Sivu 1/1

Pohjan käsittely

Lähetetty: 29 Tammi 2022 13:30
Kirjoittaja PuuPaatti
Hei

Olen asiaan liittyen joskus aiemminkin laittanut viestiä.
Aikaa on kulunut reilusti edellisestä, mutta pohja tuolta alhaalta edelleen "märkä". Jokin kylläste ilmeisesti.
Vene on ollut hallissa nyt vuoden 2020 syksystä lähtien.

Aloin rapsuttamaan loppuja maaleja pois, tarkoituksena poistaa kaikki vanha mahdollisimman hyvin minkä jälkeen kylläste, primeri, eliönesto.
Miten tuo kostea kohta vaikuttaa mm primerin tarttuvuuteen?

Re: Pohjan käsittely

Lähetetty: 29 Tammi 2022 18:49
Kirjoittaja Northling
Moro

Ei pellavaöljy tai muut kyllästeöljyt pysy noin kauan kosteana.
Voisiko se olla dieseliä tai moottoriöljyä?

Sitä olisi hyvä koittaa pestä ja pyyhiä pois jollain rasvanpoistajalla jotta lyijymönjä tarttuisi.
En tiedä mahtaisiko huolellinen pellavaöljy-kyllästys syrjäyttää dieselin jos se nyt sitä on...

Nortti

Re: Pohjan käsittely

Lähetetty: 29 Tammi 2022 19:54
Kirjoittaja biätare
Dieselin ja moottoriöljyn seos aiheuttaa ilmiön.

Re: Pohjan käsittely

Lähetetty: 30 Tammi 2022 09:43
Kirjoittaja Qubik
Meillä Lydiassa oli pääsenyt tankin huonon alareunan liitoksesta valumaan diiselia pilssiin. Sitä poistettiin pari viikkoa lämpöpuhaltimrlla lämmittämällä ja jarrukliinerilla ja rätillä. Sillatavalla saimme senverran tavara pois, että laudan pinta jäi kuivaksi. Se on erittäin hidas prosessi, mutta jos se diiseli lautaan on pääsenyt, kyllä se sieltä pikkuhiljaa poistuukin. Toki on muistettava, että diseli nousee veden pintaan, eli jos lauda kostuu, diseli teoreettisesti pitäisi poistuu laudasta. Se toki edellytyää hyvän öljyimeytysrätin pitämistä pilssissa ja sen säänmöllista vaihtaamista.