Elektroniikka?

Kirjoita palautetta Puuvene.fi:stä; esitä parannuksia ja linkkivinkkejä, raportoi viallisista linkeistä tai kehu ja kannusta.
Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Elektroniikka?

Viesti Kirjoittaja Ande » 11.01.2007 4:03

Mitä mieltä ihmiset ovat, pitäiskö tänne luoda viellä yksi uusi voorumi?
nimellä elektroniikka tai vene elektroniikka? Itse sitä kannattaisin kovastikkin sinne olisi kiva lisäillä juttuja erilaisista plottereista, lämppäreistä ja muista nykyajan hapatuksista ;)
Eli kannanottoja?
E mare libertas

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 11.01.2007 9:52

Niitä sähköpuolen juttuja on niin vähän ettei kannata erottaa sitä omaksi osiokseen, vaan ne mahtuu kyllä tuonne tekniikkaan. Jos sitä alkaisi jakamaan niin se ois sama kun jakaisi esim. bensamoottorit, diisselimoottorit, vaihteistot ja ohjausjärjestelmät kaikki erikseen.

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 14.01.2007 2:48

Tein nyt tuonne uuden alueen, "Sähkö ja Elektroniikka" katotaan miten on kannatusta, jos se ei saa tuulta alleen, niin voihan sen sitten poistaa.
Mielestäni hyvä idea Ande:lta.
Eihän tuo vie kauhiasti tillaa tuosa etusivula, eihän??
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 14.01.2007 12:27

Katsotaan vähän aika tota Sähkö- ja elektrniikkapalstaa. Minusta se menee kyllä jo sen verran kauas puuveneistä että alkaa olla jo marginaalitapaus tällä palstalla, mutta jos käyttäjiä löytyy niin jätetään sinne.

Tehdään kumminkin niin että jos kuukauden - parin päästä palstalla on vielä vain ihan vähän liikennettä niin yhdistetään se sitten tonne tekniikkaan.

Noin henk. koht mulla on semmoinen olo että olisi viisaampaa pitää tämä puuveneilijöiden erikoispalstana eikä yrittää kauheasti laajentaa "yleisveneilypalstan" suuntaan. Mutta jos sille palstalle on tilaus ja sille löytyy käyttöä niin mikä jottei.

Pekka

tapiom
Viestit: 50
Liittynyt: 10.07.2006 9:48
Paikkakunta: Siivikkala

Viesti Kirjoittaja tapiom » 14.01.2007 13:28

Mielestäni ok tämä uus palsta, helpommin löytää nää sähkö asiat kun haeskelee, kyllähän näissä puupaateissakin niitä sähkö vimpaimia on. Veikkaampa, että juttua tulee.

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 14.01.2007 20:35

En tiedä ylitinkö valtuuteni kun loin tuon uuden osion keltään kysymättä, sitä kuitenkin ihan privaatistikkin toivottiin, mutta ajattelin että tuolta löytys kätevästi apu, jos jollain on kipinä hukassa, sähköähän on pienessäkin moottorissa, on tulppaa ja magneettoa, sytytystä kärjillä ja ilman, isommissa veneissä enemmänkin sähköjä, on lämmittimiä, valoja, kaikuluotaimia ja karttaojelmia.
Onhan foorumin käyttäjillä tietotaitoa todella wanhoistakin venemoottorien sähkövempeleistä.
Jos osio tuntuu turhalta eikä ole aktiivikäytössä, sen voi joku moderaattori helposti poistaa, vaikka minä ite, jos vain joku niin haluaa.
Puuvene.net on hieno foorumi, jota kelpaa kyllä muuallekkin esitellä ja linkittää!!
Soutupaateissahan ei tosin ole kuin hankaussähköä. :)
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 14.01.2007 21:43

Noo, katotaan pikku tovi että kuin paljon liikennettä tonne tulee. Onhan siinä sekin puoli että tommosen yleisaiheen myötä tänne voi tulla muutakin kun puuvenejengiä ja niillehän saadaan siten trokatua aina vähintään yks puuvene nokkaa päälle :)

Pekka

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 14.01.2007 22:13

Pekka Huhta kirjoitti:Noo, katotaan pikku tovi että kuin paljon liikennettä tonne tulee. Onhan siinä sekin puoli että tommosen yleisaiheen myötä tänne voi tulla muutakin kun puuvenejengiä ja niillehän saadaan siten trokatua aina vähintään yks puuvene nokkaa päälle :)

Pekka
Joo!! Se on pääasia että saahaan piettyä puuvenneet liikenteesä ja muutama uus puuvenneilijäkin. :)

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14.01.2007 23:26

Mun mielestä vanhojen venemoottoreiden "sähköjä" siis magneettoja ei saa sekoittaa otsikon alle missä lukee elektroniikka.
Nuo poikien esittelemät hienot sähkösydeemit, kaiut, kepsit yms kuuluvat sinne mutta joku wiken sem tai vallun Wipac ei kuulu.
Ne on tehty puukolla, pihdeillä ja vasaralla huollettaviksi ja korjattaviksi siksi niitä ei saa sotkea mihinkään vaikeaan ja hienoon asiaan ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 16.01.2007 11:44

Veli-Matti kirjoitti:Mun mielestä vanhojen venemoottoreiden "sähköjä" siis magneettoja ei saa sekoittaa otsikon alle missä lukee elektroniikka.
Ei sitten, muokataan otsikkoa, niin sitten voi laittaa ne puukolla ja kivenmurikalla korjattavat laitteetkin sinne. :)
Lueskelin yleisen ja tekniikkaosioiden kaikki otsikot läpi ja siirsin kaikki sähköjutut omaan osioonsa, siirretyistä aiheista jäi "varjo-otsikko" sinne mistä se on siirretty, eli jos jonkun sähköpulma on ollut vaikka tekniikkaosiolla, niin siellä on edelleen näkyvillä se aihe ja kun siitä klikkaa, niin se menee uuden osion samaiseen aiheeseen, eli kellään ei mennyt tuttu ja turvallinen aihe hukkaan.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

JT
Viestit: 192
Liittynyt: 14.10.2003 1:36
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja JT » 16.01.2007 13:04

Oli vähän kulmikkaasti sanottu, niin moderoidaan itse, ettei kukaan vaan suutu.

Edit: Nyt tuo sähköpuoli näyttää jo paremmalle kun sinne on siirretty vanhat ketjut.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.01.2007 21:49

todella kannatettava idea hieman jäsennellä keskustelunaiheita. Asiaan liittyvät otsikot (esim sähköihin liittyvät) ettei niitä tarvitse öljynjäähdytyksen ja pakoventtiilien lomasta etsiä.

Kyllä kyllä HAKU toimii ja tuo vain otsikot, mutta on silti kiva löytää pääotsikon alta.
Pekka Huhta: Noin henk. koht mulla on semmoinen olo että olisi viisaampaa pitää tämä puuveneilijöiden erikoispalstana eikä yrittää kauheasti laajentaa "yleisveneilypalstan" suuntaan. Mutta jos sille palstalle on tilaus ja sille löytyy käyttöä niin mikä jottei.
Ei sitä millään pysty kontrolloimaan onko kirjoittajalla nytkään puuvenettä.

Kyllä isompi aihe jaottelu kohottaisi joidenkin keskusteluryhmien tasoa. Tuntuu niin paljon olevan tuota läheltä laituriparlamenttityyppistä juttua jo pienen keskustelu ketjun jälkeen.

Esim PUUVENEKESKUSTELUSSA mennään jo hyvässä porakoneessa sivulla 13. Oli siellä hyvää uutta vuotta puuvenekeskustelukin ja joulu.

Krittisesti keskustelunaiheita tarkastellen löytyisi heti muutama aihealue lisää. Tekniikka palstan saisi heti paloiteltua.

Alaotsikoilla voisi myös hyvin ohjata aihepalstan sisältöä.
esim: http://www.digivideo.fi/phpbb2/

summa summaarum: monipuolisempi palstajaottelu kohottaisi "asia" palstojen tasoa. Kauempana tiukasta asiasta olevat keskustelut olisivat omissa lokeroissaan eikä niitä tarvitsisi seurata. Asiakeskustelu auttaisi jaksamaan keskusteluryhmän seuraamista.

Joku kanavapoliisi voisi myös välillä kysellä tietyiltä joka asiasta kaikkitietäviltä yhteisömme jäseniltä ylläpitääkö, nostaako vai laskeeko hän käytyjen keskustelujen tasoa ja auttako hän aiheessa pysymistä vai ei. ;-). Sohaisinko tarpeeksi? Syntyykö sitä keskustelua.

Tulipa kova mielipide ilman punaviiniä. Onkohan mulle tullut miesten vaihdevuodet?

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 16.01.2007 23:13

Vieraan jutussa oli paljon asiaa ja monessa olen samaa mieltä. mutta se esimerkin digivideofoorumi oli mielestäni jo ylilyönti, ei niitä aiheita nyt noin pieniksi tarvitsisi pilkkoa.

JT
Viestit: 192
Liittynyt: 14.10.2003 1:36
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja JT » 17.01.2007 8:24

Olihan siinä ihan asiaa minunkin mielestä. Tuolla digivideofoorumilla näkyy olevan yli tuplat käyttäjiä tähän verrattuna, joten siellä tuo 22 alifoorumia saattaa toimiakin, mutta täällä se olisi liikaa. Tai ainakaan minä en äkkiseltään keksi 22 eri aihetta, joiden alle oikeasti syntyisi keskustelua. Rauhallista keskusteluahan täällä noin yleisesti ottaen on ollut ja on varmasti siistein foorumi kaikista niistä, joita itse seuraan.

Puuvenettä ei kaikilla ole, ei minullakaan tällä hetkellä. En kuitenkaan muista mistään lukeneeni, että sellaisen omistaminen olisi edellytys täällä keskusteluun. Totuushan on että täällä pyörii paljon muitakin veneilijöitä ja mielestäni se kertoo vain hyvästä palstasta. Ymmärrän toki myös huolen siitä, että keskustelu saattaa ajautua liikaa ohi puuveneilyn, mutta itse en ainakaan ole moista huomannut.

Se mitä tuossa edellisessä postissani yritin kommentoida, oli tuo "ylläpitäjien" käymä keskustelu. Toiselle ei käy, että Puuveneiden sähkölaitteet alifoorumin nimessä mainitaan sana Elektroniikka, niin toinen sen sitten poistaa. Sitä poistoa enemmän kritisoisin sitä, että asiasta ei vaivauduta edes keskustelemaan, vaan poistoon riittää kun toinen "ylläpitäjä" on sitä mieltä.

Tästä kirjoituksesta ei kannata kenenkään tuohtua liikaa, sillä tämähän on kirjoitettu palaute osioon.

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22.01.2004 3:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 17.01.2007 9:25

JT kirjoitti:Se mitä tuossa edellisessä postissani yritin kommentoida, oli tuo "ylläpitäjien" käymä keskustelu. Toiselle ei käy, että Puuveneiden sähkölaitteet alifoorumin nimessä mainitaan sana Elektroniikka, niin toinen sen sitten poistaa. Sitä poistoa enemmän kritisoisin sitä, että asiasta ei vaivauduta edes keskustelemaan, vaan poistoon riittää kun toinen "ylläpitäjä" on sitä mieltä. Tästä kirjoituksesta ei kannata kenenkään tuohtua liikaa, sillä tämähän on kirjoitettu palaute osioon.
Siellä on hymiöt minun ja Veli-Matin kommenttien perässä.
Katseli etusivun ulkoasua, niin paremmin passaa tuo nykyinen "Puuveneiden sähköt" tuon "Puuveneiden tekniikka" -otsikon alapuolelle, eli kun huumorilla mulle heitettiin joku ajatus, niin siitä kypsyikin ihan todellinen idea.
Jos mulle haluaa tosissaan kritisoida joku toinen ylläpitäjä jostain aiheesta, niin se tehdään kyllä varmasti ylläpito-osiolla, privaviesteillä tai suoraan puhelimitse.
Itse ainakin teen tätä hommaa suurella sydämmellä ja pilke silmäkulmassa. ;)
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Vastaa Viestiin