Volvo B18 vai B20

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
TAI-9
Viestit: 6
Liittynyt: 23.07.2020 14:40
Paikkakunta: Lahti

Volvo B18 vai B20

Viesti Kirjoittaja TAI-9 » 12.06.2021 16:13

Onko kellään tietoa> minulla Volvo Penta B20 merivaihteella oleva kone väittää rekisteriote. Kaasuttimien alaproppu vuotaa. Tilailin Saksasta uudet kaasuttimet mutta Carburettor Stromberg 175 CD-2SE tyypiltään 1000782 on ilmeisesti loppu. Kysymys, käykö B18 kaasutin kuitenkin tuohon B20 malliin kun pohjaproppu näyttää olevan B18 mallista.. ??

Liitteenä olevassa kuvassa on oman veneen kaasarit ja pohjaproppu, ja kuvassa on tyyppi 1000782 jonka olen tilannut, jossa on toisenlainen pohja

B20
https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... e/1000782/

B18
https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... s/1016644/
Liitteet
Kaasuttimet kuvassa ja pohjaproppu punaisella nuolella.
Kaasuttimet kuvassa ja pohjaproppu punaisella nuolella.

MÖsteri
Viestit: 1201
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Volvo B18 vai B20

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 13.06.2021 23:32

Hei,

Pelkän kaasuttimen perusteella on paha sanoa kumpi kone on. Vanhaan koneeseen on voitu sovittaa melkoisen vapaasti erilaisia kaasuttimia. Omassani on Weberin kaasutin.

Moottorin lohkoon on merkitty selkeästi B18 tai B20, kertomaan kumpi kone on. Merkintä on vasemmalla puolen, siis sytytyksen puolella jossain sylinteriryhmän seinässä hyvin selvästi näkyvissä.

Tuosta kaasutinasiastasi, jos vain pohjapropun vuoto on ongelma, niin tiivistä se. Tai onko kaasuttimissa jotain muuta ongelmaa, kun uusia haluat tilata?

JuhaL
Viestit: 78
Liittynyt: 05.07.2007 0:43
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Volvo B18 vai B20

Viesti Kirjoittaja JuhaL » 10.07.2021 18:35

Jos sulla 2 kaasaria ja vaihdat molemmat, pitäs käydä ohan hyvin, ei noissa suuria eroja oo. Neulat pitää tietysti kattoa että on oikeet koneeseen ja nimenomaan tuplakaasari asennukseen

Vastaa Viestiin