Sivu 1/1
Auton moottori veneeseen?
Lähetetty: 05 Kesä 2003 13:23
Kirjoittaja Restless 14'
Olisko jostain saatavilla tietoa mitä kaikkea pitää tehdä/muuttaa moottorille jotta se voi käyttää veneessä. (Merivedessä)
Voiko esim. 30-40 luvun tyyppisessä 14' - 16' Runabout:issa (uudis tuotanto) käyttää modernia diiseliä?
marinoinnista
Lähetetty: 05 Kesä 2003 15:23
Kirjoittaja vanhami
moi
Kirjoittelin joskus ajatuksia aiheesta tänne
http://mikavanhala.com/venesivut/koneremppa/
Voihan niissä diiseleitä käyttää, jos ei välitä "tyylistä" volkkarilla ja merkruiserilla on aika kevyitä ja tehokkaita pukkunakuja
Mika
Diiseli
Lähetetty: 05 Kesä 2003 15:32
Kirjoittaja Restless 14'
Jep, sen linkin olin jo löytäny. Miten makeaveden ja meriveden systeemit eroaa toisistaan?
Diiseliä ajattelin lähinnä halvemman polttoaineen taikia. Voihan oikein suunnitellulla pohjalla varustettu vene kulkea nopeasti diisselilläkin oikealla potkurilla?
Tyylistä sen verran että ei diisseli ulkonäköä haittaa, paitsi pakoäänet kun on kone piilossa luukkujen alla....
auton moottori veneeseen
Lähetetty: 05 Kesä 2003 20:33
Kirjoittaja kuunari
lue artikkeli "marinointi" tältä palstalta niin ehkä pääset alkuun. ennenkuin ostat moottorin varmista että siihen saa tehdastekoisen kytkinkaavelin,sillä se saattaa olla vaikein hankinta koko projektissa.kaaveli-asioissa saat todennäköisesti parhaat neuvot piikkiön venevarustalalta,ainaski itse sain.auton kone ei ole veneen konetta kummempi,on vaan eri vehkeessä kiinni. jos moderni diiseli on esim. leikkuupuimurissa,niin miksei myös Runabout:issa. pakoääniä ei pahemmin ole jos on märkä pakoputki,ei tarvita ehkä edes vaimenninta.
Lähetetty: 11 Kesä 2003 10:18
Kirjoittaja Restless 14'
Onko väliä jos lohko ja/tai kansi on alumiinia vaiko valurautaa?? (edelleen merivedessä ollaan)
Lähetetty: 12 Kesä 2003 00:19
Kirjoittaja kuunari
jos teet koneesta makeavesijäähdytteisen ei ole mitään väliä onko alumiinia vai valurautaa.raakavesijäähdytteisessä syöpyy kaikki ennenpitkää.