Fiskari & wikstöm.

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
janttura
Viestit: 18
Liittynyt: 05.06.2009 19:30
Paikkakunta: helsinki

Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja janttura » 02.04.2010 20:05

Nii, otsikon kaltainen kombo tuli hankitua harrastukseksi ja kevät onkin menny oiken mukavasti veneellä puuhastellessa...

Kaikenlaisia kysymyksiä onkin nyt tullu eteen mihin kysynkin nyt kokeneempien neuvoa/mielipidettä.

Ekaksi. Pilssissä on reikä mihin pitäs keksiä jonkinlainen tulppa. itelle tuli ekaks mieleen sellanen kiristettävä kumitulppa, niinku soutuveneissä. vai vuolenko puusta?

Ja minkälaisia ratkasuja ihmiset on keksiny wiktrömin kaasukahvaks?

Kyselen tyhmiä taas kunhan ongelmia esiintyy.

Kiitos ja anteeksi.

Avatar
ms.venla
Viestit: 1017
Liittynyt: 29.10.2009 22:43

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 02.04.2010 20:29

Mulla on keulassa tyhjennys proppuna pelkkä messinki pultti ja sisäpuolella prikka ja mutteri. Ne tiivistän sikalla aina keväällä, kun laitan paikalleen. Pultti ei saa olla liian tiukka ettei lauta halkea turvotessaan.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02.04.2010 20:48

Veli-Matilla messinkiä, minulla puutappi.
Donna 28

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02.04.2010 20:57

Mitä nää taas Donna höpötät; mulla on oikein kaks kappaletta pohjapropuja. Toinen hiukan ylempänä ja toiselle on kaiverretty oikein kanava kölipuuhun että valuu vene taatusti kuivaksi - toiselta puolelta ;-) . Suurnäkin ajatusta tuplareikäsydeemistä en oikein käsitä mutta siellä ne kuitenkin on ja pysyy.

Messinkiähän ne nykyään ovat ja ostettu laadustaan tunnetusta Biltemasta yhdenlaisena heräteostoksena;

Kuva

Ne nyt vaan sattui sopimaan reikiin just eikä melkein ja pysyvät varmemmin kiinni kuin vanhat puutapit.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

janttura
Viestit: 18
Liittynyt: 05.06.2009 19:30
Paikkakunta: helsinki

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja janttura » 10.04.2010 19:01

Eli reikiin voi työntää "mitävaan" sinne sopivaa tulpaa..

Mistähän löytys ton w2:sen releen tietoja, tai tieto mikä yhdistetään mihinkin.?
Mulla on se rele irrallaan eikä siinä ole merkintöjä. wikken manuaalissa on kyllä kytkentä kaavio, mutta kun ei viitsisi ihan arpomalla sitä kytkeä.

On varmaan typerin ja epäselvin kysymys ikinä......

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16.03.2007 13:18
Paikkakunta: mustasaari

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 11.04.2010 12:55

mulla on "kaasukahvana" ruorin viereen tuotu mig-hitauskaapelin muovinen langanohjainputki,jossa millin rosterilanka vaijerina toinen pää kaasarin kyljessä kaasuvivustossa ja toinen vapaana ruorin vieressä siitä saa vauhtia säädeltyä.Sopiva vipu vielä ruorin viereen kehittelyssä.Vaihteen kaukosäätöä mulla ei ole.

janttura
Viestit: 18
Liittynyt: 05.06.2009 19:30
Paikkakunta: helsinki

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja janttura » 12.04.2010 20:03

Toihan kuullostaa mielenkiintoselta, tai ainakin kekseliäältä..
Pitää yrittää viritellä jotain vastaavaa jos ei löydy halpaa kahvaa ja vaijeria.

Kiitti vinkeistä.

janttura
Viestit: 18
Liittynyt: 05.06.2009 19:30
Paikkakunta: helsinki

Re: Fiskari & wikstöm.

Viesti Kirjoittaja janttura » 12.04.2010 22:14

http://kuvablogi.com/nayta/2549674/" onclick="window.open(this.href);return false;


Kuvan mukainen rele pitäisi kytkeä, mutta siitä ei löydy kun D-: merkintä.
Mitkä on vaihtoehdot? hevata nykynen rele kierrätykseen ja hankki tilalle uusi rele merkintöineen.
Vai joku muu mikä?

En sähköstä tiedä mitään, muuta kuin että se on sinistä ja sattuu... Yritin täältäkin haulla etsiä vastausta.

Niin, että jos jollakulla olisi sattumoisin samallainen relevaattori kiinni konneessa, niin olisin kiinnostunut kuulemaan miten se on toteutettu..


Tänks.

Vastaa Viestiin