Venemessut 2011

Ilmoita kalenteriimme kesän tapahtumia, kerro kokemuksia edellisiltä vuosilta, kysele mukaan lähtijöitä tai etsi gastin paikkaa kesän purjehduksiin
Vastaa Viestiin
matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja matti » 09.02.2011 19:49

Donna 28 kirjoitti:Ja neljänteen:
Tuolla Ruotsin puolen kirjoituksissa oli maininta siitä salonkiveneestä messuilla, että se on kunnostettu jossan Jyväskylässä päin. Keski-Suomessa on ilmeisesti joku vanhojen salonkiveneiden aitta, koska tämä minunkin Donna on sieltä "aitasta" ostettu 8o
Donna 28 :)
????
Kävin syksyllä katsomassa Myllykoskella kun lankomies kunnosti verstaallaan 9,9m pituista salonkivenettä, joka, tietojeni mukaan,lastattiin eilen ti lähtemään messuille.
Onkohan siellä messuilla useitakin tuon kokoisia salonkiveneitä? 8o
Silloin veneestä puuttui peräpeili, joten nimi ei ollut näkyvissä.
Suomi on pieni maa, sinäkin Jaakko olet ajanut ko salonkiveneen ohi usein parin kolmen kilometrin päästä.

Matti

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 09.02.2011 23:02

Saatoinpa ymmärtää väärinkin sen jutun, mutta yllätys on (sujuvasti koulunpenkillä 12 -vuotta Ruotsin oppitunteja kuunnellut), että Myllykoskelta tulee salonkivene !!! !!! !!! , voisit vihjaista yksityisviestinä, kuka sen on tehnyt, niin jututtaisin ystävällismielisessä hengessä, sillä hän on tietämistäni, itseni mukaan lukien kolmas kymeenlaaksolainen, joka on puuhaillut tai puuhailee vanhan salonkiveneen kimpussa. Ja kaikki me olemme Kymijoen varresta. Täytyy etsiä se juttu käsiin uudelleen ja lukea vähän tarkemmin. Totta Matti, ohi olen ajanut 8o , mutta etpä aikaisemmin ole vihjannut. ??? !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.02.2011 9:09

Matti. En nyt löytänyt eilen sitä ruotsalaista sivustoa, jossa se lehti juttu oli, mutta ovathan ne voineet sotkea kaksi asiaa, sen kaksi vuotta sitten Keski-Suomesta olleen veneen ja tämän. Toinen mahdollisuus on, etten ymmärtänyt itse, mistä oli kysymys. Viimemainittu arvelu on varmasti todenperäisempi, kun Ruotsin kieleni on päässyt sitten 70 -vuosikymmenen jälkeen haristumaan, kun en ole tarvinnut sitä kuin näitä sivustoja
katsellessani.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja matti » 10.02.2011 19:42

Piti lukeman pari kertaa edellinen kirjoittamani.
Ei siinä lue, että veneen korjaaja tai edes sen omistaja olisi kymenlaaksolainen, ainoastaan, että (laiva)puusepän verstas on Myllykoskella, veneen osto-tai omistajan asuinpaikkaa en tiedä, tai ainakaan muista koska tälllaisen harvapään on parasta unohtaa heti kaikki epäolennainen? Paatti oli rahdattu sinne jostain?
(laiva) viittaa puusepän työhistoriaan=suuriiiin risteilijöihin.

Matti

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10.02.2011 22:55

No, miten se Sinun lankomiehesi tähän sitten liittyi, käsitin niin, että hän on se veistäjä ja nyt siis laivapuuseppä. Tunnen minäkin yhden sellaisen, mutta hän on nyt Kouvolan kaupungin kirvesmiehenä tai jonain erikoismiehenä, tottelee etunimeä Ilkka.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09.11.2004 8:47
Paikkakunta: keuruu

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 11.02.2011 18:16

Huomenna pitäisi mennä messukansaa katselemaan.
-Kun tietäis mistä sais paljon rahaa, olisin rikasmies!

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 11.02.2011 18:59

Matti. Kyllä se vene oli lähtöisin Jyväskylästä, vaikka ne teki sitä Myllykoskella, siis joku kuuluisuus Lahdesta teki sitä, veneenveistäjä siis.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja matti » 11.02.2011 19:12

Sitähän minäkin; Jaakko sinä kirjoitit, että vene on ruotsalaisen tietolähteen mukaan KORJATTU Jyväskylässä.
En kiistänyt mitenkään sitä mistä se on peräisin!
Lankomies asuu Lahdessa. Melko pitkä päivittäinen työmatka, minusta.

Matti

JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja JussiK » 11.02.2011 21:05

Helevata joo , sen siitä saa kun ei lue huolella päivämääriä ,ampaisin tänään messuille klo 11 ,heti kärkeen kävi ilmi että rahvas pääsee sisään vasta klo 15, onneksi katastrofini huomasi eräs ystävällinen yrittäjä, ja hän "kutsui" minut sisään.

siitähän tilanne vaan kohentui ,kun klo 12 maissa soitin veli-matille ja utelin että missäs ? niin juu että ens viikon perjntaina 8-| :-)

ei pitäisi puuveneistä pitävän mennä laisinkaan sinne guttaperka osastolle, olin vartti tunnissa naamavihreänä, kun viiden metrin välein tuotteitaan tarjosi kiiltonahkakengissä ja kultaisessa solmioneulassa suu korvissa hymyilevä edustaja ja tämä kaikki tietysti pääasiassa ruåtsiksi. Ja voi sitä kiiltävän lasikuidun ja kromin määrää .

No se valituksesta, puuvene osastolla oli ihan kivasti kauniita paatteja ,ja tervan tuoksua, ja se salonkivene , hmm jäi mietityttämään sen koko ,miten se näytti niin valtavan pienelle ( ja oli myös) oliko siihen aikaa ihmiset niin paljon pienempiä ?
vaikka itse en ole edes 180 cm niin ei siinä kauniissa veneessä mahtuisi liikkumaan kuin konttaamalla ??
Näytti olevan myös myynnissä ko. salonki ihme.
Markoiksi hintojen muuntamista pitäisi tosiaan välttää ,eihän kahdesta kämmenen kokoisesta pitsanpalasta ja pienestä sidukasta, 13€ ole paljon mutta 78 mk :P

ja nii sielllä guttaperkka osastolla ,voi suositella kyllä sitä "volvo ocean race" simulaattoria ,ihan oikeat vesipärskeet ja kaikki.
Jussi K

Avatar
KooTa
Viestit: 36
Liittynyt: 15.02.2010 20:30
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja KooTa » 11.02.2011 22:36

Ekat Venemessut takana. Yllättäen suoraan puuveneosastolle, siellä se aika meni kuin siivillä tuntemattomien kanssa keskustellessa. Esittelin vähän omaa projektianikin ja osa katselin kiinnostuneena ja kertoi vinkkejä veneen alkuperästä. Kukaan ei kuitenkaan tunnistanut nähneensä aikaisemmin, vaikka ketka on selvästi yksillöllinen. Ehkä paras arvelu oli 50-60-luvulta. Kaveri tunnisti jopa ratin ja kertoi myyneensä niitä 50-luvulla. Oli mukava jutella myös sen kaverin kanssa, joka oli veistänyt ensimmäisen soutuveneensä ja se oli näytillä siellä nurkassa. Kiersin muuallakin alueella mutta totesin, että ne ei ole minulle tarkoitettu. Puuvenelehtiä 3 kpl hintaan 10€ oli pakko ostaa. Seuraavan pitäisikin jo tulla postiluukusta :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 13.02.2011 0:18

Kävin messuilla piipahtamassa. Mahtavasti oli puuveneet jälleen esillä, tosin edellisistä messuista olikin jo muutama vuosi aikaa.

Mieleenpainuvimpana puuveneosastolt jäi mieleen, kun joku "Pikku-Veistäjä" jakoi Classic Boats Finlandin esitteitä hienosta puuveneestä 8] (mahtoikohan olla Chris Craft ??? )
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 13.02.2011 22:15

No, sylki toi siihen kunnostettu sanan, mutta tarkoitin sitä että se on Jyväskylän suunnalta se vene, niin kuin onkin, eikä siinä ruotsalaisessa jutussa puhuttu missä sitä on kunnostettu, ei sen enempää puhuttu Lahdesta kuin Myllykoskestakaan ja sitähän minä omassa kirjoituksessani korostin, että se Keski-Suomi on ilmeisesti vanhojen salonkiveneiden hautausmaa, kun sieltä näitä löytyy.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Ana » 15.02.2011 13:31

Hallitus salli vapaapäivän ja kävin hakemassa junaliput itselleni ja appiukolle, joten ilmaannumme mitä todennäköisemmin paikalle kahdentoista aikoihin. Olemme sallineet VR:lle 2,5h marginaalin.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

hr_
Viestit: 48
Liittynyt: 06.07.2009 10:43

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja hr_ » 16.02.2011 10:41

Messut kävelty koko perheen voimin läpi kuudessa tunnissa. Itseäni kiinnosti eniten Marsund 906 joka on asialinen ja ajatuksella tehty matkavene, pojat tutustuivat perusteellisesti Sunsekereihin ja Sealineihin (minuahan ne eivät tietenkään yhtään kiinnostaneet sillä olen realistisesti asioihin suhtautuva aikuinen). Kun kyselin vaimolta paluumatkalla että mikä oli hänen mielestään hienoin vene oli vastaus selvä, Riva Olympic, naisilla on selvästikkin silmää.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Northling » 17.02.2011 16:49

Moro

Näemmekö huomenna perjantaina klo 12:00 puuvenehallin kahvilassa?

Tarjoutui Pohjolan sponssaama messumatka. En ollut aluperin ollenkaan tulossa, mutta pitäähän sitä nyt käyttää hyväkseen kun sellasta tarjosivat.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin