesänä (ei ladannut, eikä starttikaan oikein jaksanut pyörittää). Nyt starttilaturi ei jaksa pyörittää konetta ollenkaan.
Kun tulppa on irti, silloin kyllä pyörii, mutta kun tulppa on kiinni ei mitään, vaikka käynnistysnarulla yrittää avittaa.
Että tällaista.
Kari
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30 Maalis 2005 22:38
Startti ei jaksa pyörittää, eikä narullakaan jaksa vetää käyntiin.
Käsin (hylsyllä) pyörittämällä mäntä kyllä liikku sylinteríssä. Siinä tuntuu vaan olevan ylhäällä ns. tiukka paikka.
Kipinää kyllä iskee ja sytytyksen pitäis olla kohdallaan. Mulla on Vire 12 hv manuaali, jos joku tarvitse, voin lähettää kopiot.
Kaasuttimesta ei voi oikein sanoa mitään, kun kone ei edes pyöri niin, että bensaa pääsis kaasariin. Yritin kaataa bensaa suoraan sinne, mutta niillä muutamilla kierroksilla mitä sain pyöräytettyä, ei tullut hullua hurskaammaks.
Kari
Käsin (hylsyllä) pyörittämällä mäntä kyllä liikku sylinteríssä. Siinä tuntuu vaan olevan ylhäällä ns. tiukka paikka.
Kipinää kyllä iskee ja sytytyksen pitäis olla kohdallaan. Mulla on Vire 12 hv manuaali, jos joku tarvitse, voin lähettää kopiot.
Kaasuttimesta ei voi oikein sanoa mitään, kun kone ei edes pyöri niin, että bensaa pääsis kaasariin. Yritin kaataa bensaa suoraan sinne, mutta niillä muutamilla kierroksilla mitä sain pyöräytettyä, ei tullut hullua hurskaammaks.
Kari
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
Sanoit kai leikilläsi, että et jaksanut pyörittää ilman tulpaa. Koneen pitäisi pyöriä tuossa tilassa etusormella veivaamalla.
Sanoit, ettet jaksa vetää narulla. Se on hyvä merkki. Koneessa on puristuksia.
Sitten akuista. Kuinka tiedät, että nissä on virtaa. Jännite kertoo jännitteen, virta-asiat ovat erikseen. Voi olla, ettei sitä tule aukuista.
Mullakin oli juuri harmillinen paikka Sisu kuorma-auton akkujen kanssa. Luulin, että niistä tulee virtaa, kun jännitekin oli OK. Akut olivat komeat kaksi kertaa yli 180 amperia. Kun juuri ja juuri raaskin ostaa uudet (pienmmät) akut, kaikki alkoi pelata hienosti. Virtamittari on aika kallis ja monelle harvinainen kalu.
Sanoit, ettet jaksa vetää narulla. Se on hyvä merkki. Koneessa on puristuksia.
Sitten akuista. Kuinka tiedät, että nissä on virtaa. Jännite kertoo jännitteen, virta-asiat ovat erikseen. Voi olla, ettei sitä tule aukuista.
Mullakin oli juuri harmillinen paikka Sisu kuorma-auton akkujen kanssa. Luulin, että niistä tulee virtaa, kun jännitekin oli OK. Akut olivat komeat kaksi kertaa yli 180 amperia. Kun juuri ja juuri raaskin ostaa uudet (pienmmät) akut, kaikki alkoi pelata hienosti. Virtamittari on aika kallis ja monelle harvinainen kalu.
Kyyrö