Tulppa hajoaa wikessä
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.09.2003 13:19
- Paikkakunta: VAASA
Tulppa hajoaa wikessä
Minulla oli W2:ssa ongelmia käynnin kanssa. Kun kone lämpeni niin kone sammui. (silumiini)Kaasari kuumeni älyttömästi joten laitoin tällä palstalla neuvotun 10mm pakeliitin imusarjaan ja vaihdoin myös kaasarin messinkiseen. Nyt toimii ok aina siihen asti kun kone lämpenee jolloin etumaisen pytyn tulppa hajoaa eikä anna enää kuin pientä kipinää. Tulpat NGK-A6. bensa 98. Sytky ok. Mikä neuvoksi ?
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05.06.2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Morjentes!
Kuinka tulppa hajoaa? palaako se? Onko sulla magneetto vai virranjakaja koneessasi? Onko puola vanha?
Itselläni hajosi puola(eli siis kuumeni liikaa ja kiehutti öljynsä pihalle, jolloin ei enää kipuna oikein riittänyt kuin lyhyempää johtoa kakkospytylle!)
Etuvastus ja latauksen säätö auttoi kummasti...
Jos sulla on puola, koita lämpiääkö kovasti ajon aikana ja katso kertyykö öljyä puolan päälle... jos helppo irroittaa, koita "hölskyykö" se?
Ongelmaa kasvattaa se kun nykyiset tarvikepuolat on suunniteltu nelisylinterisiin nopeakäyntisiin autonmoottoreihin, niin tälläsellä kakspyttysellä louskuttimella tuppaa induktointiaika kasvaan liian suureksi..
Kuinka tulppa hajoaa? palaako se? Onko sulla magneetto vai virranjakaja koneessasi? Onko puola vanha?
Itselläni hajosi puola(eli siis kuumeni liikaa ja kiehutti öljynsä pihalle, jolloin ei enää kipuna oikein riittänyt kuin lyhyempää johtoa kakkospytylle!)
Etuvastus ja latauksen säätö auttoi kummasti...
Jos sulla on puola, koita lämpiääkö kovasti ajon aikana ja katso kertyykö öljyä puolan päälle... jos helppo irroittaa, koita "hölskyykö" se?
Ongelmaa kasvattaa se kun nykyiset tarvikepuolat on suunniteltu nelisylinterisiin nopeakäyntisiin autonmoottoreihin, niin tälläsellä kakspyttysellä louskuttimella tuppaa induktointiaika kasvaan liian suureksi..
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.09.2003 13:19
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05.06.2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Oletko koittanut usealla tulpalla? tai siten että kun rupee ryppyileen, niin vaihda tulpat keskenään? Eli että voisi varmistua siitä että syy olisi varmasti tulpassa, eikä kipinänsynnyttäjässä eli magneeton puolassa...
Magneetossahan on myös korkeajännitekela joka saattaisi myös olla syyllinen kyseiseen ongelmaan.... Eli magneeton lämmetessä kela oikosulkee ja kipinä heikkenee niin ettei enää jaksa lyödä kuin toisessa...
minkälaisessa kunnossa magneetto noin muuten on?
Magneetossahan on myös korkeajännitekela joka saattaisi myös olla syyllinen kyseiseen ongelmaan.... Eli magneeton lämmetessä kela oikosulkee ja kipinä heikkenee niin ettei enää jaksa lyödä kuin toisessa...
minkälaisessa kunnossa magneetto noin muuten on?
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05.06.2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.09.2003 13:19
- Paikkakunta: VAASA
Kaikki on toiminut ok kipinän puolesta n. 2 vuotta kunnes nyt vaihdoin kaasarin ja laitoin pakeliitin lämpöongelmien takia. Tulppa hajos sitten melkein heti ja sitten vaihdoin tuliterät tulpat ja sama juttu. Ja aina samassa pytyssä (etumainen). Täytyy ilmeisesti tsekata magneeton kela ja magneetto muutenkin...
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.09.2003 13:19
- Paikkakunta: VAASA
Tota vois kokeilla. Mutta voisikohan tää liittyä siihen kaasarinvaihtoon millään tavalla... Kaasari ei enää lämpene --> kone ei sammu sen takia --> tulppa lämpenee liikaa --> kone sammuu sen takia ??kojote kirjoitti:Lisää kysymyksiä:
Onko sulla häiriönpoistajat tulpanhatuissa? oletko kokeillut suoraan johdolla eli ohittamalla tulpanhattu?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.09.2003 13:19
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 05.06.2003 14:41
- Paikkakunta: Valkeakoski
Nooh...... doda doda....hmmm?
Olishan tietennii se mahis että ykköspytylle menis niin laihaa seosta, että sen takia lämpötila nousis ja rikkois tulppaa.... ehkä... toisaalta kuitenkin wiken imusarja on niin yksinkertanen ja mutkaton laite että ongelma luulis näkyvän myös kakkospytyn tulpassa...?
mä kyl melkein testailisin enstex sytytysjärjestelmän...
pidähän meidät ajantasalla kun tutkit niin osataan(?) kertoo lisää hyviä(?) ideoita ja neuvoja... ;-)
Olishan tietennii se mahis että ykköspytylle menis niin laihaa seosta, että sen takia lämpötila nousis ja rikkois tulppaa.... ehkä... toisaalta kuitenkin wiken imusarja on niin yksinkertanen ja mutkaton laite että ongelma luulis näkyvän myös kakkospytyn tulpassa...?
mä kyl melkein testailisin enstex sytytysjärjestelmän...
pidähän meidät ajantasalla kun tutkit niin osataan(?) kertoo lisää hyviä(?) ideoita ja neuvoja... ;-)
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08.10.2003 13:46
- Paikkakunta: Helsinki
W1 käy huonosti lämpimänä
Moi,
Huomasin omassa Wikessäni, että kesällä kone kävi huonosti eikä käynnistynyt läpmimänä kuin vaihtamalla tulppa viileään (ei siis uuteen). Syksyllämällä ongelmat hävisivät.
Voisiko syy olla muutaman asteen muutos jäähdytysveden (eli meriveden) lämpötilassa?
Palstalla ehdottettu magneeton läpikäynti saattaa silti olla minunkin tapauksessa aika kova juttu. Tietäisikö kukaan miten homma hoituu, kun en itse ole asian parissa ikinä puuhastellut.
Kiitoksia vinkeistä
t: Joski
Huomasin omassa Wikessäni, että kesällä kone kävi huonosti eikä käynnistynyt läpmimänä kuin vaihtamalla tulppa viileään (ei siis uuteen). Syksyllämällä ongelmat hävisivät.
Voisiko syy olla muutaman asteen muutos jäähdytysveden (eli meriveden) lämpötilassa?
Palstalla ehdottettu magneeton läpikäynti saattaa silti olla minunkin tapauksessa aika kova juttu. Tietäisikö kukaan miten homma hoituu, kun en itse ole asian parissa ikinä puuhastellut.
Kiitoksia vinkeistä
t: Joski