Lakkaa/Maalia

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
isabella
Viestit: 8
Liittynyt: 14.10.2005 22:40
Paikkakunta: pirkkala

Lakkaa/Maalia

Viesti Kirjoittaja isabella » 13.05.2006 20:35

Entisöinti projektini rupeaa olemaan lakkausta ja pohjan maalausta vailla.
Onko kenelläkään tietoa mistä saan ostettua ruskean maalin joka soveltuu pohjaan, säilytän venettä trailerilla. Hemppeliltä ei ainakaan löydy ruskeaa sävyä.
Mikä lakka on paras, täytyis saada ns. flyykelipintaa aikaiseksi.
Niin vene (Boesch) on mahonkivaneria.

cabana
Viestit: 313
Liittynyt: 17.11.2003 20:24
Paikkakunta: Tomminniemi
Viesti:

Lakkaa, maalia

Viesti Kirjoittaja cabana » 13.05.2006 20:52

Olen erittäin tyytyväinen Hempelin Classic Varnish lakkaan. Se levittyy todella helposti ja kiilto on todella hyvä.
Jo neljännen lakkakerroksen jälkeen veneen kylki alkoi näyttämään siltä oikealta.
Nyt on menossa jo 7. kerros ja aina vain paranee.
10 - 11 ohutta kerrosta vedän ja sen viimeisen sitten kiellon päälle todella hellällä kädellä.
Liekö jokin aine tässä lakassa, joka sen kiillon tuo. Voin lämpimästi suositella.
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Snipa
Viestit: 33
Liittynyt: 06.10.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Classic Varnish

Viesti Kirjoittaja Snipa » 14.05.2006 18:54

Samoin annan ääneni Hempelin Classic Varnishille. Edellinen omistaja oli vetänyt sitä noin 4 kerrosta ja nyt itse jatkoin huoltolakkauksena samalla aineella. Kyseessä oli eka kerta puuvenehommissa ja kaikki onnistui hyvin. Pinta himmeäksi 240 -paperilla ja kerros lakkaa päälle. Levittyi hyvin, ei valunut ja lopputulos mahtava. Aikaa kului vähemmän kuin vastaavankokoisen kusilaituveneen keväthommissa.
Tosin etukansi menee remonttiin ensi keväänä, sen verran on rakoja, että taitaa vuotaa sisälle. Mutta tämä kesä tutustutaan veneeseen ja naatitaan...
Yksi pohjalauta on noin 4mm raolla. Aattelin kostuttaa sisältäpäin märillä matoilla jne. ja sitten tuupata Prooffia raon täyteen. Sitten vaan elämäni ensimmäiseen puuveneen vesillelaskuun. Olen tältä palstalta oppinut, että pitää varata hyvä uppopumppu ja pullo hyvää viskiä. Toivottavasti näillä eväillä pysytään pinnalla...

Hyviä vesillemenoja kaikille toivottaen...

Pekka

PS. Terveisiä Kalajoelle

Vastaa Viestiin