Kyllä oli vesillelaskussa jännitystä, tuli Vanhalan Mikan jutut mieleen, kun tuuppasin veneen trailerilla järveen. Vettä tuli varmasti 500 litraa minuutissa. Pumppuja oli kaikenlaisia ja vene saatiin vuorokauden aikana niin, että pysyi pinnalla omalla pilssipumpulla.
Nyt on viikon verran veneilty hymy korvissa


Muutamat Don Johnsonit meni Ameriikan veneillään ohi tuhatta ja sataa, heidän nostattamiin peräaaltoihin (sisävesillä ei ole niin isoja aaltoja kuin merellä, mihin tuo vene on suunniteltu) käänsin keulan ja odotin melkoisia särkänniemen laitteiden pompotusta. Mitä vielä, vene kynsi läpi aaltojen juuri hievahtamatta. Meno on kyllä kaikin puolin pehmeää ja vene tottelee hyvin ohjausta. Tämä kaikki antaa uskoa ja voimia tehdä vene loppuun huolella.
Eilen tuli putputeltua noin 20 kilometrin lenkki noin 5 knotsin vauhdilla. Moottorina on Aldin AD-21, kaks pyttynen diesel, jonka perässä scatra. Ajossa kone nakutti kuin kello ja samalla kokeilin lämpöjä koneen eripuolilta. Moottorin lämmöt pysyi n. 70 asteessa mikä on normaalia, mutta laatikon runko oli niin kuuma, että siinä pystyi pitämään kättä noin 3-5 sekuntia, onko tuo normaali lämpö vai käykö laatikko kuumana? Moottorihan toimii niin, että koneen öljyt kiertävät laatikon kautta takaisin koneen öljypohjaan ja laatikossa ei ole erillistä jäähdytystä. Scatrassa on itsessään painelaakeri ja samoin koneen omassa laatikossa. Koneessa on 22 hp eli ei joutunut kyllä työhön lähes tyynessä ilmassa ja melkein tyhjäkäynnillä ajeltiin. Itsellä ei ole minkäänlaista vertailupohjaa ja haulla ei löytynyt vastausta, eli onko kenelläkään tietoa onko normaalia vai pitääkö alkaa etsimään vikaa jostain? Laatikko oli talvella auki ja sinne vaihdettiin laakerit. Scatran kulma on hiukan puolenvälin yli liikealueestaan. Akseli ja akselin pää scatrasta olivat lähes viileitä ja taas koneen päässä scatran ja akselinpää olivat kuumat, voi tietysti olla tuosta laatikosta johtumalla kuumenneet.