Muutoksia keskustelupalstalla

Kirjoita palautetta Puuvene.fi:stä; esitä parannuksia ja linkkivinkkejä, raportoi viallisista linkeistä tai kehu ja kannusta.
Vastaa Viestiin
Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 08.02.2013 9:54

Kuten kaikki ovat varmasti huomanneet, keskustelupalsta on toiminut viime viikot huonosti. Syynä on ollut se että Puuvene-lehden sivut onnistuttiin hakkeroimaan, ja koska keskustelupalsta oli linkattu näkymään lehden sivujen kautta, niin myös palsta oli hetken aikaa pimeänä. Tästä on johtunut myös viimeaikaiset kirjautumis- ja rekisteröitymisongelmat: kun kirjautuminen oli alunperin rakennettu lehden sivujen lävitse, jouduttiin nyt tekemään vähän virityksiä että asia saatiin jälleen toimimaan.

Keskustelupalstan jatkosta on sovittu, että otan palstan huolehtiakseni ja palaan ylläpitäjän hommiin aktiivisesti. Uudemmille jäsenille esittäytymisenä: olen alunperin ollut Puuvene-lehden sivustoa ja tätä keskustelupalstaa ollut perustamassa 90-luvun lopulla, mutta nyt viimeiset vuodet en ole enää ollut palstan topiminnassa mukana.

Lehden sivut eivät ainakaan toistaiseksi jatka, vaan keskustelupalsta toimii itsenäisenä. Palstan siirtyminen minun hoidettavakseni tarkoittaa myös palvelimen vaihtoa, eli lyhyitä käyttökatkoja on tiedossa lähiaikoina. Koko savotan pitäisi olla kuitenkin helmikuun aikana valmiina.

Palvelimen vaihdon yhteydessä vaihdetaan myös vähän keskustelupalstan tekniikkaa (phpBB:stä SMF:ksi), ja palstan ulkoasu muuttuu. Syy tuohon keskustelupalstasoftan muutokseen on se, että ylläpidän jo toista isoa palstaa joka on SMF-pohjalla, ja asentamalla molemmille palstoille sama moottori saadaan tietoturvapäivitykset ja kaikki muutkin asiat hoidettua samalla kertaa molemmille yhtä aikaa.


Pahoittelen palstan puutteellista toimintaa viime viikkoina: Tilanne tuli päälle aika yhtäkkiä ja kaikkiin ongelmiin ei ole ehditty reagoida tarpeeksi nopeasti. Nyt on sentään työjärjestys ja vastuuhenkilöt tiedossa, eli asian pitäisi ruveta etenemään kunnolla.

Pekka

kaller
Viestit: 271
Liittynyt: 15.03.2009 20:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja kaller » 08.02.2013 11:42

Tsemppiä Pekalle ja kiitos että otat palstan hoitoosi. Harrastuspohjalla olevien sivujen ongelma on aina se ylläpitäjän löytäminen ja jollei sellasta ole sivuston sisällön päivittäminen jossain vaiheessa jää. Tiedän itsekkin sen hyvin, olen useampaa sivua ylläpitänyt ja kun sitä tekee useita vuosia jossain vaiheessa itselläkin siihen into laantuu. Tämä ratkaisu on varmasti hyvä sillä varsinaisella sivullahan ei paljon tapahtunut vaan koko elämä oli täällä keskustelupalstalla jo pidemmän aikaa. Myös mitä puhuit tuosta ohjelmiston vaihtamisesta, on se varmasti järkevä ratkaisu ja helpottaa ylläpitäjän työtä.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja Northling » 08.02.2013 21:24

Moro Pekka

Hienoa Pekka että kannat vastuuta meidän kaikkien yhteisestä hyvästä!!!
Toivottavasti myös vanhat keskustelut saadaan siirrettyä uudelle serverille, koska niissä on paljon arvokasta tietoa ja hyviä pohdintoja asioista monelta kantilta.

Tämä on itselleni ollut arvokas tietopankki ja aina on löytynyt neuvoja ja mielipiteitä omiin kysymyksiin.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

VilleS
Viestit: 51
Liittynyt: 04.06.2008 9:18
Paikkakunta: Rauma

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja VilleS » 09.02.2013 19:54

Northling kirjoitti:
Tämä on itselleni ollut arvokas tietopankki ja aina on löytynyt neuvoja ja mielipiteitä omiin kysymyksiin.

Nortti
Suuri apu on ollut myös itselle, siitä kiitokset ylläpitäjälle ja foorumin väelle. Jos jotain vois pyytää niin, vaikka kiinteiksi artikkeleiksi (mitä muut eivät voisi kommentoida) voisi lisätä noita puuveneen artikkeleitä (kangaskansi ym harkittuja ohjeita) , jos vain julkaisu oikeudet riittää.

- Iso Kiitos

ses
Viestit: 91
Liittynyt: 19.04.2003 13:56

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja ses » 09.02.2013 23:37

Hyvä että palstaa parannetaan ja kehitetään. Semmonen vaan tuli mieleen että saako näitä vanhan systeemin viestejä siirrettyä uuteen?

Seppo

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.02.2013 18:09

Mikäli vanhoja juttuja ei saa siirrettyä uuteen, olisi hyvä, jos Sinä Pekka ilmoittaisit siitä, sillä esimerkiksi minulla kaikki veneestäni on näillä sivuilla. Jos nämä eivät siirry, on minun yritetävä kopioida vaikkapa paperille koko roska.
Muuten olen tyytyväinen, että "tohtori" ottaa hommat jälleen hoitaakseen.
Olen myös iloinnut moneen kirjoittajaan tutustumisesta näiden sivujen kautta, joitakin heistä olen jopa silmästä silmään tavannut, niin kuin tohtorinkin. Yritän
jatkossa olla asiallisempi näiden kirjoitusteni osalta. Toivon hyvää jatkoa näille sivuille, missä sitten lienevätkin käytännössä.
Jaska :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Pekka Huhta
Viestit: 936
Liittynyt: 14.04.2003 10:33
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta » 10.02.2013 19:47

Vanhat keskustelut tietysti siirtyy uudelle palvelimelle. Tuo noiden vanhojen Puuvene-lehde n artikkelien lisääminen sivuille on ihan hyvä ajatus: ne originaalit 90-luvun lopulla tehdyt sivut on vielä tallessa, sen sijaan noiden uudempien versioiden artikkelit ei ole käytettävissä.

Selvitelläänpä asiaa.

Pekka

vester
Viestit: 127
Liittynyt: 06.12.2004 17:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja vester » 11.02.2013 15:52

Kiitokset palstan ylläpitäjälle ja tsemppiä jatkossa minunkin puolestani. Tämä on asian harrastajalle erittäin hyödyllinen ja mielenkiintoinen palsta.

Mikä mahtaa olla Puuvene-lehden tilanne, "business as usual" vai jotain muuta? Vähän huolestuttavia merkkejä ilmassa, esim. nettisivut puuttuu ja Klassisten veneiden rekisteri- ja K-merkintäprojektin etenemisestä ei ole kuulunut aikoihin mitään. Olin kuvitellut, että jotain uutta kuuluisi venemessujen aikoihin,m kun oli vuosi sitten niin isosti esillä. Puuvene-lehtihän on ollut hankkeen keskeisiä vaikuttajia. (En ole käynyt vielä messuilla, ehkä siellä on jotain infoa asiasta...)

Vester

Avatar
Oqu
Viestit: 226
Liittynyt: 16.06.2010 22:15
Paikkakunta: Turkkune

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja Oqu » 11.02.2013 16:15

Muusta en tiedä, kuin että Suomen ensimmäinen K-merkintä luovutettiin/nimettiin messuilla lauantaina klo 11. Lisäksi oli veneitä klassikkovenerekisteriin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 9_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

vester
Viestit: 127
Liittynyt: 06.12.2004 17:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja vester » 11.02.2013 16:29

Kiitos tiedosta, hyviä uutisia siis.
t. Vester

Avatar
vilreu
Viestit: 83
Liittynyt: 19.05.2010 1:31
Paikkakunta: Raisio

Re: Muutoksia keskustelupalstalla

Viesti Kirjoittaja vilreu » 12.02.2013 14:15

Suurkiitos uusvanhalle ylläpitäjälle myös minulta. :)
Tämä keskustelupalsta on todella arvokas tietopankki jokaiselle puuveneen omistajalle tai siitä kiinnostuneelle. Autat varmasti nyt ja tulevaisuudessa montaa uutta harrastajaa ja samalla koko puuvenekulttuuria.
Kuva

Vastaa Viestiin