Hei,
minkälaisia maaleja olette käyttäneet lasikuidutetun pinnan maalauksessa ? Pinta ei ole vesirajan alapuolella, vaan hyttien katoissa ja ne joutuvat kohtalaiselle kulutukselle. Kokeilin tavallista öljymaalia ja se tuntuu jäävän aika pehmeäksi..
oikean maalin valinta
- Jape
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Maalia
Moi
Minä laitoin paatin kattovanerit seuraavasti: ensin kerros väritöntä lahosuojaa, sitten jehu pohjamaali, paklaus lakkakitillä, hionta ja kolme kerrosta futuraa. Silkinhimmeästä tulee tosi nätti ja kestävä ja saa sävýtettyä milaiseksi haluaa.
Lasikuituun sopii myös futura, mutta pinta pitää olla hiottu. Varmasti kovaksi kuivuva on hempelsin Polybest, jolla tule tosi kova ja kestävä pinta, liukuesteeksi löytyy H:n lasipalloa tai vaikka yyterinhiekkaa.
t:aki
Minä laitoin paatin kattovanerit seuraavasti: ensin kerros väritöntä lahosuojaa, sitten jehu pohjamaali, paklaus lakkakitillä, hionta ja kolme kerrosta futuraa. Silkinhimmeästä tulee tosi nätti ja kestävä ja saa sävýtettyä milaiseksi haluaa.
Lasikuituun sopii myös futura, mutta pinta pitää olla hiottu. Varmasti kovaksi kuivuva on hempelsin Polybest, jolla tule tosi kova ja kestävä pinta, liukuesteeksi löytyy H:n lasipalloa tai vaikka yyterinhiekkaa.
t:aki
-
Minä köyhä ja muutenkin "sieltä mistä aita on matalin" - tyyppi maalailin Miinuskan katot valkoisella Miranolilla ja mielestäni tuli erittäin hyvä! Eikä muuten tullut läheskään niin kirkas kuin Miranolista vois aatella tulevan...
Hiukan liukas ehkä, mutta eipä liian sitäkään... mun mielestä.
Kuvia ja tekstiä Miinuskasta:
http://www.mikavanhala.com/venesivut/ve ... idenveneet
Hiukan liukas ehkä, mutta eipä liian sitäkään... mun mielestä.
Kuvia ja tekstiä Miinuskasta:
http://www.mikavanhala.com/venesivut/ve ... idenveneet
- Jape
- Viesti: