MIELENKIINTOINEN LOUHIPROJEKTI

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
fin852
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Syys 2003 11:21

MIELENKIINTOINEN LOUHIPROJEKTI

Viesti Kirjoittaja fin852 » 28 Tammi 2004 10:55

Hei!
Omistamme vuonna 1934 rakennetun vanhan oregon männystä veistetyn puulouhen jossa on tiikkikansi ja mahonki ruffi, sekä uudet purjeet. Vene vaatii kunnostusta mm. peräsin ja ruffin katto sekä muutama kaari pitää vaihtaa. Meillä on tällä hetkellä menossa omakotitalon korjaus joten se vie aikaa ja rahaa.
Mikäli osaat kunnostaa/korjata (hyvin) ja olet kiinnostunut purjehtimisesta niin voisimme pitää vene puoleksi. Tarkoitus on pitää vene kesällä Espoossa. Vene on nyt telakalla Helsingissä. Suurimman osan ajasta veneet seisovat kuitenkin laiturissa joten molemmille olisi aikaa seilata. Jos kiinnostaa niin soita Kimille 040 505 8489 tai laita E-mailia tulemaan.
PS! Tämä tarjous on ainoastaan sellaiselle joka osaa hommat, eli käsitellä puuta sekä seilata.
(Emme mielellämme myy venettä, mutta sekään vaihtoehto ei ole poissuljettu)
Kuva veneestä
http://www.e-satama.com/customers/esata ... 5D0072A50B

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16 Heinä 2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 28 Tammi 2004 20:33

Moro,

Hieno vene. Ihan uteliaisuuttani kysyisin, onko veneen perä alkuperäisessä mitassaan. Siinä E-sataman kuvassa näytti ikäänkuin siltä, että siitä olisi napsaistu joskus puolisen metriä pois... No toisaalta en ole mikään Louhi-expertti - kerran tosin TPS:n satamavahti luuli omaa purtiloani Louheksi ja silloin tunsin hetken olevani Louhen kippari:-)

t:k

fin852
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Syys 2003 11:21

Viesti Kirjoittaja fin852 » 29 Tammi 2004 09:20

Moi!
Taitaa olla näköharha. Koska vene on ruffattu näyttää siltä että siinä olisi lyhyempi takakansi.
TErv. Kimi

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16 Heinä 2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 29 Tammi 2004 10:06

Aivan, nyt tajuan: Sitlooran takareuna on pikkuisen taaempana ruffauksen takia - tai vaikka ei olisikaan, niin tosta tulee sellainen optinen harha, että takakansi olisi lyhyempi, mitä on. No joka tapauksessa hieno vene.

Perän lyhentäminenhän ei ollut arvauksena sinänsä täysin hatusta vedetty, sillä esimerkiksi monia saaristoristeilijöitä on aikanaan lyhennetty perästä, koska kapea pitkä peräpiikki on ruvennut lahoamaan.

Vastaa Viestiin