Venemessut 2011

Ilmoita kalenteriimme kesän tapahtumia, kerro kokemuksia edellisiltä vuosilta, kysele mukaan lähtijöitä tai etsi gastin paikkaa kesän purjehduksiin
Vastaa Viestiin
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18.02.2011 0:13

Taitaa tulla tungosta sinne - ei mahdu yhteen pöytään. ;-)
niin kuin viime vuonna.
Donna 28 :-)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Northling » 18.02.2011 23:26

Moro

Misä kaikki oli klo 12:00?

N
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

ari nieminen
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2008 13:35
Paikkakunta: helsinki

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja ari nieminen » 19.02.2011 0:53

näköjään pitkin pasilaa. hallissa missä lie

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Ana » 19.02.2011 1:41

Olihan siellä paljon väkeä, kun ei edes yhteen pöytään mahduttu. Oli hauska saada kasvot nimikkeille ja olisi ollut mielenkiintoista keskustella enemmänkin erinäisistä asioista. Mutta kuten aina, häiriötekijöitä oli liikaa, kuten noi venemessut.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Northling » 19.02.2011 13:45

Höh

Mää olin varmaa sitten väärässä kahvilassa?

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 19.02.2011 14:56

Kyllähän minä vähän ihmettelin, ettei Norttia näkynyt, mutta jos puhelin oli vaikka jäänyt kotiin tai ei muistanut ottaa yhdenkään kaverin puhelinnumeroa sinne, niin voihan sitä väräänkin kahvilaan eksyä. Olihan meitä siellä tuplasti enemmän kuin viime vuonna ja viihdyttiinkin vajaat pari tuntia siellä kahvilla.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20.02.2011 11:42

Mikäpä tästä meidän on piipahdellessa messuilla, vaikka anti jäisikin heikonpuoleiseksi alle 150 km matkoilla yhteen suuntaan. Todellista urheilumieltä sen sijaan osoitti jälleen Veli-Matti kansihenkilönsä kanssa tultuaan Oulun perukoilta ja miksi ei myös Japekin Jojensuun mies ja monia muita kuten Åboriginal, hb77 jne. Viime vuonna jo vannoin, että saa olla viimeiset messut pitkään aikaan, mutta vannomatta paras. 8o Puuvneilijälle "Mekkamessut", ainakin toiveidenilistallani on Allt för Sjön, jotka olisivat tuossa ensi kuun vaihteessa Ruotsissa, mutta jäänee tänäkin vuonna väliin kaikenmaailman kiireiden vuoksi.
Puuveneosasto oli jotenkin pettymys, se ei nyt uusiudu, en osaa selittää. Osatolta läksin katsomaan myös tätä kuuluisaa salonkivenettä, mutta se se vasta pettymys olikin, jos alkuperäinen on ollut tuollainen työnjäljeltään, niin eipä minunkaan kannata haahuilla ammattilaisten perään venettä rakentaessani "entiseen loistoon" ;-) 8o
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Notreal » 20.02.2011 12:05

Kävin messuilla lauantaina... Eipä siitä muuta kerrottavaa sitten olekkaan... 8\
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 20.02.2011 15:25

Messuilla oli todellakin kiva käydä toteamassa ettei oman työn jälkeä tarvitse hävetä vaikka paljossa tulikin fuskattua. Salonkiveneeseen tosiaan sopivat hienosti ristipäiset k-raudan "messinkiruuvit", kaarevaa pintaa vasten jiirisahalla suoraksi sahatut listat, tursuavat massat ja niin edelleen. Yhtä surullista kuin vanhojen höyrylaivojen virittelyt toinen toistaan "hienommilla" teräsrakenteilla. Kukin taaplaa tyylillään, mutta ei minusta kaikkea tarvitse näytille raahata. Täysvillaiset välihousut löysin joten ensi vuonna taidaan suunnistaa vain Hartolan markkinoille.
Viinamäenmiäs

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20.02.2011 20:56

Paikalla oli minun laskujen mukaan Donna, Jape, Ana, Tikkavintti, HB77, Simo ja joku muu. Kansihenkilöstöä kokonaista 2kpl eli mulla ja Simolla. Osallistujamäärä lisääntyi molemmissa kategorioissa tasan 100% ;-)

Taaskin messujen parasta (ja tällä kertaa myös ainoa Linsseniä lukuunottamatta) anti oli muiden palstalaisten tapaaminen eli itse messut olivat suoraan sanottuna "sieltä ja syvältä".

"Entisöity" salonkivene näytti todellakin tutun sanoja lainaten kirjahyllyltä enempi kuin veneeltä ja kun se näkyi olevan myynnissä niin siitä tuli heti mieleen yksi latinankielinen sanonta joka jääköön tässä kertomatta... Ne "messinki"sinkkiruuvitkin oli näköjään ajettu kuhmuiseen kuparipeltiin pz-kakkosella kun olisi pitänyt ajaa ph-kakkosella tai toisinpäin...
Koko reissun pelasti plussan puolelle hemmetin hauska torstai-illan Peacockin Muskettisoturit rock-komedia ja lauantain Kari Peitsamon keikka paikallisessa kivijalkabupissa.

Jos ei tämä porukka keksi mitään repäisevää ensi vuodeksi niin taitaa jäädä 1300km ajamatta ensi helmikuussa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 20.02.2011 23:03

Oli tosi mukava kun joukko palstalaisten kirjoitelmia sai kasvot, eikä nuo livenäkään ihan mykkiä ollu.
Tuli käytyä ensin parvella pari kertaa kuikuilemassa ennen kun sai sanan suustaan ja kysyttyä jotta "olettekos te niitä".
Ja olihan se mullakin pitkä matka messuille, kaukaa Tukholmasta asti.
Jos siitä Wilhelmiinan myyntipuffista lainais: "ostajan pitäsi ymmärtää veneen todellinen arvo...". Kyllä se ruuvikaupassa kävijä ei ainakaan siitä ole mitään ymmärtäny..... mut, mut,, päivä pitenee ja pakkanen kiristyy, saas nähdä kumpi tulee, jääkausi vai kevät.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja matti » 21.02.2011 7:52

Tuli käytyä lauantaina.
Edelliset kirjoittajat kertoneet kaiken oleellisen, jäi jotenkin surullinen maku.
Ainoa näyttelykelpoinen puuvene oli CBF:n esittelemä Sveitsiläisvalmiste. Katsoitteko ko veneen epäsymmetrisen peräsimen josta kuuluisa?
Paluumatkalla löytyi paras anti, linja-auton takapenkiltä tais selvitä edullinen ratkaisu kartta-plotteriropleemaan?!

Matti

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Jape » 21.02.2011 11:15

Northling kirjoitti:Moro

Misä kaikki oli klo 12:00?

N
Tasan kello 12 meitä oli kahvilassa vasta Donna ja minä. Muut alko tulemaan sinne joskus puol yhen jälkeen

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 21.02.2011 14:25

Ei ehtinyt aikaisemmin kun oli niin nuppi sekaisin kolauksesta Vetuksen lämmönvaihtimeen :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Northling » 21.02.2011 15:34

Moro

No olisko se ollu sit Jape, jolla oli pitkä musta kihara tukka ja istuit karvanaamasen äijän kanssa sielä oikealla nurkkapöydässä tiskilt kattoe.
En kehrannu tul kyselee, kun jo yhdelt toiselt ryhmält jo kävin kyselemäs, oli neki puuveneilijöit, mut jostai muust yhteydest.

Juatii kuiteski sit kaffeet frovva kansa ja jatkettii kierrost. Meil ei sitä aikaaka ollu iha kauheest, ko bussi lähti kotiopäi jo kolmelt.

Toine Karvanaamane Äijä
aka Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin