varmuuskopiointi

Kirjoita palautetta Puuvene.fi:stä; esitä parannuksia ja linkkivinkkejä, raportoi viallisista linkeistä tai kehu ja kannusta.
stresspill
Viestit: 156
Liittynyt: 19.05.2006 20:38
Paikkakunta: Helsinki

varmuuskopiointi

Viesti Kirjoittaja stresspill » 14.06.2007 1:05

Terve!
Kirjoittelen tässä varmuuskopioinnin tarpeellisuudesta, koska sattuipa niin hassusti, että ylläpitämäni keskustelufoorumi ns. haxoroitiin juuri äskettäin. Eli joku itseensä kyllästynyt tyyppi keksi käyttää hakkerointi kykyjään ja tuhosi puuvene.fi foorumin kanssa samaan phpBB käyttöliittymään perustuvan foorumin koko viestiarkiston ilman mitään sen kummempaa syytä. Onneksi olin ottanut varmuuskopiot ajallaan ja näin keskustelut ovat tallessa. Tälläinen epäonni voi tosiaan sattua mille yhteisölle tahansa, ja kun ajattelee koko puuvene.fi:n historiaa ja keskustelujen korvaamattomuutta kannattaa varmuuskopioita tosiaan ottaa vähintään viikottain, jotta tämän tietoarkiston jatkuvuus voidaan taata.

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 14.06.2007 7:31

Olen itsekkin joskus ominpäin ottanut omalle koneelle tästä forumista varmuuskopion, silloin joskus hakkerit yritti pilata tämän ja silloin tuli varmuuskopiot mieleen.
Pekka varmaan tietää, onko tällaista käytäntöä ja kuinka usein.
Vois itekkin varalta ottaa kopsut, mutta pitäs saada jokin rutiini,
ettei veny kuukausia, niinkuin nytkin on käynyt.

Eikai se ole sen kummempi juttu kuin hallintapaneelista
valkkaa "Yleinen ylläpito" ja sitten "Tietokannan varmuuskopiointi"???
Sitten jos tuho käy, niin "Varmuuskopion palautus"???

Otin kokeeksi täydellisen varmuuskopion ja koko ei ollut kuin 19Mb gzip pakattuna.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Vastaa Viestiin