Tervehdys

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Tervehdys

Viesti Kirjoittaja JussiK » 31.01.2006 14:24

Ja ensialkuun kiitokset ihmisille jotka ylläpitävät tätä foorumia .
"omilta" rannoilta kuullut kommentit ja neuvot alkavat piankin toistaa itseään , täällä on varmasti hyvä kuulla uusia ajatuksia ja mielipiteitä veneiden parissa puuhastelusta,
Näin toivon ainakin.
Olen useiden vuosien ajan ollut "naimisissa" kaikenlaisten veneprojektien kanssa .Tämän hetkinen tilanne on ,että pihalla köllöttää 12x4m moottoripurren runko "rovi" (alunperin 10.40x3.40 ,tuo tuntui pieneltä ,joten ei muuta kuin saha käteen ja nyt mittoina ovat nuo aiemmin mainitut).Ko runko on valmistettu 20v sitten tampereella ,eikä suunnittelijasta ole tietoa ,eikä tietty minkäänlaisia piirrustuksia ole saatavilla
,ulkonäköä on tietäjät kuvanneet "Colin Archer" tyyppiseksi .
Runko on alunalkaenkin tehty ajatellen ,että siihen tulee kuitu päälle,
ikävää tai ei ,itse hyväksyn kuidun käytön ,kun ei muuta vaihtoehtoa ole .
Tällähetkellä työn alla on maston tulevan paikan selvittäminen,ja koska veneestä ei ole piirrustuksia (saati digi muodossa olevia) kaikki ns. kaupalliset veneen suunnittelijat kieltäytyvät projektista ,rahallahan tietysti saa ja hevosella pääsee, mutta jos lasken mitä maksaa mittojen siirto tietokoneelle + suunnittelu ,hinnat alkavat jo hipoa pilviä.

Eli jos löytyy ihmistä joka on kiinnostunut kohtuu hintaan (kohtuullisella ammattitaidolla :-) apuihin ,niin toivon yhteyden ottoja.

Itse mielelläni jaan myös kokemuksia joita vuosien varrella on kertynyt,
ja pienenä vinkkinä mainittakoon esim.jos projektissasi tykkäisit käyttää valkotammea ,niin minun puolestani pitäisi saada varastoon tilaa ko.puuta sieltä myymällä (tietty kohtuu hintaan) .

Loistavaa kevään odotusta kaikille :-))


ps. Olen käyttänyt, sitä varsinaisen kuidun päälle laitettavaa "hyvin ohutta kuitua" ,ja suosittelen lämpimästi)
Jussi K