perkinsiin lämmityspuhallin
-
- Viesti:
perkinsiin lämmityspuhallin
Tarkoitus olisi laittaa Perkins 4:108 M vm-83 koneeseen jäähdytysneste-
kiertoon kenno ja puhallin josta haitariputkella puhallusta tuulilasille kun tuppaavat huurtumaan kosteilla ja kylmillä ilmoilla ajellessa.
Olen kuullut joidenkin laittaneen henkilöauton kennon ja puhaltimen. Joissakin kuulemma samassa paketissa, eli jos jollakin olisi tietoa niin minkä automerkin lämppäripakettia on käytetty ja tärkeämpänä tietona vielä kun olen kuullut että ko. moottorissa olisi valmiit tulpat kennon vesikiertoa varten, niin että missäköhän kohdassa konetta ?
2 vuotta puuveneillyt Make.N
kiertoon kenno ja puhallin josta haitariputkella puhallusta tuulilasille kun tuppaavat huurtumaan kosteilla ja kylmillä ilmoilla ajellessa.
Olen kuullut joidenkin laittaneen henkilöauton kennon ja puhaltimen. Joissakin kuulemma samassa paketissa, eli jos jollakin olisi tietoa niin minkä automerkin lämppäripakettia on käytetty ja tärkeämpänä tietona vielä kun olen kuullut että ko. moottorissa olisi valmiit tulpat kennon vesikiertoa varten, niin että missäköhän kohdassa konetta ?
2 vuotta puuveneillyt Make.N
-
- Viesti:
Perkinsin lämppäri.
Mistä olit ottanut ilman puhaltimelle ! Itse ajattelin vetää imuilmatorven pilssiä pitkin takakannen alle. Veneeni on 8,6 metrinen mahonkipellinkiläinen etukajuutalla ja ajohytillä jossa on takaseinä. Avoin takatila katettu kuomulla jossa on sivu- ja takaluukut mitkä yleensä pidän ajaessa auki.
-
- Viesti:
Perkinsin lämppäri.
Kiitoksia vaan vinkeistä. Kenno ja puhallin homma on kutakuinkin selvää mutta kun vielä sais vinkit niistä koneen vesikierron liitännöistä. Mulla on ko.koneen suomenkielinen huoltovihkonen/käyttäjän käsikirja mutta siinä ei puhuta noista liitännöistä mitään. Mikä mahtaisi olla eteläsuomessa liike mistä löytyisi huolto-osia ja tietämystä "isältä pojalle" Perkinsistä.
-
- Viesti:
Vesikierrosta
Moi
Perkinssistä en tiedä mutta Yanmarinissa on vesipumpun kurvien vieressä valmiina kuusiokolomutterein tulpatut reiät joihin sopii joku n. 1/2" putkikierteinen 90 ast letkunippa. Edellisessä veneessä vesi vaan ei lähtenyt millään kiertämään niistä lähellä toisiaan olevista nipoista, niin vaihdettiin toinen sinne koneen kyljessä olevaan jäähdytysvesitilan tyhjennys nippaan niin jopa kiersi. Eli toisena voi käyttää sitä . Uudessa Y 3JHE3 40 Hp:ssa kiertää iloisesti myös niistä makeavesipumpun nipoista. Jotkut ovat kuulemma tehneet Y tai T-haaran makeavesipumpun jälkeiseen vesiletkuun ja ottaneet sen siitä lähdön ja tyhjennysnippaan paluun. En tosiaankaan tiedä Perkinssinstä, mutta toivottavasti näistä oli edes jotain hyötyä?
terv:aki
Perkinssistä en tiedä mutta Yanmarinissa on vesipumpun kurvien vieressä valmiina kuusiokolomutterein tulpatut reiät joihin sopii joku n. 1/2" putkikierteinen 90 ast letkunippa. Edellisessä veneessä vesi vaan ei lähtenyt millään kiertämään niistä lähellä toisiaan olevista nipoista, niin vaihdettiin toinen sinne koneen kyljessä olevaan jäähdytysvesitilan tyhjennys nippaan niin jopa kiersi. Eli toisena voi käyttää sitä . Uudessa Y 3JHE3 40 Hp:ssa kiertää iloisesti myös niistä makeavesipumpun nipoista. Jotkut ovat kuulemma tehneet Y tai T-haaran makeavesipumpun jälkeiseen vesiletkuun ja ottaneet sen siitä lähdön ja tyhjennysnippaan paluun. En tosiaankaan tiedä Perkinssinstä, mutta toivottavasti näistä oli edes jotain hyötyä?
terv:aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
- Viesti:
perkinsin lämppäri.
Kävimpä kattomassa veneessä ja siellähän oli kannessa termostaatin molemmin puolin 1/2" tulpat, kuusiokoloavaimella avattavat. Joten taisivat löytyä, olis pitänyt vaan ajatuksen kanssa tutkia aikaisemmin.
Kiitoksia vaan neuvoista.
Kiitoksia vaan neuvoista.