Velvet drive 71c:n öljynlauhdutin

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
rahurme
Viestit: 65
Liittynyt: 24 Kesä 2003 12:13
Viesti:

Velvet drive 71c:n öljynlauhdutin

Viesti Kirjoittaja rahurme » 22 Kesä 2005 19:56

Moro,

Otsikon mukainen öljynlauhdutin ilmeisesti vuotaa, päätellen siitä, että raakavesipuolen tarkastusputkesta tulee veden mukana pikkusen öljyä.

Voiko/kannattaako vuotoa yrittää korjata jotenkin?


Onko olemassa jotain "geneerisiä" lauhduttimia, jolla nykyisen voisi korvata?
Aattelin vaan, että vastaanlaista voipi olla hiukka hankala löytää.

Jos jollakin olisi ylimääräinen nurkissa pyörimässä, niin voisin ostaa.

-Rape

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

käy muutkin

Viesti Kirjoittaja Mile » 23 Kesä 2005 07:54

EI kai se Velvetin öljynjäähdytin muutenkaan ole mikään Velvetin oma, ei välttämättä tarvita ollenkaan muistaakseni ( riippuu tehoista ja käytöstä). Siihen käy mikä tahansa vastaava putkimallinen vesi-öljy lämmönvaihdin.

Kannattaa ilman muuta vaihtaa - öljy veden sekaan ei ongelma, mutta kun vesi saattaa päästä ( ja pääsee) samasta kolosta öljyn sekaan, niin siitä se vaihde ei kovin pitkään tykkää.
Mile

rahurme
Viestit: 65
Liittynyt: 24 Kesä 2003 12:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rahurme » 23 Kesä 2005 12:50

Mistähän nuita lauhduttimia voisi kysellä?

-Rape

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

marinoititavaraa myyviltä

Viesti Kirjoittaja Mile » 23 Kesä 2005 13:42

kaikilta marinointitavaraa myyviltä ...

Piikkiön Venevarustaja, Veneakselisto, Mepratuote, Tekno-Marine, jne ..

Valmistajia on Polar, Bowman jne.
Mile

isomakke
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja isomakke » 24 Kesä 2005 22:33

Ongelmaan kannattaa suhtautua vakavasti,omassa velvetissäni huomasin että öljynväri muuttunut mut meinasin että kyllähän se tämän reissun vielä kestää,tunnin ajon jälkeen rantautumismanöövereissä huomasin että pakki ottaa jotenkin nykivästi kiinni ja vaihdoin sen verran uutta atf;ää kuin niissä olosuhteissa oli mahdollista ja matka jatkuu.Jonkin aikaa ajettuani kuitenkin kuului pari helähdystä ja veto katkesi tietysti pahimmassa mahdollisessa paikassa karikkoa ohitettaessa,vesi öljyn seassa aiheutti pakkojen huonoa pitoa eli nykivää luistamista ja nykiminen aiheutti vetolevyn jousikeskiön niittien katkeamisen,vetolevy paskana ja hinauksessa lähimpään rantaan.

isomakke
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja isomakke » 24 Kesä 2005 22:43

Ongelmaan kannattaa suhtautua vakavasti,omassa velvetissäni huomasin että öljynväri muuttunut mut meinasin että kyllähän se tämän reissun vielä kestää,tunnin ajon jälkeen rantautumismanöövereissä huomasin että pakki ottaa jotenkin nykivästi kiinni ja vaihdoin sen verran uutta atf;ää kuin niissä olosuhteissa oli mahdollista ja matka jatkuu.Jonkin aikaa ajettuani kuitenkin kuului pari helähdystä ja veto katkesi tietysti pahimmassa mahdollisessa paikassa karikkoa ohitettaessa,vesi öljyn seassa aiheutti pakkojen huonoa pitoa eli nykivää luistamista ja nykiminen aiheutti vetolevyn jousikeskiön niittien katkeamisen,vetolevy paskana ja hinauksessa lähimpään rantaan.

Vastaa Viestiin