Veneen pohjassa valkoista...pitäiskö huolestua?

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
macgyver2
Viestit: 52
Liittynyt: 17.06.2003 18:20
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Veneen pohjassa valkoista...pitäiskö huolestua?

Viesti Kirjoittaja macgyver2 » 30.10.2003 20:16

Eli nyt olen huomannut pari viikkoa sitten veneen kölilaudoissa valkeaa "jauhomaista" ainetta vähän. Muutaman laikku löytyi siis ja se lähti pois kun kädellä pyyhki. Sitä oli vain perän kohdalla 2-4 pari centtiä halkaisjaltaa olevaa laikkua.
Vene ollut kuivilla kuukauden

Onko kellään aavistusta, mitä se voisi olla? Ei kai se hometta?
E.T

kojote
Viestit: 174
Liittynyt: 05.06.2003 14:41
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kojote » 31.10.2003 13:18

Onko sulla vene meressä? jos suolarantua olis..? tuskin hometta, kun se on yleensä tummaa läikkää ja jos vähänkin enemmän niin "tuoksuu" kyllä...

macgyver2
Viestit: 52
Liittynyt: 17.06.2003 18:20
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja macgyver2 » 31.10.2003 14:16

Vene on perämerellä. Kemijoki laskee siihen niin lähellä, ettei vesi ole täysin suolaista...
E.T

Northling
Viestit: 2756
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Valkoista

Viesti Kirjoittaja Northling » 31.10.2003 17:13

Moi
Mulla oli vanhassa veneessä punkkaitten alla samanlaista, se lähti skrabaamalla, klorinilla ja painepesurilla pois ja kun vetelin pellavaölylahosuojaseosta riittävästi niin ei uusinut enään.
Se voi kyllä olla jonkinlainen homekin, meillä oli talon lattian alla vesivahingossa kostuneissa laudoissa saman näköistä valkoista lahottajasieni rihmastoa ja siellä ei takulla ole suolaa.
Huolehdi suljettujen tilojen tuuletuksesta niin kesällä kuin talvellakin. Poista talveksi KAIKKI tavarat veneestä. Pese KAIKKI pinnat klorinilla. Älä suttaa paikkoja glykolilla, koska se on sokeria ja home rakastaa sokeria ym ravinteita.
t:aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin