Mitä sensurointia

Kirjoita palautetta Puuvene.fi:stä; esitä parannuksia ja linkkivinkkejä, raportoi viallisista linkeistä tai kehu ja kannusta.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Mitä sensurointia

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12.11.2015 21:19

Hieman, eikä aivan vähääkään, ihmetyttää, että tämä sivusto on ryhtynyt kampanjoimaan tuhonsa eteen. Tällä tarkoitan sitä, että sivustoa ei näytetä kaikille liitteineen, kuvineen. Mikäli näin jatketaan, ei uusia jäseniä sivustolle tule eikä sen myötä kirjoitteluakaan. Mikähän mahtaa olla suurin kävijämäärä esim. tänä vuonna. Mitä ihmettä täällä salataan, sillä kohta ei ole mitään salattavaa, kun ei ole koko sivustoa eikä käyttäjiä.
Vertaan tätä sosialististen valtioiden häviämiseen Euroopan kartalta. Kun oikein sensuroidaan, niin tuhoamme itsemme. Olen varmaan sen aikaisemminkin sanonut, että olen vapaan tiedonvälityksen kannalla. Jos jotain halutaan salata, niin salataan käyttäjätietoja, mutta ei tämän sivuston parhaita paloja, liitteitä. Mielestäni elinvoimainen sivusto voi näyttää parhaat palansa, sillä noiden kuvien kautta aikoinaan myös allekirjoittanut innostui kirjoittelemaan tänne - nytpä ei ole kelle kirjoittaa - tällä vauhdilla !!! .
Niin tämä viestini on sitä kehumista ja kannattamista 8-|
Donna 28 8\ :-(
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
IlkkaL
Viestit: 275
Liittynyt: 27.03.2007 16:20

Re: Mitä sensurointia

Viesti Kirjoittaja IlkkaL » 13.11.2015 7:18

En kyllä minäkään tajua miksi kuvat eivät nykyään näy ilman rekkautumista.

Puuveneen konehuone
Viestit: 45
Liittynyt: 14.02.2014 21:40

Re: Mitä sensurointia

Viesti Kirjoittaja Puuveneen konehuone » 14.11.2015 12:53

Ymmärtääkseni tuohon sensurointiin on yksi (ja sinällään hyvä syy) - sivustolle tallennettujen kuvien käyttö väärennetyissä myynti-ilmoituksissa ja vastaavissa. Toisaalta nyt kun palvelin on vaihtunut, kaistan käyttö itsessään ei enää juurikaan vaikuta.

Lisäksi tuolla "rekisteröitymispakolla" on ehkä myös haettu sitä, että ihmiset rekisteröitysivät ja aktivoituisivat, eikä päinvastoin. Ylläpidollisesti kytkisin kuvien näytön kaikille kuitenkin vasta sen jälkeen, kun niiden linkkaamisen ulkopuolisille sivustoille saa luotettavasti estettyä.

-Reko

PS. Kytkin kuvat näkyville kaikille, toivottavasti ei lähde palstalaisten veneet "myyntiin" ;)

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Mitä sensurointia

Viesti Kirjoittaja Warjo » 14.11.2015 16:36

Puuveneen konehuone kirjoitti: Lisäksi tuolla "rekisteröitymispakolla" on ehkä myös haettu sitä, että ihmiset rekisteröitysivät ja aktivoituisivat, eikä päinvastoin. Ylläpidollisesti kytkisin kuvien näytön kaikille kuitenkin vasta sen jälkeen, kun niiden linkkaamisen ulkopuolisille sivustoille saa luotettavasti estettyä.

-Reko
Tuossa asiassa olen kyllä "Puuveneen konehuoneen" kanssa samaa mieltä.

Luulisi innostavan rekisteröitymään palstalle, kun ei kuvat näy rekisteröitymättä. Eikä sillä saada mitään lisäarvoa, tahi muuta vastavaa tälle palstalle, jos "anonyymit" rekisteröitymättömät ihmiset lukevat tarinoita ja katselevat niihin liittyviä kuvia?
Parempi olisi, kun tuollaiset ihmiset rekisteröityisivät palstalle ja mahdollisesti antaisivat oman kommenttinsa heitä kiinnostavaan asiaan.

Vaikka hyvin harvoin tänne mitään itsekkään kirjoitan, niin tuo on oma mielipiteeni.
Raudassa ei ole raha hukassa...

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä sensurointia

Viesti Kirjoittaja Qubik » 15.11.2015 11:40

Itse aikoina olin noin puoli vuotta vapaalukija ja sivustakatsoja. Sain paljon tiedoa ja varmistin että on porukka johon voisin kuulua, joten tein käyttäjätunnuksen. Uskoisin melko moni toimivansa juuri näin. Itse vältän forumeja, missä jokaisen postauksen lukemiseenkin tarvittaan rekisteröitymista. Siinä jäa kyseinen palsta vaan lukematta ja siiryttäan seuravaan google hakutulokseen.
Ehdottaisin, jos toki jäsenmäärä on saatava lisää, että se jäseneksi liityminen ilmoitettaan etusivulla suositeltavaksi ja myös kaunokirjallisesti suosittelussa ois myös viite siitä että jäsennet tekee palstan ja jokaisen osuus on tervetullut ja oleellinen. Uskoisin, että epäilevilla pasiivisilla sivustakatsoijlla olis myös sen jälkeen pienmpi kynnys tehä se tunnus ja sen mukaan ollaa olemassa.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Vastaa Viestiin