kosteutta tuli.
-
kosteutta tuli.
Mahonkisen hyttini ulkopinnat hioin putipuhtaaksi. Jäi kuivumaan ilman kyllästystä. Nyt kun ilmanlämpö vaihtelu oli suuri. Pe -3,7 ja su oli jo + 6,7 astetta niin olikin jo mahonki kostunut jonkin verran puhdistetujen pintojen reunoilta. Vene nätisti pressun alla ja tuuletus on hyvä. Kannattaako vielä antaa kuivua tuon ns. pintakosteuden ja kyllästää vielä. Ajattelin laittaa vain impreg I siihen odottamaan kevättä vai kannataako tehdä mitään? Ari
-
Re: kosteutta tuli.
Moi,
Homeenestoa voit sivellä jos luonto ei anna periksi odotella kevääseen.
Kun itse otin mahonkihytin puulle oli samoja tuntemuksia kun kunnon talvea ei tullutkaan. Keväällä puu oli kuitenkin rutikuivaa eikä mitän home tai muita kosteusongelmia. Varsinaisen hionnan jätin talvelle ja syksyllä otin vain puulle.
Itse tekisin hytin kyllästyksen impreg:llä mahonkiveneeseen ja samoin pohjaan koska omien kokemuksien mukaan mahonki ei ainakaan kovin paljoa kyllästettä ime ja odottelu ennen lakkausta on pieni. Ja onnnistuu ainakin varmasti.
Jollei saa manatai lakkaa kuten jape joskus.
-Matti
Homeenestoa voit sivellä jos luonto ei anna periksi odotella kevääseen.
Kun itse otin mahonkihytin puulle oli samoja tuntemuksia kun kunnon talvea ei tullutkaan. Keväällä puu oli kuitenkin rutikuivaa eikä mitän home tai muita kosteusongelmia. Varsinaisen hionnan jätin talvelle ja syksyllä otin vain puulle.
Itse tekisin hytin kyllästyksen impreg:llä mahonkiveneeseen ja samoin pohjaan koska omien kokemuksien mukaan mahonki ei ainakaan kovin paljoa kyllästettä ime ja odottelu ennen lakkausta on pieni. Ja onnnistuu ainakin varmasti.
Jollei saa manatai lakkaa kuten jape joskus.
-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.
-
kiitos neuvosta. Oli tullut semmoinen valkoinen rantu mahonkiin. Nyt on hiottu lisää ja homeenesto suoritettu. Nyt sa jäädä odottaan kevättä.
-
Moi,
sellainen tuli vielä mieleen että jos saat jotenkin toisen pressun päällimmäisen alle niin että niiden välissä on rako niin ei tule kondensio vesi läpi talvella veneenpäälle.
Tämä on näppärä varsinkin jos katolle voi jäädä lunta.
-Matti
sellainen tuli vielä mieleen että jos saat jotenkin toisen pressun päällimmäisen alle niin että niiden välissä on rako niin ei tule kondensio vesi läpi talvella veneenpäälle.
Tämä on näppärä varsinkin jos katolle voi jäädä lunta.
-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.