Tämä nyt ei oikein sovi teille purjeveneilijöille, ainakaan tilanteessa missä kone on jo peittynyt vedellä, mutta moottoriveneilijöille kylläkin.
Konsti on laittaa 3-tiehana moottorin jäähdytysveden ottoon, ja se ylimääräinen haara veneen pohjalle hätätyhjennyspumpuksi. Oma pumppu ( JP F7) tuottaa muistaakseni yli 100 L /min , joten apua siitäkin pilssipumpun ja ämpärin lisäksi niin kauan kuin kone pysyy käynnissä.
Itsellä kun on akselivetoinen ilman köliä, on runkopalkkien välinen tila, jossa akselin kannatin , peräsin ja akselin läpivienti, sekä jäähdytysveden läpivienti on jaettu väliseinin omiin osastoihinsa - tämä tietenkin vaikeuttaa pilsin puhtaana pitoa kun ei ole yhtenäistä pilssiä, mutta toisaalta tihkuvedet ovat pysyneetkin hyvin niille tarkoitetussa osassa, ja keulan puolen pilssi täysin kuivana.
Pilssipumpuista
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44