hyvää joulua!

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
jansix
Viesti:

hyvää joulua!

Viesti Kirjoittaja jansix » 25 Joulu 2003 20:30

hienojuttu tämmönen foorumi.ei ole tullu ennen kirjotettua. itse olen harrastanu vanhoja perä moottoreita ja niitä varten käyttökunnostanu 2 puista tl venettä.viime kesänä vaihdettin 8m katettuun mahonki fiskariin tehnyt veistämö kuparinen haukiputaalla 1973. enää ei mene 30litraa tunnissa kuten kutosella meni vaan kolme. koneena on samanlainen "karmee malmikasa" volvo mb10 14hv , mistä esittely m.vanhalan hienoilla sivuilla. kysymys miten parantaa muuten hyvän veneen peruutus ominaisuuta oikeekätinen rusetti, ehotuksia otetaan vastaan.

cabana
Viesti:

hyvää joulua

Viesti Kirjoittaja cabana » 28 Joulu 2003 18:53

"jansix" toivotti hyvää joulua ja kehui foorumia. Olen samaa mieltä. Toivotan kaikille puuveneihmisille mielettömän hyvää vuotta uutta ja mukavia hetkiä itse kunkin projektien parissa.
Kuparisen vanha veistämö muuten sijaitsee tuossa ihan vieressä. Veistäjän poika ei jatkanut ammattia, vaikka onkin melko epeli miehekseen. Osaamista ja tietoa on muille jakaa. Oman veneeni kölipuu oikaistaan tekemällä siihen siivu lisää, kunhan vanhaa on ensin hieman höylätty. Nuorempi Kuparinen käy antamassa minulle neuvoja kunhan ehtii.

Oikein Hyvää Uutta Vuotta kaikille tätä foorumia seuraaville.
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

jansix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 29 Joulu 2003 17:11

kiitoksia cabanalle kuparisen tiedoista. löytyyköhän veistämön puhelinnumeroa/osoittetta sinulta ? oisiko sillä tietoa veneeni historiasta?

cabana
Viesti:

hyvää joulua

Viesti Kirjoittaja cabana » 29 Joulu 2003 20:11

Kuparisen veistämö on lopettanut toimintansa 80 luvulla. Poika majailee tässä lähellä ja takuu varmasti tuntee veneesi.
Tuulilasiveneitä Kuparisen veistämö teki mm. Ruotsin vientiin ja oletettavasti jäi usein saamaan rahoja. Tässä yksi syy veistämön loppumiseen. Eräs Tolonen hankki sittemin piirrustukset ja valmisti isompia venemalleja muutaman kappaleen. Sittemin hänkin lopetti veistämötoiminnan. Kuparisn poikaa näen aina silloin tällöin, joten voin puhutella häntä. Ilmoitan sinulle sitten. Meillähän on muutenkin syytä tavata sen perämoottorisi tiimoilta.
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Vastaa Viestiin