Venemessut 2011

Ilmoita kalenteriimme kesän tapahtumia, kerro kokemuksia edellisiltä vuosilta, kysele mukaan lähtijöitä tai etsi gastin paikkaa kesän purjehduksiin
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.03.2011 0:14

Mihinkähän CBF oikein pyrkii. Vastaan omaan kysymykseen ymmärtäneeni, että arvostavat amerikkalaisia ja italialaisia tuotteita sekä näitä sveitsiläisiä karamelleja. Antaa poikien tuoda niitä ulkoa ja tehdä uustuotantoa ja bussiensta, niin meille todellisille harrastajille jää nämä kotimaisten ja ruotsalaisten Suomessa veistetyt veneet ja mikä ettei Ruotsissakin. Näitä, varsinkin amerikkalaisia kun riittää myytäväksi lähes jokaiselle ns. classikkiin hurahtaneille. Helpompihan niitä on korjaillakin, kun voi korjata monta samanlaista, siis liukuhihnalla, niin saa katteet kohdalleen. Niin, tämä CBF:hän on yritys, siis venealan yritys, oikea henkilöyhtiö, jos oikein ymmärsin. |+|
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
IlkkaL
Viestit: 275
Liittynyt: 27.03.2007 16:20

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja IlkkaL » 07.03.2011 16:40

Kylläpäs edellinen kirjoittaja arrogantisti määritteli "meidät oikeat puuveneharrastajat"!

Eiköhän puuveneilijöiden joukkoon mahdu yhtä hyvin perustein niin ne jotka diggailevat nopeita jenkki-, tai eurooppalaisveneitä tai niiden kotimaisia vastineita, kuin ne joille fiskarit tai hitaat matkaveneet ovat se omin juttu.

Sitä paitsi mielestäni on hienoa, että näiltä palstoilta löytyy tietoja myös firmoista jotka toimivat puuvenealalla. Jostain jokainen vene on kuitenkin alunperin ostettu, ja ammattilaisia tarvitaan myös pitämään paatteja pinnalla. Kaikki kunnia niille, jotka haluavat tehdä itse veneellään kaiken, ei siinä mitään. Mutta yhtä hyvin ymmärrän niitä, joille veneily sinällään on tärkeintä ja huoltotyöt jätetään ammattilaisille.

Tämä palsta on kiinnostava juuri erilaisten näkökulmien vuoksi. Oma arvonsa on tietenkin kaveriporukan keskinäisellä muniinpuhaltelulla ja arvuuttelemisella minkälainen vessakoppi kenenkin veneeseen on väsätty tai tulevina vuosina väsätään, mutta ei sillä kyllä "oikeita puuveneharrastajia" määritellä.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07.03.2011 16:48

Mitä tuota ko. projektia tuli vilkaistua messuilla ohimennen ymmärrän täysin CBF:n kannan siihen ettei sitä kannata kunnostaa - sille näet pitäisi löytyä maksaja ja tuskin siitä kukaan maksaa sitä mitä sen täydellinen kunnostus tulisi maksamaan työtunteina kaikkine kuluineen ja yrittäjälle/yrittäjille perin tarpeen olevine katteineen. Ja jos se TOSI maksaja löytyy niin se ehdottomasti kannattaa kunnostaa.
Vene vaikutti sen verran huonolta projektilta että sitä ei kannata kenenkään pitkäjänteisen vakavasti leipäpuuhunsa suhtautuvan yrittäjän koristella lakalla ja paikkapaloilla nätiksi 3-5 vuotta käyttöä kestäväksi veneeksi ja sittenkin se maksaisi enemmän kuin tuommoisesta on ostajan järkevää maksaa.

MUTTA on aivan eri asia jos joku harrastaja tekee siitä veneen, sillä oma työhän ei maksa mitään ja siitä saa jopa iloa ja mielenpiristystä, ja toisaalta sekin on ihan sama miten sen tekee - omansa kun saa tehdä miten haluaa kunhan on vaan itse tyytyväinen. Mutta jos lähtee tekemään sen todella kunnolla vuosikymmeniksi iloa tuottamaan niin töitä on ja pirusti - nostan hattua sille joka tuosta tekee vielä kunnollisen veneen!

ps. Mitä olen muutaman vuoden aikana Donnaan tutustunut niin ns. naamatusten ja puhelinkesteluissa kuin myös kirjoitetun ulosannin puolesta niin hän ei ehdottomasti koskaan suhtaudu kehenkään arrogantisti mutta sen käsityksen voi saada jos haluaa doelbewustisesti käsittää ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Simon » 07.03.2011 20:41

Olihan Veli-Matti löytänyt hienoja sanoja, mutta jotenkin tuntuu, että on "heleppoa"peesata 8]

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07.03.2011 23:15

Simon, Sinulla kun oli ne liput sinne Tukholman näyttelyyn, niin mitä ne messut antoivat. ???
Jos vaikka parilla kolmella ranskalaisella viivalla kertoisit näkemyksiäsi ja tuntojasi. Olen kiinnostunut. !!!
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Simon » 08.03.2011 19:09

No olihan mulla se lippu ja olin aivan oikeana päivänä Tukholmassa, mutta aikataulu meni vähän pieleen, joten messut jäi käymättä 8\ Toisaalta voisi ajatella näinkin, että ensivuonna siellä on paremmat messut :)

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.03.2011 19:54

Kerrankos ne aikataulut pettää. Ensi vuonna voi olla paremmat messut, sillä sinne täytynee meikäisenkin yrittää päästä. :) Sitä paitsi Tukholman ympäristössä on vielä näitä vanhojen tuotteiden myyntipisteitä aivan toisella tavalla kuin Suomessa missään. Kaikki kunnia silti tuffarnille uranuurtajana !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 11.03.2011 20:36

Terve.Kävin Tukholman venemessuilla ja otin noin 100 kuvia puuveneistä ja vanhoista moottoreista joka oli tarkoitus näyttää teille. Mutta varkaat vei meidän linjaautosta 9 matkalaukkua ja tietysti minun kamera. V----taa.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 11.03.2011 22:44

Pirskatti, olipa sinulla huono tuuri Tuffarn 8\ ja meillä vielä huonompi kun emme näe niitä ottamiasi kuvia. :-(
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

samppa74
Viestit: 94
Liittynyt: 18.09.2006 23:37
Paikkakunta: turku

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja samppa74 » 12.03.2011 22:58

http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 9feaf8474b" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa muutama kuva turun venemessuilta......

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13.03.2011 7:53

Kävikö joku katsomassa sitä Fannyä Hellssingissä?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
meriläinen
Viestit: 212
Liittynyt: 09.05.2010 21:46
Paikkakunta: Kotka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja meriläinen » 13.03.2011 12:07

Tulihan tuota ohimennen vilkaistua. Vaikkei se nyt liiemmin itseä miellytäkkään. Tuskin on veistäjä sitä alunperin tuollaiseksi tarkoittanut...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....

tuikko
Viestit: 21
Liittynyt: 01.08.2008 9:00
Paikkakunta: Ii

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja tuikko » 15.03.2011 22:21

Moro

Tuli kävästyä Tukholman messuilla täältä Perämeren perukoilta.
Oikeaa kameraa ei ollut matkassa mutta tässä muutamia kännykuvia puuveneistä.


https://picasaweb.google.com/tiukko/All ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

samppa74
Viestit: 94
Liittynyt: 18.09.2006 23:37
Paikkakunta: turku

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja samppa74 » 16.03.2011 10:46

tuikko kirjoitti:Moro

Tuli kävästyä Tukholman messuilla täältä Perämeren perukoilta.
Oikeaa kameraa ei ollut matkassa mutta tässä muutamia kännykuvia puuveneistä.


https://picasaweb.google.com/tiukko/All ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
hiukan on hienommat ja enempi mitä turun merikutsuu messuilla

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 16.03.2011 22:23

Fanny ei minusta ollut eka kertaa näytillä. Siitä on ehkä 5-6 vuotta, saattaa olla kymmenenkin, kun se oli aiemmin näytillä kuttaberkka puolella heti sisääntuloaulan edessä tai sitten se oli toinen samanlainen. Nyt en käynyt sitä katsomassa. Muistelen siinä edellisen kerran olleen jonkun 400 hv koneen. Ja muistaakseni se oli silloin kuidutettu alaosastaan. Joku sanoi sen pysyvän siten paremmin kasassa. Tiedä häntä ??? Mahtaa olla kyytiä fiskarille riittämiin, lieneekö pellinkiläinen ??? :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin