uusi "onnellinen" puuveneen omistaja
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 23.07.2007 20:03
- Paikkakunta: Lohja
uusi "onnellinen" puuveneen omistaja
Olen tässä jonkin aikaa päntännyt tietoa puuveneistä ja haaveillut sellaisen omistamisesta, ja kun kohdalle sattui mielestäni komea yksilö, kävin ostamassa pois ! Nyt tuolla laiturissa sitten kelluskelee 6 metriä pitkä kajutallinen puvene...
Nyt vähän hirvittää tämä perä edellä puuhun meneminen , naisihmisellä puuvene ja siinä wickströmmi, josta kummastakaan en tiedä muuta kuin nimen.
Kysymys kuuluukin voiko tästä selvitä "hengissä"? Vene tuntuu viihtyvän uudessa laiturissa oikein hyvin, vettä ei ole kerääntynyt pilssiin jne...Moottori sen sijaan ei tykännyt keikkuvasta kuljetuksesta, ja suostui käymään vesille laskun jälkeen vain 10 minuuttia, ampui muutaman kerran ja sammui, teki sitä pari kertaa, mutta päästiin takaisin laituriin.
Epäily on että tankeista on lähtenyt mömmöt kuljetuksen aikana liikkeelle!?Nyt on sitten puhdistettu tankki ja vaihdettu tulpat(tämä ongelma tuntui olevan myös "väliomistajilla"koska tulppia löytyi useampi), kaasarista valutettu bensaa jne...On ollut niin kovat tuulet ettei epävarmalla moottorilla ole uskaltanut lähteä koeajelulle, käytetiin kuitenkin laiturissa puolisen tuntia, ja kävi kyllä ihan hyvin. Luin tältä palstalta että W2 pitäisi käyttää Boschin tulppia, kävin moottorin ohjekirjan kanssa tilaamassa uusia tulppia,ja kun kävin tänään hakemassa ne oli NGK A-6, nekö ei sitten käy, tai ole yhtä hyviä?
Tulpat olen kyllä jo opetellut itse vaihtamaan, mutta aikasta kalliiksi tulee niitä kerran tunnisssa vaihtaa....
Sitten on tämä bensa juttu....moottori on siis W-2/e, vm-72. Käytänkö pelkää bensaa(mitä 95,98?), seosta, vai mitä......Edelliset omistajat ajaneet pari kuukautta pelkällä bensalla, sitä edellinen omistaja käytäänyt seosta. Jos pelkää bensa, pitääkö laittaa jotain (mitä?) sekaan?
Ostin tällaista ainetta kuin valvolinen fuel injector and carburettor cleaner, voiko laittaa bensan sekaan, ajattelin ettei koko kaasaria tarviis nyt heti purkaa.... Toivottavasti nämä kysymykset ei ihan heti pistä "huhu"listalle, olen meinaan vakaasti päättänyt opiskella tuon wickströmin sielunelämän, samoin kuin veneenkin! Tarviin kuitenkin apua, koska a) haluan oppia itse tekemään ja b) siskon mies ei ole aina käytettävissä.
Jos olen ymmärtänyt oikein wickströmiä ei ajolla rikota, ainoastaan väärällä säilytyksellä....?!
Nyt vähän hirvittää tämä perä edellä puuhun meneminen , naisihmisellä puuvene ja siinä wickströmmi, josta kummastakaan en tiedä muuta kuin nimen.
Kysymys kuuluukin voiko tästä selvitä "hengissä"? Vene tuntuu viihtyvän uudessa laiturissa oikein hyvin, vettä ei ole kerääntynyt pilssiin jne...Moottori sen sijaan ei tykännyt keikkuvasta kuljetuksesta, ja suostui käymään vesille laskun jälkeen vain 10 minuuttia, ampui muutaman kerran ja sammui, teki sitä pari kertaa, mutta päästiin takaisin laituriin.
Epäily on että tankeista on lähtenyt mömmöt kuljetuksen aikana liikkeelle!?Nyt on sitten puhdistettu tankki ja vaihdettu tulpat(tämä ongelma tuntui olevan myös "väliomistajilla"koska tulppia löytyi useampi), kaasarista valutettu bensaa jne...On ollut niin kovat tuulet ettei epävarmalla moottorilla ole uskaltanut lähteä koeajelulle, käytetiin kuitenkin laiturissa puolisen tuntia, ja kävi kyllä ihan hyvin. Luin tältä palstalta että W2 pitäisi käyttää Boschin tulppia, kävin moottorin ohjekirjan kanssa tilaamassa uusia tulppia,ja kun kävin tänään hakemassa ne oli NGK A-6, nekö ei sitten käy, tai ole yhtä hyviä?
Tulpat olen kyllä jo opetellut itse vaihtamaan, mutta aikasta kalliiksi tulee niitä kerran tunnisssa vaihtaa....
Sitten on tämä bensa juttu....moottori on siis W-2/e, vm-72. Käytänkö pelkää bensaa(mitä 95,98?), seosta, vai mitä......Edelliset omistajat ajaneet pari kuukautta pelkällä bensalla, sitä edellinen omistaja käytäänyt seosta. Jos pelkää bensa, pitääkö laittaa jotain (mitä?) sekaan?
Ostin tällaista ainetta kuin valvolinen fuel injector and carburettor cleaner, voiko laittaa bensan sekaan, ajattelin ettei koko kaasaria tarviis nyt heti purkaa.... Toivottavasti nämä kysymykset ei ihan heti pistä "huhu"listalle, olen meinaan vakaasti päättänyt opiskella tuon wickströmin sielunelämän, samoin kuin veneenkin! Tarviin kuitenkin apua, koska a) haluan oppia itse tekemään ja b) siskon mies ei ole aina käytettävissä.
Jos olen ymmärtänyt oikein wickströmiä ei ajolla rikota, ainoastaan väärällä säilytyksellä....?!
Paljoakaan en puuveneistä enkä W2 tiedä, vielä.... ;)
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ajele vaan normi ysivitosella, jonka sekaan voit laittaa varmuuden vuoksi venttiilien suoja-ainetta jota saa autotarvikeliikkeistä ja polttoaineen jäänestoa pitämään mahdollisen tankkiin kehittyvän veden notkeana.
Tsemppiä hommaan - siitä Wikusta voit silmäillä vähän vaikka mitä murheita ja joskus jopa ilonaiheita ilonaiheita haulla näiltä sivuilta;-)
Tsemppiä hommaan - siitä Wikusta voit silmäillä vähän vaikka mitä murheita ja joskus jopa ilonaiheita ilonaiheita haulla näiltä sivuilta;-)
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: 26.07.2006 13:09
- Paikkakunta: Pori
Moi,
kirjoitan tähän nyt oman kokemuksen W2:sta joka oli edellisessä veneessäni. (minulla 5 vuotta) Vuosimallikin taisi olla sama kuin sinulla.
Eli ensin toi tulppajuttu. Minulla ampui kone myös ja väänsin niitä tarviketulppia melko taajaan tahtiin koneeseen kiinni. Ja sitten kyllästyin ja tilasin vaasan moottorista w2:sen tulpat. Ampuminen lakkasi ja toimi kuin unelma koko ajan minulla olessa. Polttoaineena käytin aina 95 oktaanista polttoainetta. Enlähtisi sekoittelemaan mitään plissejä !
Toinen ongelma johon törmäsin viiden vuoden aikana oli kaasuttajan neulaventtiilin jumiutuminen. Tämä ilmenee niin että ilman puhdistajasta valui bensiini eli bensan tulo ei loppunut kun bensan pinta kaasuttajassa nousi tiettyyn rajaan. Tilasin vaasan mootorista uuden neulaventtiilin kaasuttajaan ja se pelitti yhden kauden. Epäilen että bensan seisominen kaasuttajassa johtuen lyikyttömyydestä jumitti neulaventtiilin. Minun veneessäni neulaventtiilin sai kuitenkin aina avattuan antamalla pienne napautuksen ruuvarilla kaasuttajan kylkeen.
Sinulla on nyt kaikkien mootorien äiti joka on hyvä. Muistat vain laittaa pakkasnesteen moottoriin talveksi.
-Matti
kirjoitan tähän nyt oman kokemuksen W2:sta joka oli edellisessä veneessäni. (minulla 5 vuotta) Vuosimallikin taisi olla sama kuin sinulla.
Eli ensin toi tulppajuttu. Minulla ampui kone myös ja väänsin niitä tarviketulppia melko taajaan tahtiin koneeseen kiinni. Ja sitten kyllästyin ja tilasin vaasan moottorista w2:sen tulpat. Ampuminen lakkasi ja toimi kuin unelma koko ajan minulla olessa. Polttoaineena käytin aina 95 oktaanista polttoainetta. Enlähtisi sekoittelemaan mitään plissejä !
Toinen ongelma johon törmäsin viiden vuoden aikana oli kaasuttajan neulaventtiilin jumiutuminen. Tämä ilmenee niin että ilman puhdistajasta valui bensiini eli bensan tulo ei loppunut kun bensan pinta kaasuttajassa nousi tiettyyn rajaan. Tilasin vaasan mootorista uuden neulaventtiilin kaasuttajaan ja se pelitti yhden kauden. Epäilen että bensan seisominen kaasuttajassa johtuen lyikyttömyydestä jumitti neulaventtiilin. Minun veneessäni neulaventtiilin sai kuitenkin aina avattuan antamalla pienne napautuksen ruuvarilla kaasuttajan kylkeen.
Sinulla on nyt kaikkien mootorien äiti joka on hyvä. Muistat vain laittaa pakkasnesteen moottoriin talveksi.
-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 23.07.2007 20:03
- Paikkakunta: Lohja
mahtava palsta tämä
Kiitos vastauksista matti ja veli-matti! lähden luottaviasin mielin tutustuman hankintaani, tuli heti heti tunne että asiantuntemusta onneksi löytyy, KIITOS!
Ensitöikseni tilaan huomenna ne alkuperäiset tulpat, joskin näin aloittelijana on vaikea ymmärtää mitä eroa tulpalla ja tulpalla on, kunhan reikään sopii !? Mutta uskon kokemuksen ääneen....
Työkalut on minulla vielä hakusessa, hankittu on normaalit ruuvari-, lenkkit,kuusiokolot ja jakoavaimet, mitä vielä? entä tarpeelliset varaosat kun ajelen.....?
Toivottavasti päästäisiin pikaisesti edes pikku pyrähdykselle, nyt on päivät kuluneet retkeilyvarustuksen hankintaan, ja sekin tulee kovin kalliiksi
Ensitöikseni tilaan huomenna ne alkuperäiset tulpat, joskin näin aloittelijana on vaikea ymmärtää mitä eroa tulpalla ja tulpalla on, kunhan reikään sopii !? Mutta uskon kokemuksen ääneen....
Työkalut on minulla vielä hakusessa, hankittu on normaalit ruuvari-, lenkkit,kuusiokolot ja jakoavaimet, mitä vielä? entä tarpeelliset varaosat kun ajelen.....?
Toivottavasti päästäisiin pikaisesti edes pikku pyrähdykselle, nyt on päivät kuluneet retkeilyvarustuksen hankintaan, ja sekin tulee kovin kalliiksi
Paljoakaan en puuveneistä enkä W2 tiedä, vielä.... ;)
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Suosittelin että hommaisit veneeseen huolletun varamagneeton jonka vaihtaminen on sitten ongelmien tullessa nätimpää kuin alkaa purkamaan ja korjaamaan ainoaa magneettoa. Polttoainepuolelle laitat kunnon suodattimet esim. Suzuki Alton paperisuodatin on tarpeeksi suuri tilavuudeltaan jolloin siihen sopi kerralla koko kesän vedet ja mahdolliset roskat tankista. Maksaa ehkä 2-3€ autotarvikeliikkeessä.
Wikussa on muistaakseni vuosimallista riippuen enemmän tai vähemmän tuumakantaisia muttereita ja pultteja joten ainakin 1/2 ja 9/16" avaimet kannattaisi hommata...
Wikussa on muistaakseni vuosimallista riippuen enemmän tai vähemmän tuumakantaisia muttereita ja pultteja joten ainakin 1/2 ja 9/16" avaimet kannattaisi hommata...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: 26.07.2006 13:09
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1231
- Liittynyt: 11.07.2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Hei!
Onnittelut uuden harrastuksen johdosta!
Polttoainesuodatin on oikein hyvä hankinta. Toki tankkiin kannattaisi pyrkiä kaatelemaan edes osa bensoista (pelkistä bensoista! :=) sihdillisen tratin läpi.
Kaasuttimen purku ja kokoaminen (puhdistaminen) varmaan kannattaisi opetella sillailla että se sujuu pimeässä ja keikutuksessa vaikka olisi akuutti vessahätä... Siitä vempaimesta kun lienee käytännössä eniten kiinni wickströmmin käyntihalut. Kaasutin on sinänsä teknisesti hyvin yksinkertainen värkki, mutta sen säätäminen on opettelun takana.
Varamagneetto? Miksei, museovehkeessä on aina eduksi olla hyllyssä vaihtokelpoisia osia. Sitäpaitsi, maailman paras "kännihuvi" on antaa laukaisumagneetolla tällejä tekniikkaa ennennäkemättömien nörttikavereitten sormille :=) Osaako (/haluaako) joku kommentoida missä hinnoissa on toimiva perusmagneetto wickströmmiin? Täällähän pyörinee myös varaosakauppiaita, jotka hintansa tietänevät..?
hmm, tuumakokoja wickströmmissä? Jos ja kun nyt on kyse W-sarjasta, niin onko tosiaan esiintynyt niitä? Tai no vesipumpun putkikierteissä joo, mutta kannoissa? Vm 1968 W-1 ei ainakaan ole yhtään. Kuuden millin kuusiokoloavain taas on tosi hyvä hankinta!
Onnittelut uuden harrastuksen johdosta!
Polttoainesuodatin on oikein hyvä hankinta. Toki tankkiin kannattaisi pyrkiä kaatelemaan edes osa bensoista (pelkistä bensoista! :=) sihdillisen tratin läpi.
Kaasuttimen purku ja kokoaminen (puhdistaminen) varmaan kannattaisi opetella sillailla että se sujuu pimeässä ja keikutuksessa vaikka olisi akuutti vessahätä... Siitä vempaimesta kun lienee käytännössä eniten kiinni wickströmmin käyntihalut. Kaasutin on sinänsä teknisesti hyvin yksinkertainen värkki, mutta sen säätäminen on opettelun takana.
Varamagneetto? Miksei, museovehkeessä on aina eduksi olla hyllyssä vaihtokelpoisia osia. Sitäpaitsi, maailman paras "kännihuvi" on antaa laukaisumagneetolla tällejä tekniikkaa ennennäkemättömien nörttikavereitten sormille :=) Osaako (/haluaako) joku kommentoida missä hinnoissa on toimiva perusmagneetto wickströmmiin? Täällähän pyörinee myös varaosakauppiaita, jotka hintansa tietänevät..?
hmm, tuumakokoja wickströmmissä? Jos ja kun nyt on kyse W-sarjasta, niin onko tosiaan esiintynyt niitä? Tai no vesipumpun putkikierteissä joo, mutta kannoissa? Vm 1968 W-1 ei ainakaan ole yhtään. Kuuden millin kuusiokoloavain taas on tosi hyvä hankinta!
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Paljon hauskempi ja järkevämpi "kännihuvi" kuin magneetto on ehdottomasti nitoja. Ja nitoja kestää räpsiä vaikka kuinka paljon niittejä ryyppykavereihin mutta vanhan magneeton haurastuneet käämitykset ei tahdo kestää tyhjää räpsimistä Voi alkaa purkamaan kipinää lakkausten läpi runkoon jos ei pääse purkautumaan omaa reittiään sytytysjohtimesta...
Sanoikin tuolla edellä että "muistaakseni" niistä Wikun tuumahärpäkkeistä. Mulla tahtoo olla sekaisin päässä 25-30 erimerkkistä ja -mallista lättäpäätä joita on tullut purettua ja koottua...
Monessakin vanhassa suomalaisessa venemoottorissa on tuumat ja metrisen iloisesti sekaisin jopa niin että kannat ovat metrisiä ja kierteen tuumaisia tai toisinpäin ja sitten on osa kokonaan tuumaisia ja osa metrisiä pultteja kuten mm. omassa Valmet 2035PM:ssä.
Tuli pikaisesti käytyä mielessä läpi että mitä varaosia minulla on Bertta-Lotan Valmet lättäpäähän ja ei siellä tosiaankaan taida olla kuin varamagneetto, molempiin pumppuihin varaimpellerit, tiivistepaperia pari arkkia ja rautalankaa. Niin ja sytytystulppia tietenkin. Jos jotakin muuta hajoaa niin sitäpä ei sitten juuri merellä korjata joten ainakin minä pärjään niillä.
Magneettoon on kyllä kotona useampikin vaihtosatsi kulutusosia mutta vaihdappa niitä pikkunippeleitä 20m/s tuulessa ankkuriköyden nokassa keikkuen joten on helpompi nakata koko paketti paikoilleen ja jatkaa matkaa 3,5min keskeytyksen jälkeen
Sanoikin tuolla edellä että "muistaakseni" niistä Wikun tuumahärpäkkeistä. Mulla tahtoo olla sekaisin päässä 25-30 erimerkkistä ja -mallista lättäpäätä joita on tullut purettua ja koottua...
Monessakin vanhassa suomalaisessa venemoottorissa on tuumat ja metrisen iloisesti sekaisin jopa niin että kannat ovat metrisiä ja kierteen tuumaisia tai toisinpäin ja sitten on osa kokonaan tuumaisia ja osa metrisiä pultteja kuten mm. omassa Valmet 2035PM:ssä.
Tuli pikaisesti käytyä mielessä läpi että mitä varaosia minulla on Bertta-Lotan Valmet lättäpäähän ja ei siellä tosiaankaan taida olla kuin varamagneetto, molempiin pumppuihin varaimpellerit, tiivistepaperia pari arkkia ja rautalankaa. Niin ja sytytystulppia tietenkin. Jos jotakin muuta hajoaa niin sitäpä ei sitten juuri merellä korjata joten ainakin minä pärjään niillä.
Magneettoon on kyllä kotona useampikin vaihtosatsi kulutusosia mutta vaihdappa niitä pikkunippeleitä 20m/s tuulessa ankkuriköyden nokassa keikkuen joten on helpompi nakata koko paketti paikoilleen ja jatkaa matkaa 3,5min keskeytyksen jälkeen
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 23.07.2007 20:03
- Paikkakunta: Lohja
Heips vaan kaikille,
Ja kaunis kiitos opastuksesta ensitaipaleella...
Nyt on tulpat tilattu vaasasta, ja vielä tuplaparina jotta on sitten varralle jos tarvii...jospa ne jo huomenna olisivat postissa noudettavana
"Varamagneetto? Miksei, museovehkeessä on aina eduksi olla hyllyssä vaihtokelpoisia osia. Sitäpaitsi, maailman paras "kännihuvi" on antaa laukaisumagneetolla tällejä tekniikkaa ennennäkemättömien nörttikavereitten sormille :=) Osaako (/haluaako) joku kommentoida missä hinnoissa on toimiva perusmagneetto wickströmmiin? Täällähän pyörinee myös varaosakauppiaita, jotka hintansa tietänevät..?"
Taitaa tämä kännihuvi jäädä multa tuleviin kesiin , taitais nyt osua pilkka ihan omaan nilkkaan ;)!Mutta vinkkejä mistä osia (HYVIÄ) voisi hankkia otetaan mielellään vastaan!
Olen siis ostanut museovehkeen...lohdullista, se kun on kuitenkin pikkasen nuorempi kuin omistajansa ....huhu....
Ja kaunis kiitos opastuksesta ensitaipaleella...
Nyt on tulpat tilattu vaasasta, ja vielä tuplaparina jotta on sitten varralle jos tarvii...jospa ne jo huomenna olisivat postissa noudettavana
"Varamagneetto? Miksei, museovehkeessä on aina eduksi olla hyllyssä vaihtokelpoisia osia. Sitäpaitsi, maailman paras "kännihuvi" on antaa laukaisumagneetolla tällejä tekniikkaa ennennäkemättömien nörttikavereitten sormille :=) Osaako (/haluaako) joku kommentoida missä hinnoissa on toimiva perusmagneetto wickströmmiin? Täällähän pyörinee myös varaosakauppiaita, jotka hintansa tietänevät..?"
Taitaa tämä kännihuvi jäädä multa tuleviin kesiin , taitais nyt osua pilkka ihan omaan nilkkaan ;)!Mutta vinkkejä mistä osia (HYVIÄ) voisi hankkia otetaan mielellään vastaan!
Olen siis ostanut museovehkeen...lohdullista, se kun on kuitenkin pikkasen nuorempi kuin omistajansa ....huhu....
Paljoakaan en puuveneistä enkä W2 tiedä, vielä.... ;)
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: 26.07.2006 13:09
- Paikkakunta: Pori
Minä en muista enää merkkiä, mutta kyseistä tulppaa en muistaakseni saanut mistään liikkeestä. (Tai sitten se tulppa mikä mula oli ennen koneessa oli jokin specciaal malli)
Elisabeth varmaan kerttoo sen merkin ja mallin jahka tulpat saa.
Wikkessä on se hyvä puoli että siihen saa osia !!!!!!
-Matti
Elisabeth varmaan kerttoo sen merkin ja mallin jahka tulpat saa.
Wikkessä on se hyvä puoli että siihen saa osia !!!!!!
-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03.03.2005 16:40
- Paikkakunta: Kotka
Sotkempa minäkin lusikkani soppaan, näin toisen sukupuolen edustajana. Itselläni oli myös ensimmäinen "oikea" vene W-2 koneella ja aika möhkäleeltä se näytti aluksi - ennenkuin ohjekirjan kanssa opettelin mikä mikin on. Tulppien kanssa oli mullakin ongelmaa ja oikeita ei tuntunut löytyvän millään. Lopulta ne tilatiin, 2 kpl 36 eur!!! Tämä palsta on loistava paikka a) kysellä neuvoja ja b) koetella miesten hermoja =). Neuvot on hyviä mutta kaipaavat joskus "aukikirjoittamista" jotta näin naisnäkökulmasta ja vähemmän konieden kanssa puuhanneena niistä saa tarpeeksi irti.
Onnea kuitenkin matkaan ja mikäli neuvoa tai apuja kaipaat niin täällä ollaan.
Onnea kuitenkin matkaan ja mikäli neuvoa tai apuja kaipaat niin täällä ollaan.
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...