Ensimmäinen veneeni

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Vastaa Viestiin
harrasta2291
Viestit: 15
Liittynyt: 25.04.2009 13:53
Paikkakunta: Pori

Ensimmäinen veneeni

Viesti Kirjoittaja harrasta2291 » 25.04.2009 14:09

Aluksi pahoittelut kun kyselen lasikuitu veneestä puuvene-palstalla mutta en muutakaan löytänyt. Ja ihan aluksi täytyy todeta, että olen siis ihan aloittelija näissä hommissa. Mutta asiaan, tuli tuossa hommattua 5,5m keskimoottorinen lasikuitupaatti, jossa entisen omistajan mukaan ollut hondan kone mutta nyt ei konetta. Muutama kysymys siis

1) Millä olisi hyvä poistaa vanha maali, ainakin kahta eri maalia. Maalinpoistoaine ja rälläkän lamellilaikka käynyt mielessä. On ilmeisesti parempi hioa ihan lasikuidulle saakka.

2) Entä mikä olisi hyvä uusi maali? Jotain Fortunaa muistaakseni tarjosivat, johon hiukan sekoittaa hartsia sekaan niin kuulemma tulee kovempi pinta.

3) Ja lopuksi tietysti tulisi löytää kone, jossa on hinta/laatusuhde kohdallaan, ehkä käytettynä?? Olen miettinyt pientä dieseliä mutta olisiko bensa parempi vaihtoehto? Appivaarilla oli Hondan keskimoottori ja se piti niin mahdotonta meteliä, että meni viittomakieleksi veneessä ollessa. Eli käyntiääni saisi olla mahdollisimman hiljainen, tähän jos olisi hyviä ehdotuksia.

Ja venettä siis käytän merellä.
Kiitokset kaikille vastaajille jo etukäteen!!

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05.07.2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 25.04.2009 14:34

1 Lamellilaikalla vaav hiomaan.
2. Ei tietoa
3. Jonkut uudet pienet Hondan kopiot maksaa 150-200 e ja ovat käypäsiä hommaan jos ei vene paljon paina.
Dieselit pitävät ääntä ja ovat kalliita.
Jos hiljaisen haluaa se pitää olla bensa ja vesijäähdytteinen.

harrasta2291
Viestit: 15
Liittynyt: 25.04.2009 13:53
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja harrasta2291 » 25.04.2009 14:44