Vettä pilssissä

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Avatar
Ilje
Viestit: 36
Liittynyt: 12.09.2008 10:10
Paikkakunta: Helsinki

Vettä pilssissä

Viesti Kirjoittaja Ilje » 04.05.2010 18:51

Tuota. Mites se nyt onkaan. Minulla on siis tuo fiskari edelleen ja kevätpuuhat puolivälissä. Nyt kuitenkin ajattelin kysyä onko normaalia että on vettä pilssissä? Siis mulla ei pilssi ollut kuiva koko viime kesänä vaan siellä oli aina muutama sentti vettä.

Nyt kuitenkin tuolla kunnostellessa olen kuullut että osalla on ihan kuivana pilssi kesäisin. Tiedän että vannasputken päädyssä on hiukka pehmeää ja sitä kyllästelenkin huolella mutta muuta vuotoa en ole huomannut. Talipoksista tulee hiukka vettä ajaessa mutta puhutaan tipoista kuitenkin.

Kuin se nyt sit on, onko normaalia että vettä on pilssissä vaiko eikö? Vai riippuuko se veneen mallista tms?

T: nim. edelleen semi-ummikko

Avatar
ms.venla
Viestit: 1017
Liittynyt: 29.10.2009 22:43

Re: Vettä pilssissä

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 04.05.2010 20:23

Kyllä se aina jostain sen verran itkettää että sitä vettä tulee pilssiin, ite olen syksyllä maissa kuivannut pilssin tarkasti ettei tule jäätä.

JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vettä pilssissä

Viesti Kirjoittaja JussiK » 05.05.2010 10:34

Olen ymmärtänyt että taliboksista ,suorastaan pitääkin tulla vettä (ajossa) muutama pisara minuutissa ,sillä voi varmistaa että nauha ei ole liian tiukalla ,ajon päätyttyä kierros rasvakupinkantta tiukemmalle ja pienikin vuoto lakkaa ?



http://kuvablogi.com/blog/13437/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jussi K

Vastaa Viestiin