Talvisäilytystila Kirkkonummi - HKI alueella + mahdollisuus kunnostustöihin

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
JohnAllmoge
Viestit: 1
Liittynyt: 30.06.2019 17:20

Talvisäilytystila Kirkkonummi - HKI alueella + mahdollisuus kunnostustöihin

Viesti Kirjoittaja JohnAllmoge » 30.06.2019 18:59

Morjens kaikille

Ostin projektin, ostin puuveneen.
Vene on ruotsalaista alkuperää, olen nähnyt tuollaisesta veneestä käytettävän sellaista nimeä kuin allmogebåt.
Painoa veneellä lienee 1.5t verran, pituutta 8,5m ja leveyttä vajaat pari metriä. 2 pyttyinen Wickström ja purje vauhdinantajina.
Vene on nyt pukeilla pressukatoksessa Inkoon suunnalla.

Osaamiselle olisi tarvetta, eli tekisin mielelläni projektisuunnitelman jonkun sellaisen henkilön avulla, joka tuntee nämä veneet ja osaa erottaa oleeellisen epäoleellisesta. Samoin venepuusepän osaamista edellyttävät työt teettäisin mielelläni jollain, joka nuo hommat osaa.
Jos tätä palstaa lukee joku jolla olisi sopivaa kunnostustilaa vuokralle tarjolla, niin olen kiitollinen vinkistä. Samoin jos olet venepuuseppä tai muuten tunnet nämä historialliset veneet niin heti nyt olisi eka keikka tiedossa: käytäisiin arvioimassa kohde ja tarvittavien korjaustöiden laajuus ja kustannukset. Laita tämän palstan viestitoiminnolla viesti, jos ehdit tällaisen keikan tekemään.

Tämä on minun eka postaukseni tälle palstalle, ajattelin että tämä kelvannee samalla myös esittäytymisenä.
t. J&A